Toon posts:

[Novel/Word] Bestand is in gebruik door systeembeheerder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier ligt een Novell Netware 5.1 netwerk met WinXP/Win98 workstations

Bij een bepaald bestand in een persoonlijke map van iemand wil de debetreffende gebruiker een word bestandje openen. Echter nou zegt Word 97 dat het bestand al geopend is en in gebruik is door de **** (naam van een van onze systeembeheerders).

Echter staat dit bestand nergens open, ook niet op een server ofzo. Het wachtwoord van de desbetrefde systeembeheerder is gisteren nog gewijzigd dus het zou wel heel toevallig jmoeten zijn dat iemand dat weet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ook komt het wel eens voor dat we een bestand hebben in een mapje dat wij als admin's niet kunnen verwijderen.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ja, kijken of het bestand gelockt is. (wat een nederlands...) En die lock verwijderen.

Op de console: monitor -> open files -> naar file browsen -> Lock-status bekijken en het connectie-id van de connectie die hem lockt opschrijven.
Dan monitor -> connections -> connectie-id opzoeken en vervolgens die connectie killen.

Als je de portal-services hebt geinstalleerd, kan je het ook met je webbrowser doen.

Leven is meervoud van lef

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Ik denk dat het "probleem" vrij simpel is, als je Office (97) installeerd geef je een gebruikersnaam op, bij ons is dat leerling met als afkorting LL, bij jullie dus de naam van die systeembeheerder (denk ik).

Wij hebben die zelfde melding hiero ook regelmatig bij leerlingen/studenten, die dan helemaal in paniek bij openleercentrum beheerder of mij komen.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
2e probleem komt door de client. Welke client gebruik je?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
spokey schreef op 08 July 2003 @ 12:34:
Ik denk dat het "probleem" vrij simpel is, als je Office (97) installeerd geef je een gebruikersnaam op, bij ons is dat leerling met als afkorting LL, bij jullie dus de naam van die systeembeheerder (denk ik).

Wij hebben die zelfde melding hiero ook regelmatig bij leerlingen/studenten, die dan helemaal in paniek bij openleercentrum beheerder of mij komen.
Bedankt voor het meedenken maar volgens mij heb je mijn vraag niet goed gelezen. Wat er gebeurt is mij duidelijk maar wat het vreemde is is dat het nergens gebruikt word.

[Loesje] We gebruiken gewoon de nieuwste novell win98 clients voor de werkstations

Verwijderd

Word wil bepaalde rechten hebben in die dir Read,Write,Erase,Modify,Fileaccess.
Pagina: 1