Toon posts:

Windows Installer 2.0 installeren op NT4 Terminal Server *

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik loop hier tegen een irritant storing aan waar ik me geen raad mee weet. Misschien kan iemand hier me helpen. Ik heb al geprobeerd de foutmelding op te zoeken op internet maar dat lukte niet aangezien het een grote foutmelding is.

Ik zal even uitleggen wat ik wil oplossen.
Op onze server met Windows NT 4.0 terminal Edition (waar citrix metaframe op draait) moet ik een zeer belangrijke applicatie installeren. (wat dat is doet er niet toe) Als ik dat programma wil installeren krijg ik eerst de melding dat Windows Installer niet geinstalleerd is. Ik heb dus de goeie versie, Windows Installer 2.0 voor WinNT 4.0 gedownload en die wil ik dus installeren. Nou krijg ik de volgende error tijdens de installatie:

There is a problem with this Windows Installer package. A program run as part of the setup did not finish as expected.
Contact your support personnel or package vendor.

Terwijl er niks aan de hand is met de package want die installeerd op een andere NT4-server wel gewoon zoals het hoort.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen? Ze willen hier al een expert inhuren.. (overdreven voor zoiets) dit is namelijk iets dat voor het einde van de week geinstalleerd MOET zijn anders hebben we een probleem.

Alvast dank voor de hulp.

Greetz, Wishjuh

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
Heb ik laatst ook gehad. Oplossing is erg simpel:
Kijk of er in je Add/Remove Programs nog een eerdere versie staat van de Windows Installer, zo ja deinstalleren.
Vervolgens in het register of je Services window kijken of de Windows Installer service nog bestaat, zo ja deze dmv XNET (Kix) of InstSrv (MS) verwijderen. Daarna kun je de 2.0 versie normaal installeren.

Suc6!

[ Voor 3% gewijzigd door Nighty op 08-07-2003 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
BoBo schreef op 08 July 2003 @ 11:11:
Heb ik laatst ook gehad. Oplossing is erg simpel:
Kijk of er in je Add/Remove Programs nog een eerdere versie staat van de Windows Installer, zo ja deinstalleren.
Vervolgens in het register of je Services window kijken of de Windows Installer service nog bestaat, zo ja deze dmv XNET (Kix) of InstSrv (MS) verwijderen. Daarna kun je de 2.0 versie normaal installeren.

Suc6!
Thx man... ik ga het zo proberen. Thx!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik zie hem bij de Softwarelijst niet als geinstalleerd programma staan.
Ik ben wel naar services gegaan en heb de Windows Installer op Disabled gezet.

Helaas bleef ik de zelfde foutmelding krijgen.

Kan ik hem wel gewoon uit het register halen zondar dat ik problemen krijg? Want ik denk dat als ie uit het register is dat ik 2.0 dan wel kan installeren...

btw het is NT4.0 TE met SP6... ik dacht dat Windows Installer 2.0 in SP6 zat... maar ik zal het wel verkeerd hebben...

Toch gek dat ie niet in m'n softwarelijst staat...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 11:50 ]

• Nighty
Je moet de service niet disablen, maar echt verwijderen dmv de tooltjes XNET.EXE (zit in de zelfde zip als kix32.exe - www.kixtart.org) of InstSrv.exe (MS NT Resource Kit). Met deze tooltjes kunt je de service verwijderen en nadat dit gebeurd is, kun je de versie 2.0 installeren.

Verwijderd

Topicstarter
BoBo schreef op 08 July 2003 @ 12:24:
Je moet de service niet disablen, maar echt verwijderen dmv de tooltjes XNET.EXE (zit in de zelfde zip als kix32.exe - www.kixtart.org) of InstSrv.exe (MS NT Resource Kit). Met deze tooltjes kunt je de service verwijderen en nadat dit gebeurd is, kun je de versie 2.0 installeren.
Ok. even proberen dan maar.

Wederom bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... nou vraagt ie in het tooltje InstSrv om de naam van de service... als ik dat invul gebeurd er niks... wat moet daar staan? ik heb het volgende gedaan:

Ik heb de file instsrv.exe los op c: gezet.
Toen heb ik cmd bij uitvoeren gedaan en toen ben ik naar C: gegaan en heb het volgende ingetypt:

Instsrv Windows Installer remove
(zoals het voorbeeld aangaf)

helaas geen resultaat.... heet die service soms toch anders? of moet ik Instsrv.exe op een andere lokatie zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... weird... hij zegt nu:

The Windows Installer Service is not installed, so cannot be removed.

Maar ik zie de windows installer wel gewoon bij m'n services staan.... moet ik dat Instsrv.exe dan vanuit een andere lokatie starten omdat ie die service niet ziet?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Topictitel een beetje bijgeschaafd :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in HKLM\System\CurCtlSet\Services\ naar de echte naam van de service (itt de displayname), en gebruik dat intsrv of evt. [google=sc.exe] om die service te verwijederen.

"Windows Installer Service" is de displayname = "blahblah" is dan bv. de echte naam.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx.

En sorry voor de meerdere topics enzo... maar ik zit hier gewoon echt mee in m'n maag aangezien de deadline voor dit probleem vrijdag afloopt en het anders niet zo goed gaat aflopen met mij... das de reden dat ik zoveel post.. ik moet dit gewoon oplossen..

• Nighty
Zoals elevator al aangeeft moet je even in het register kijken onder HKLM\System\CurrentControlSet\Services\ en daar zoeken naar Windows Installer. Je ziet daar dan een service staan (MSIServer onder XP, onder NT geen idee) net een key displayname iets van "Windows Installer".

Deze naam moet je gebruiken met InstSrv, maar let op met spaties!! Zet er dan quotes omheen. B.v.:
Instsrv "Windows Installer" REMOVE

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
hmm... De windows installer staat dus niet in het register bij de services... maar wel in m'n gewone services-list.. hoe kan dat nou?? Wat ik wel merk is dat er eerst bij de services geen Installer stond.. maar toen ik de installatie van Installer 2.0 deed (die werd afgebroken met een foutmelding) verscheen er ineens wel een bij m'n services.. maar als ik dan dus nu in het register kijk zie ik em niet staan... terwijl ik de file (msiexec.exe) gewoon op de pc zie.. die heeft versie 1.10.1029.1

Argh @ installer :(

• elevator
  • Niet online

elevator

ding heet normaal gesproken trouwens 'msiserver' - ik had gehoopt dat je daar zelf wel achter was gekomen :P

Verwijderd

Topicstarter
k, heb em al gevonden :) Ik heb dus in dospromt nu ingetypt: Instsrv "Windows Installer" remove

Hij geeft dan aan dat de service niet bestaat en er dus niks gedelete kan worden... weird dit man... hij staat wel in m'n register....

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 juli 2003 @ 13:38:
ding heet normaal gesproken trouwens 'msiserver' - ik had gehoopt dat je daar zelf wel achter was gekomen :P
hehe ja daar was ik al achter... zat niet goed te kijken :)

• elevator
  • Niet online

elevator

als je dan met 'sc delete msiserver' doet - dan moet je service weg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Damn man.. die gasten hier hebben me nu de opdracht gegeven om support aan te vragen bij Microsoft... kost ons gewoon 265 euro man.. voor 1 storing echt belachelijk.. maarja hoef et zelf niet te betalen he :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 July 2003 @ 14:12:
Ok nog even proberen dan. thx

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 juli 2003 @ 14:12:
Eindelijk een tooltje dat wel werkt! Thx daarvoor. De service is ook weg nu... alleen krijg ik Installer 2.0 er nog steeds niet op. Ik blijf dezelfde melding krijgen:

There is a problem with this Windows Installer package. A program run as part of the setup did not finish as expected.
Contact your support personnel or package vendor.

Hiervoor dacht ik dus dat dit kwam omdat de oude versie eerst weg moest... nu die service weg is geeft ie de melding nog steeds :(

*zucht*

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

*zucht*... kap nou eens met dat achter elkaar posten :(

Maak eens gebruik van de editknop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif.

Wanneer je als laatste hebt gereageerd in een topic dan kan je, wanneer je nog iets wilt toevoegen, je laatste bericht editten. Dit kan tot 24 uur na je post. Wat je nu doet lijkt verdacht veel op het kicken van je topic, hetgeen niet is toegestaan binenn 24 uur. Dit is de laatste keer dat je er op gewezen wordt. Ik snap best dat je haast hebt om dit probleem op te lossen maar neem wel de huisregels van dit forum in acht. Je bent te gast ;)

Lees voor de zekerheid de huisregels nog eens goed door: Huisregels

[ Voor 1% gewijzigd door Rafe op 10-07-2003 02:01 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met Kicken? ik post gewoon zoals et op elk normaal forum gaat.. en sorry hoor maar ik ben alleen zo goed als me baan kwijt eind deze week als ik dit oplos kan je et begrijpen?

En in dit geval kan ik geen gebruik maken van de edit-knop omdat ik constant moet reageren op iemand anders.. dus slaat dan nergens op om elke keer m'n bericht te editten.. word nogal onduidelijk dan...

Ik lees de regels wel hoor...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12

Beaves

Usque ad Finem

Als ik me niet vergis moet je bij een Terminal Server de software via ad/remove software installeren, gewoonweg dubbelklikken werkt niet. Heb je dat al geprobeerd?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Beaves schreef op 09 juli 2003 @ 15:07:
Als ik me niet vergis moet je bij een Terminal Server de software via ad/remove software installeren, gewoonweg dubbelklikken werkt niet. Heb je dat al geprobeerd?
Ja dat heb ik al gedaan... maar ook dan geeft ie die melding... met Terminal Server moet je altijd alles via add/remove installen anders werkt het vaak niet, klopt.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
dom vraagje mischien....

Maar zet je de TS wel in "install mode" voor je Windows Installer gaat installeren? En doe je het wel vanaf de console, en niet vanuit een TS sessie?

Ik heb niet alle postings doorgelezen, maar wilde toch even mijn struisvogelkop bijdrage noteren :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. jah ik zet em in de installmode... via de dospromt ( change user /install ) en daarna via add/remove de software installeren... werkt dus niet... Ik heb verder de installatie op twee manieren geprobeerd... via PcAnywhere.. dus gewoon vanaf m'n eigen pc... en ik heb het ook direct op de server zelf gedaan.. werkte dus ook niet :(

Noujah hopen maar dat Microsoft me kan helpen.. zal toch wel...

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer eens met SysInternal's RegMon danwel FileMon om te kijken ofdat waar het mis gaat. Veelal kunnen deze tooltjes je wat extra info geven.

Controleer ook even ofdat "%windir%", "%temp%", en "%systemroot%" wel bestaan. Je zou ook nog kunnen proberen om je flat temp terug te schakelen tijdelijk (als er niemand op de server zit).
Pagina: 1