Toon posts:

[Win2K] Inaccesseble Boot Device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vanmorge een computer binnen met win2k pro die niet wou opstarten. Ff aangezet en inderdaad wou niet starten, dus ff veilige modus. Daar kwam ik erachter dat er een file niet aanwezig was, isapnp.vxd oid. Dus ff CDtje drin, herstel procedure en alle files erop gezet.

Maar toen begon het probleem pas, ik kreeg een bluescreen met de melding:
INACCESSEBLE_BOOT_DEVICE

Op internet en bij MS valt er niet veel over te vinden, slechts dit:
- bij SCSI controler: zit niet in het systeem
- defecte schijf: werkt goed en CHKDSK /P geeft geen fouten
- defecte MBR: FIXMBR haalt ook nix uit

Hij geeft de fout pas als windows al aant booten is dus fixmbr vond ik al een vreemde oplossing maar heb het toch geprobeerd.

Het systeem bestaat uit:
- 40gig IDE schijf van seagate
- PIII 833 S370
- Transcend mobo
- 256 merkloos geheugen

Hij geeft verder onder de herstel procedures geen fouten of problemen, dus defecte schijf of defect geheugen is erg onwaarscheinlijk.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55

Reptile209

- gers -

Niet per ongeluk nog een floppy of CDR in de betreffende drive? Dat geeft nog wel eens zo'n fout. Zeker als de HD verder ok lijkt te zijn.

Zo scherp als een voetbal!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
In de eerste paragraaf van Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen staat een link naar zoeken naar "inaccessible boot device".

[ Voor 7% gewijzigd door WimB op 08-07-2003 11:21 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel ontcapst... was een beetje SCHREEUWERIG :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
WimB schreef op 08 juli 2003 @ 11:20:
In de eerste paragraaf van Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen staat een link naar zoeken naar "inaccessible boot device".
Dat heb ik gezien maar alle hardware is in orde. Heb ik met Knoppix en Memtest getest!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 13:30
Repairdisk gebruiken helpt veel :D

Probeer op F8 te drukken als windows 2000 opstart. En kies voor VGA mode met opdrachtprompt. Windows wordt geladen. Je krijgt dat een dos box. Typ hier explorer in. Probeer te de-installeren wat je het laast geinstalleerd hebt..

Dit probleem heb ik ook gehad, door bovenstaand uit te voeren is het mij gelukt :Y)

suc6
Pagina: 1