[Seismic Edge] winamp skipt tijdens typen

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:25

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik ben sinds een half jaar de trotse eigenaar van een Philips Seismic Edge geluidskaart (psc705). Sinds een tijdje (maand ofzo) skipt winamp echter tijdens het typen. Het maakt niet uit in welk programma, (word, calc, browsers, notepad, excel etc etc). Dit heb ik zowel met de 1.89 seismic edge driver, als met de 1.52 driver die op de cd stond. Verder werkt de kaart perfect in spellen, films enzo. Alleen als ik aan het typen ben skipt winamp een heel klein beetje (vertraagd).
Specifieke specs: zie sig.

Dingen die ik al geprobeerd heb:
-andere seismic drivers
-andere irq (geluidskaart shared nu niks meer)
-directsound output/waveout in winamp
-directx hardware acceleration voor geluidskaart aan/uit/tussenstanden geprobeert
-winamp reinstall
Dingen die ik zelf nog kan bedenken:
-andere nForce2 drivers
-2e vid kaart (s3 virge dingetje) eruit/ander slot

Voordat ik die laatste 2 dingen ga doen post ik het eerst hier, omdat er hier misschien iemand is die het herkent, en dan kan ik die ingrepen achterwege laten.
Dus graag suggesties/oplossingen ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Windows update of servicepacks al geinstalleerd ?
Dat hielp bij een vriend ook om een of andere vage reden.

Senile! Senile Oekaki

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:40
komt waarschijnlijk omdat de drivers van Philips te weinig proiriteit geven aan het geluid. Die Philipsdrivers zijn echt brak!
Wees met deze kaart alsjeblieft blij dat je geen static noise hebt in films en games!
Wat je zou kunnen proberen is de kaart in een ander slot steken en kijken oftie IRQ's shared en hem een eigen ongedeelt IRQ geven.

diskeltische lurker

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Of de proriteit van winamp wat hoger zetten.
draait er een programmatje voor extra toetsen mee?

PGEQRZEM

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33

JT

VETAK y0

Via 4-in-1 geinstalled ? Had ook probs met me Seismic Edge tot ik die had geinstalled.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
_bas_ schreef op 08 juli 2003 @ 14:47:
Windows update of servicepacks al geinstalleerd ?
Dat hielp bij een vriend ook om een of andere vage reden.
Zoals in m'n specs te zien is heb ik sp4 geinstalleerd ja.
MARTIJN_ schreef op 08 July 2003 @ 18:21:
Of de proriteit van winamp wat hoger zetten.
draait er een programmatje voor extra toetsen mee?
Winamp priority omhoog zetten heb ik ook al geprobeerd (vergeten in de startpost te zetten), maar dat maakt niets uit. Geen shortcuttoets proggie nee.
JT schreef op 08 July 2003 @ 19:08:
Via 4-in-1 geinstalled ? Had ook probs met me Seismic Edge tot ik die had geinstalled.
:X :X zie specs :X :X
technopeuter schreef op 08 July 2003 @ 18:05:
komt waarschijnlijk omdat de drivers van Philips te weinig proiriteit geven aan het geluid. Die Philipsdrivers zijn echt brak!
Ik ben het inderdaad met je eens dat ze al tijden geen nieuwe drivers hebben uitgebracht. Maar verder heeft het tot een maand terug altijd perfect gewerkt.
Wees met deze kaart alsjeblieft blij dat je geen static noise hebt in films en games!
Wat je zou kunnen proberen is de kaart in een ander slot steken en kijken oftie IRQ's shared en hem een eigen ongedeelt IRQ geven.
Geen last van static noise gelukkig, irq's shared ie niet volgens windhoos, maar ik ga sowieso die secundaire vid kaart er even uithalen, aangezien het volgens mij sinds dat die er in zit een probleem is. Evt kan ik dan gelijk die geluidskaart swappen.

[ Voor 37% gewijzigd door bloasfist op 09-07-2003 12:12 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:30
Misschien heb je zo'n vervelend (USB?) keyboard die een driver-progje geïnstalleerd heeft?

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
zetje01 schreef op 09 juli 2003 @ 12:13:
Misschien heb je zo'n vervelend (USB?) keyboard die een driver-progje geïnstalleerd heeft?
nope... check m'n specs nou eens mensen!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33

JT

VETAK y0

Probeer het toch maar :+ :X

Nee, sorry, had ik niet naar gekeken :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Nou, moest vanwege wat andere probleempjes toch even een ghostje erover heen doen, en wat denk je? Zelfde chipset/videokaart/IDE/Nicdrivers en no problemo.... Kwa relevante software kan ik ook niet veel anders ontdekken (directX9, winamp zelfde versie etc etc)

Pagina: 1