Ik heb onlangs een nieuw systeem gebouwd:
P4 3060Mhz 533
Asus P4S8X-X
1024MB PC2700 (2x 512MB)
120GB Maxtor
Asus Geforce 4 128MB
Audigy 2
Firewire kaartje
NEC DVD-RW
Samsung DVD
Samsung FDD
350W voeding
Nou heeft dat ding een week of 2 redelijk goed gedraaid, maar hij viel af en toe opeens uit.
Dat af en toe wordt inmiddels steeds vaker; als ik nu in de BIOS ben geweest en ik kies opslaan en sluiten, krijg ik alleen maar een zwart scherm...verder gebeurt en niets.
Inmiddels heb ik de voeding vervangen, het geheugen 2x vervangen, maar het probleem blijft.
Alles eruit gehaald, alleen het MB, CPU, Videokaart en HDD zitten er nog in: probleem blijft.
In de BIOS is de temp van het moederbord rond de 30 graden, de CPU is rond de 35 graden.
Verder zo'n beetje alles in de BIOS geprobeerd, maar het heeft geen effect.
Behoorlijk vreemd dus, maar het kan nog vreemder:
In de BIOS staat bij CPU 3060Mhz (23x133/33), lijkt me ok. Maar als ik de PC opstart laat hij in het "geheugentelschermpje" het volgende zien:
*CPU 1: Intel Pentium 4 2300Mhz
CPU 2: Intel Pentium 4 2300Mhz
uhm......
Heb al gekeken voor een BIOS updatetje, maar kan via Asus.com maar 1 BIOS vinden, en die staat er al in....
Heb echt geen idee waar dit aan kan liggen, help!!!
P4 3060Mhz 533
Asus P4S8X-X
1024MB PC2700 (2x 512MB)
120GB Maxtor
Asus Geforce 4 128MB
Audigy 2
Firewire kaartje
NEC DVD-RW
Samsung DVD
Samsung FDD
350W voeding
Nou heeft dat ding een week of 2 redelijk goed gedraaid, maar hij viel af en toe opeens uit.
Dat af en toe wordt inmiddels steeds vaker; als ik nu in de BIOS ben geweest en ik kies opslaan en sluiten, krijg ik alleen maar een zwart scherm...verder gebeurt en niets.
Inmiddels heb ik de voeding vervangen, het geheugen 2x vervangen, maar het probleem blijft.
Alles eruit gehaald, alleen het MB, CPU, Videokaart en HDD zitten er nog in: probleem blijft.
In de BIOS is de temp van het moederbord rond de 30 graden, de CPU is rond de 35 graden.
Verder zo'n beetje alles in de BIOS geprobeerd, maar het heeft geen effect.
Behoorlijk vreemd dus, maar het kan nog vreemder:
In de BIOS staat bij CPU 3060Mhz (23x133/33), lijkt me ok. Maar als ik de PC opstart laat hij in het "geheugentelschermpje" het volgende zien:
*CPU 1: Intel Pentium 4 2300Mhz
CPU 2: Intel Pentium 4 2300Mhz
Heb al gekeken voor een BIOS updatetje, maar kan via Asus.com maar 1 BIOS vinden, en die staat er al in....
Heb echt geen idee waar dit aan kan liggen, help!!!
Throw me a freakin' bone here