Toon posts:

Keyboard & Muis Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na ettelijke uren zoekwerk en veel irritatie hoop ik dat mijn medetweakers een oplossing weten. De pc bij mijn vriendin thuis vertoont hele rare kuren. Het is een relatief nieuw systeem (amd xp 1500, msi mobo,...) met een keyboard en muis op ps2 aansluiting. De pc zit samen met de kabelmodem, printer en scanner op een stekkerdoos die altijd via de rode knop wordt uitgeschakeld. Wanneer men nu de pc de eerste maal opstart is er geen probleem. De muis en keyboard werken perfect, maar wanneer men dan een warme reboot doet werken de muis en keyboard NOOIT. De rode knop af en aanleggen biedt dan meestal de oplossing. De problemen begonnen volgens mijn schoonvader na een defragmentatie. Ik kan de zooi niet zo makkelijk herinstalleren omdat er belangrijke data op staat en vooral omdat mijn schoonvader dat niet zo graag heeft. Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Verder heeft de pc ook problemen met (de originele) Norton Antivirus 2003 (ic met Win xp home) de pc boot snel naar win xp maar dan moet je zeker 3 minuten wachten tot je het opstartgeluidje hoort en je ermee kunt werken. Norton uitschakelen uit de opstartprocedure fixt de klus, maar dan zit je natuurlijk zonder virusprotectie... Ook hier iemand een ideetje misschien?

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 12:15
Probeer eens syteemhertel, dat zit standaard in XP.
Terug gaan naar een datum waar beide problemen zich nog niet voor deden.

En volgens mij is het niet echt lekker voor je modem om steeds aan en uitgezet te worden.
Correct me if i'm wrong :)

Verwijderd

Topicstarter
Sauron-XP schreef op 08 July 2003 @ 15:10:
Probeer eens syteemhertel, dat zit standaard in XP.
Terug gaan naar een datum waar beide problemen zich nog niet voor deden.

En volgens mij is het niet echt lekker voor je modem om steeds aan en uitgezet te worden.
Correct me if i'm wrong :)
Yepz, die modem vindt dat idd niet zo lekker, maar hij is toch van de kabelmaatschappij en anders staat die toch maar elektriciteit te verbruiken (40 € op een jaar). Dat systeemherstel zal nu wellicht niet meer kunnen omdat het probleem zich al heel lang voordoet (ik heb er eerst zelf een hele tijd zitten naar zoeken).... :'(

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 19:20

Giblet

Dingen

Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 19:37:
[...]

Yepz, die modem vindt dat idd niet zo lekker, maar hij is toch van de kabelmaatschappij en anders staat die toch maar elektriciteit te verbruiken (40 € op een jaar). Dat systeemherstel zal nu wellicht niet meer kunnen omdat het probleem zich al heel lang voordoet (ik heb er eerst zelf een hele tijd zitten naar zoeken).... :'(
misschien in plaats van een warme reboot en harde reboot?
dus computer uit... paar seconden wachten... computer aan?