Femme :: /plan/1 backend tweakers

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik was eigenlijk wel weer eens benieuwd naar een backend update. Wat is er nu mogelijk, hoe zit het met de evolutie van mysql naar innodb c.q meerdere servers load balancing etc etc.. De evaluatie van de site sinds plan: Tweakers.net backend rebuild ben ik wel een benieuwd naar.

Inclusief wat screenshots (urls enzo mogen eruit blijven) hoe jullie backend eruit ziet en wat jullie er wel niet mee kunnen :D Just curious, mag toch wel?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De basis is qua design is nog steeds hetzelfde als toen.

Wat er verder precies aan opties inzit kun je zelf ook wel bedenken. Het komt er op neer dat alles wat op de site staat/gebeurt kan worden toegevoegd, aangepast en verwijderd :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
http://www.tweakers.net/images/13634 laat toch nog wel het meeste zien denk ik.
Even zoeken in het plaatjes archief naar 'dsp' en 'backend' en je hebt die meeste plaatjes lijkt me :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 08-07-2003 15:00 ]

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
ah relax, thanx

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het design van de backend is nog steeds hetzelfde, erzijn in de loop der tijd alleen wat features bij gekomen. Over MySQL en load balancing valt op dit moment niet zoveel te zeggen omdat beide al een tijdje prima draaien. In de nabije toekomst is het de bedoeling dat de load balancer vervangen wordt door een zelfbouw apparaat en ook gaan we overstappen op AMD64 Linux en MySQL. Wellicht kunnen we daar nog wat interessante bevindingen over melden.

InnoDB wordt gebruikt voor tabellen die veel gelijktijdige selects en inserts/updates/deletes krijgen te verwerken. In andere situaties zijn MyISAM-tabellen meestal sneller.