Toon posts:

Novell probleem in combinatie met Windows2k en Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu op me werk, waar zo'n 1200 pc's in een novell netwerk aangesloten zitten. Alleen nu ontstaat er zich hier een heel groot probleem sinds we windows 2000 gebruiken, waar we uiteindelijk op over willen stappen.

Het probleem is als volgt:
Zodra er een gebruiker in z'n homedir(op het netwerk) een word document wilt openen, duurt dit met win2k 5 a 10 seconden, en dat is heel irritant in een ziekenhuis, terwijl dit met windows NT 4.0 binnen 1 a 2 seconden op het scherm staat.

Wat zou dit probleem kunnen zijn en hoe zou dit op te lossen zijn, we zijn er nog niet achter en zijn hopeloos op zoek naar iemand die hier misschien ons verder mee kan helpen.

Groetjes,
ZMC De Heel
Jeroen Izaks

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
pff.. wat heb je allemaal al geprobeerd? Kan van alles zijn, ik denk bijvoorbeeld meteen aan DNS resolutie.. Waar heb je je global catalogs draaien, hoe ziet de architectuur eruit? Leer Visio ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben

twee domains, nameljk:
ZMC (top level, hier draait de global catalog server)
DEHEEL.ZMC (hier draait DNS/DHCP en WINS servers; dubbel uitgevoerd) Allemaal W2K servers met AD.

De pc's hebben;
- 2 protocollen (IPX en IP)
- novell client 4.81 met sp1

We hebben;
- UNC browsing binnen MS Office uitgeschakeld
- verchillende volgorde van de protocollen en de bindingen geprobeerd
- Verschillende "Name resolution time uit" parameters binnen Novell client .geprobeerd

Het probleem doet zich niet alleen bij openen van documenten voor, maar ook bij het browsen van het netwerk. Bijv. als je een netwerkprinter zoekt.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik begrijp het niet helemaal. Heb je nou Netware servers of win2k servers?

Je bedoelt toch dat je de werkstations van NT naar win2k wilt migreren? En niet de servers?

Als je het over netware-servers hebt het volgende:

- Ze op-locking uit. (kan je eerst op een client proberen, staat in de client-settings)
- Installeer win2k sp4 op de client
- Er zijn wat browse-probleempjes in client 4.83 geweest, die met de postfixen van sp3 zijn opgelost. Ik weet niet of dat ook bij client 4.81 speelt. Maar dit lijkt op het probleem wat je beschrijft. Bij de laatste postfix zit ook een extra 'feature' die de browse-informatie (lookups) cached. Dat maakt het zoeken van bestanden echt veel sneller. Maar dan moet je wel de clients upgraden.

Zoek ook eens in de knowledgebase van Novell.

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp het niet helemaal. Heb je nou Netware servers of win2k servers?
-Bijde

Je bedoelt toch dat je de werkstations van NT naar win2k wilt migreren? En niet de servers?
- De client WinNT moet naar Win2k, niet de servers

Installeer win2k sp4 op de client
- Dutch versie is er niet

Verwijderd

Al gechecked of er geen mapping meer bestaat naar een netwerk drive die niet meer bestaat? Als je een in je omgeving een mapping hebt die niet meer bestaat dan probeerd hij hier toch contact mee te maken, en dit kost vaak tientallen seconden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook niet meer het geval nee...

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Als je normale netwerk browsing ook erg lang duurd kijk dan eens in je register of deze sleutel er ook in staat, zo ja delete die en je zult zien dat het browsen 10x zo snel gaat.
Internet Explorer zet deze key er regelmatig na een update/SP weer in.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Geplande taken"

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, werkt niet :-(

nog andere idee-en ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zohee .. 't is hier geen helpdesk ofzo :|
Heb je ops locking al uitgezet ? (Netware client properties -> Advanaced -> File caching uitzetten).
Heb je soms ook nieuwe virusscanners geinstalleerd ?
Hoe ziet je infra eruit.

Kom eerst maar eens met meer info :X

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Meer info zou wel welkom zijn....er waren bij een opdrachtgever waar ik een tijdje werkzaam was ook problemen met het 2k netwerk....bleek instelling te zijn op netwerkkaart....100bit vs auto....en ook bleek een ide controler op PIO only te staan.

Is IPX nodig op die werkstations...anders zou ik proberen de zooi weg te halen.

Is het browsen en dergelijke ook langzaam zonder novell client...of kan je alleen via NDS inloggen?

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is opgelost, je moet een key aanmaken disableDFS in HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\Mup met gegevens 1

Alles werkt weer prima, tnx voor de hulp

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Wat doet dat? En hoe kom je aan die info?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Topicstarter
Die disabled de DFS, zoals in de sleutel staat.

Ik ben door veel te puzzelen aan deze info samen met een collega van me gekomen... maar nogmaals dank er is een groot probleem verholpen, zoals we het wilde.
Pagina: 1