Http op externe poort forwarden naar intern ip+poort. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik heb een intern netwerk waar ik meerdere servers heb staan. Enkele daarvan publiceren websites en dergelijke. Nu wil ik de volgende scenario uitwerken maar heb geen idee waar te starten:

Extern persoon tikt mijn domeinnaam www.huppeldepup.com die forward naar mijn IP: 123.123.123.123. De website die gehost wordt op die server wordt dan getoond.

Extern persoon tikt www.huppeldepup.com:666 en krijgt de website van interne server 192.168.0.10 te zien. De webserver (Linux Cobalt box) moet dus alle requests voor poort 666 forwarden naar een interne server op poort 80. Is dit mogelijk?

Het lijkt ontzettend veel op het standaard Windows verhaal waarbij je achter een internet-sharing systeem zit, alleen hier gaat het voor een intern bedrijfsnetwerk waar meerdere host-servers staan. Ik gebruik verschillende OS's maar altijd Unix-based.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gewoon normaal poortforwarden hoor

Verwijderd

Als je toch allemaal unix in combinatie met apache gebruikt kun je misschien wel eens kijken naar de reverse proxy mogelijkheden van Apache. Dan kun je iedere website gewoon op poort 80 laten draaien. dan hoef je dus niet http://www.huppeldepup.com:666 te typen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 12:01:
Als je toch allemaal unix in combinatie met apache gebruikt kun je misschien wel eens kijken naar de reverse proxy mogelijkheden van Apache. Dan kun je iedere website gewoon op poort 80 laten draaien. dan hoef je dus niet http://www.huppeldepup.com:666 te typen.
Euhm, jawel, want als ik t zo goed begrijp heeft de TS 2 servers: eentje direct aan het IP van het domein en eentje op het LAN erachter :)

edit:

Je kunt als 't goed is gewoon *:666 -> 10.*.*.*:80 mappen hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 08-07-2003 12:04 ]

Verwijderd

Osiris schreef op 08 July 2003 @ 12:04:
[...]

Euhm, jawel, want als ik t zo goed begrijp heeft de TS 2 servers: eentje direct aan het IP van het domein en eentje op het LAN erachter :)
Ik heb het over de reverse proxy mogelijkheden van Apache, niet over de VirtualHost mogegelijkheden :z

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 12:48:
[...]

Ik heb het over de reverse proxy mogelijkheden van Apache, niet over de VirtualHost mogegelijkheden :z
VirtualHost heeft hier al helemaal nix mee te maken? :X :Z

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 18:50
Osiris schreef op 08 July 2003 @ 12:58:
[...]

VirtualHost heeft hier al helemaal nix mee te maken? :X :Z
Hoezo niet? Je kunt een virtualhost gebruiken voor reverse proxy.

Zo heb ik thuis:
domein.com => Draait op onze router/server
guido.domein.com => In httpd.conf staat hier een virtualhost voor en in de virtual host definitie zorg ik ervoor dat er een reverse proxy wordt gedaan voor een bak in mijn interne netwerk.

Zo kun je dus ook meerdere domeinen draaien op hetzelfde Internet IP en apache zorgt er wel voor dat het naar de juiste bak intern gaat.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Osiris
  • Niet online
Mjah, maar dat zijn dus workaround oid en de topicstarter vroeg om een portmap :) Dus in dat opzichte heeft de vraag niets met Virtual Hosts te maken... Mijn Apache zit ook met VHosts verder hoor, daar niet van...

En Apache configgen is al helemaal geen NT verder :)

Verwijderd

Osiris schreef op 08 July 2003 @ 13:06:
Mjah, maar dat zijn dus workaround oid en de topicstarter vroeg om een portmap :)
Maar die woraround is in mijn ogen een stuk netter dan een portmap :)

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 13:09:
[...]

Maar die woraround is in mijn ogen een stuk netter dan een portmap :)
Oh, DAT zei ik niet :) Uiteraard, ik vind zo'n IP:666 (en dan helemaal die getallenkeuze :X :X :X ) niet netjes nee, maar misschien heeft de TS daar zo z'n redenen voor :) Een Admin-page ofzo, whatevah

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anywa .. portmappen dus.
Dat zal je linux doosje echt wel kunnen (kijk anders eens even in de FAQ voor een globaal ide van portmapping/forwarding).

Andere optie is dus via Apache (zou mijn voorkeur hebben) hiervoor vindt je genoeg infoz als je zoekt op mod_proxy.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.