Toon posts:

[winxp] Windows XP reboot automatisch *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( Ik heb een groot probleem, ik heb AVG Anti-Virus op mijn XP pc gezet en als ik nu de pc opnieuw opstart en inlog dan kom ik een paar seconden in windows en dan krijg ik een paar foutmeldingen dat er virussen zijn gevonden en daarna reboot die automatisch :( Ik heb het nu al 10 keer geprobeerd, en dit doet die steeds.

Het kutte hieraan is dat ik voor een paar maanden werk op die pc heb staan en dat het voor mij een ramp zou zijn als alles weg is (ja ik weet het, had ik moeten backuppen..).

Maar het is dus Win XP en ik heb AVG Anti-Virus er net op gezet en een firewall en nu reboot die steeds als ik opstart.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Je moet dan Reboot on Error uitzetten. Dat doe je zo:
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen. Dan krijg je een schermpje te zien met bovenin tabbladen. Bij die tabbladen zie je ook Geavanceerd staan, deze moet je aanklikken. Dan krijg je dus dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sys11.jpg

Nu moet je op Instellingen klikken bij Opstart- en herstelinstellingen (dus op de knop die omcirkelt is op het bovenstaande plaatje).

Vervolgens krijg je dan dit scherm te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sys22.jpg

Vink nu het vakje voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit, hij moet dus zo staan als ie nu staat op het plaatje bij het omcirkelde gedeelte.

Nu kan je nog steeds een blauw beeld krijgen, maar start de computer niet vanzelf opnieuw op. Als je nu een blauw beeld krijgt schrijf dan eens op wat daar allemaal precies in staat. Daarmee kan je vaak al een stuk verder komen.

Als je niet zo ver kan komen om dit uit te voeren kan je natuurlijk altijd in veilige modus proberen of het lukt. Of als je eerder een herstelpunt hebt gemaakt deze erop zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 08-07-2003 12:59 ]

The devil is in the details.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoeken naar 'reboot bij opstarten' of meteen safe mode + hetgeen dat MaRc0 zo heel erg netjes uitlegt - staat ook in de Windows Operated Systems - FAQ trouwens :Y)

Maar vanwege de vele virussen: backup je bestanden via bootCD + netwerk / internet en ga dan pas opstarten en virussen verwijderen. En ga in %God%'snaam voortaan op z'n minst wekelijks backuppen. Er is geen reden om het niet te doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Indd, khad hetzelfde idee, mocht er dus een blauw scherm komen, post effe hier wat er staat, daarmee is wel uit te zoeken waar anders het probleem zit, suc6 ermee

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Safe mode booten en uninstallen die hap...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Marco,

Hartelijk dank voor de goede uitleg. Ik heb ondertussen in veilige modus AVG Virus weer verwijderd en hoop dat het nu goed werkt. Maar het blijft natuurlijk klote dat er zoveel virussen op mijn pc staan, maar ik ga ook niet nog een keer AVG er op zetten.. Enig idee wat ik het beste kan doen ? Andere virusscanner er op zetten ?

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 16:22
Misschien kan je een online scan uitvoeren vanaf de site van McAfee of Symantec om de ergste problemen al op te lossen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen :) thanx voor het advies.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Eem nou, staat er veel op je harde schijf? anders back-uppen en formateren die hap :) (het is wel het effectiefste middel). Je kan ook via DOS-mode heel moeilijk gaan doen met behulp van Norton Antivirus d8 ik dat het was, het is voor mij een tijd geleden dus ik weet niet meer hoe dat gaat, als je dit wil proberen dan kan ik het wel een beetje voor je uitzoeken. Maar een andere anti-virus eropzetten als de virussen er al zijn dat zal waarschijnlijk niet werken... een beetje nieuw virus gooit je virusprog eruit en die zal het er dus niet automatisch afkrijgen

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ook wel uitkijken WAT je backupped. Dus weten wat wel geinfecteerde bestanden zijn en wat niet. Anders heb je straks een schoon systeem, zet je je backup bestanden terug of je opent een besmet bestand en je hebt weer hetzelfde probleem....

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

jagermeister1 schreef op 08 July 2003 @ 13:21:
Ook wel uitkijken WAT je backupped. Dus weten wat wel geinfecteerde bestanden zijn en wat niet. Anders heb je straks een schoon systeem, zet je je backup bestanden terug of je opent een besmet bestand en je hebt weer hetzelfde probleem....
Dat zal wel meevallen, want de meeste virussen zullen windows-bestanden "infiltreren" en waarschijnlijk geen data, maar dat kan je dus waarschijnlijk zien met z'on scan van Symantec/McAfee

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot voor al het advies :) Ik heb windows nu weer normaal draaien maar ik ben wel van plan om in het weekend even een schone install er over heen te gaan zetten en alles backuppen.
Ik had vroeger wel AVG antivirus er eerst opstaan + een firewall, maar ik begon het een beetje irri te vinden omdat het toch behoorlijk wat geheugen in beslag neemt dus heb alles er af gegooit.. Ik vindt het belachelijk dat je tegenwoordig wel een virusscanner moet hebben, kutvirusmakers :(

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Norton Antivirus installeren.

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-04 08:50
Nee zeg!!
Mijn dank is groot voor al het advies Ik heb windows nu weer normaal draaien maar ik ben wel van plan om in het weekend even een schone install er over heen te gaan zetten en alles backuppen.
Dus eerst heb je harstikke veel moeite gedaan om de zaak draaiend te krijgen, en nu ga je een clean install doen?
8)7 :X |:(

Heb je vaker zoveel tijd over? Ik ben jaloers...

Verwijderd

Topicstarter
:) Alles draait nu wel, maar ik krijg nog wel foutmeldingen etc. en er staan nog tientallen virussen op, dus een clean install lijkt me wel handig :)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

tja er is niets wat beter zal werken :)
mooi dat het weer werkt

[ Voor 25% gewijzigd door the_RJ op 08-07-2003 14:03 ]

• jagermeister

jagermeister

the_RJ schreef op 08 July 2003 @ 13:31:
[...]

Dat zal wel meevallen, want de meeste virussen zullen windows-bestanden "infiltreren" en waarschijnlijk geen data, maar dat kan je dus waarschijnlijk zien met z'on scan van Symantec/McAfee
Maar de oorzaak van de infectie is meestal een gedowload bestand, zoals een niet zo legaal programma of iets dergelijks. Je moet wel de bron van de besmetting weten te traceren natuurlijk.

Edit: Ik had jaren geleden eens een spel (kopie :X) van iemand gekregen. Bleek in de crack een virus te zitten. Virus kwam ik telkens op meerdere OS installaties tegen en ik het maar niet snappen waar het nou vandaan kwam. Virusscanners vond ik toen ook overbodig... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door jagermeister op 08-07-2003 14:11 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

de meeste virussen komen op je systeem en zijn dan geprogrammeerd om bepaalde bestandsnamen besmetten, daarna doet het virusbestandje zelf niets meer, alleen zijn die bestanden besmet en die werken dan niet goed meer. Tenzij je een Trojan Horse hebt, maar die doen verder niets met je systeem, die willen alleen een andere computer toegang geven tot de jouwe, een hacker dus...

• jagermeister

jagermeister

the_RJ schreef op 08 juli 2003 @ 14:21:
de meeste virussen komen op je systeem en zijn dan geprogrammeerd om bepaalde bestandsnamen besmetten, daarna doet het virusbestandje zelf niets meer, alleen zijn die bestanden besmet en die werken dan niet goed meer. Tenzij je een Trojan Horse hebt, maar die doen verder niets met je systeem, die willen alleen een andere computer toegang geven tot de jouwe, een hacker dus...
Dat weet ik ook wel :7 , maar je vergeet dat de bron van de besmetting (meestal 1 of andere executable, al dan niet geactiveerd via een installer) ook verwijderd moet worden. Stel je backupped het programma waarin een virus zit (zonder dat je het weet) en je installeerd het weer vrolijk op je schone installatie voordat je uberhaubt een virusscanner geinstalleerd hebt. Kun je weer van voor af aan beginnen.... 8)7

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

jagermeister1 schreef op 08 July 2003 @ 15:17:
[...]
Dat weet ik ook wel :7 , maar je vergeet dat de bron van de besmetting (meestal 1 of andere executable, al dan niet geactiveerd via een installer) ook verwijderd moet worden. Stel je backupped het programma waarin een virus zit (zonder dat je het weet) en je installeerd het weer vrolijk op je schone installatie voordat je uberhaubt een virusscanner geinstalleerd hebt. Kun je weer van voor af aan beginnen.... 8)7
Jah duh... Maar tis nie echt veel werk om het dan nog een keertje te doen, dus dat merk je dan toch gewoon vanzelf ;). En oudere virussen worden niet eens meer een 2de keer geactiveerd :)

Pagina: 1