Ik ben een scipt aan het maken dat een plaatje maakt van verschillende stukjes van een ander plaatje. Het plaatje waar de verschillende stukjes uitgehaald worden is een soort tabel met allemaal letters erin.
Nu moet het script dus een klein stukje van het plaatje met de letters pakken en in het nieuwe plaatje plakken.
Het script wat ik tot nu toe heb geschreven laat een gekleurd vlak zien, maar er word niets ingeplakt. Moet je bij de functie ImageCopyMerge altijd een plaatje gebruiken wat al bestaat of klopt mijn script nu gewoon niet?
Klik hier om het script in actie te zien.
Nu moet het script dus een klein stukje van het plaatje met de letters pakken en in het nieuwe plaatje plakken.
Het script wat ik tot nu toe heb geschreven laat een gekleurd vlak zien, maar er word niets ingeplakt. Moet je bij de functie ImageCopyMerge altijd een plaatje gebruiken wat al bestaat of klopt mijn script nu gewoon niet?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? header("Content-type: image/png"); $source = "img/source.png"; $new = ImageCreate(300, 300); $bg = ImageColorAllocate($new, 255, 255, 225); ImageRectangle($new, 0, 0, 300, 300, $bg); ImagePNG($new); ImageCopyMerge($new, $source,0,0,0,0,150,150,100); ImageDestroy($new); ?> |
Klik hier om het script in actie te zien.