Toon posts:

[Pioneer DEH-P3500] MP3 Autoradio skipt mp3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Even een vraagje over een autoradio. Mijn radio speelt MP3's over het algemeen goed. geen rare bijgeluiden ofiets. Alleen ik merk dat hij sommige mp3's overslaat.
Terwijl het van dezelfde cd is.
Ik heb allemaal legale audio cd's naar mp3 geconverteerd. (met nero->wav en wav editor met LAME ->mp3(192,stereo)). Gebruik geen fancy audiocatalist ofzo.

Heb alle mp3's getest en werken prima. Ook gelet op rare tekens in de namen en spaties vervangen door underscore. Nu speel ik het op PC, prima. Op MP3 discman, prima. pioneer deh-p3500, prima quality, alleen hij skipt sommige mp3's. Ik check op mijn pc. er staan 11 mp3's in de folder(1 nivo diep) en op de radio staan er maar 10. en zo heb ik meer verschillen. (18 in dir, 15 nummers spelen)

ik gebruik silver/silver cd-r's van 700mb. Manual verteld niets over dit euvel. Pioneer helpdesk wist geen antwoord.

Heeft iemand er ervaring mee? Of weet iemand iets wat ik kan proberen?

Alvast bedankt.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-02 12:12

Nitai

Live the life you love.

heb je op de bestandsgrootte gelet? misschien kan die speler een mp3 groter dan x mb niet aan? just a suggestion...wel een vreemd probleem! En goed aangepakt ook van je...petje af, mooie startpost.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Goeie suggestie. Maar een mix van 80 mb speelt ie gewoon af. en een single song mp3 van +- 10 mb speelt ie niet af.

Dus ik denk niet dat het aan de grootte ligt. De speler heeft ID3 tag ondersteuning(v1 of v2 weet ik op dit moment niet, manual ligt thuis. me = op werk). Misschien zit er iets vreemd in de ID3 tag wat de speler niet tof vindt. Ik heb een aantal mp3's bekeken die die niet afspeeld, maar kon niets vinden. Ook niet in de ID3 tag. Ik heb wel al die dingen ingevuld. En dus zijn ze per album hoegenaamd hetzelfde.

Verwijderd

Die van mij (ander merk) doet precies hetzelfde. Ik heb het idee dat het met de codec te maken heeft van sommige mp3's. Denk niet dat er wat aan te doen is. :(

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik denk ook niet dat het aan de grootte ligt, deze zal niks moeten uitmaken.

Wat je kan proberen is om een ander MP3-converter te proberen. Audiograbber of zo. En deze dan op 128, stereo te converteren. En deze ZONDER id-tags te branden.

Dan kan je concluderen dat het iets te maken heeft met de instellingen en niet met de CDr-merk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lengte van de filename?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Dat is het bij mij iig niet, die kort ie gewoon af. Denk dat athlonkmf meer in de richting komt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de cd brandt, dan hou ik me aan de iso standaard. Nero b.v. geeft aan wanneer een file te lang s of rare tekens bevat. Ik replace zelf nog de spaties, amp's en andere rare leestekens.

Ik ga zeker proberen de boel zonder id tags te branden. ik ga proberen om een cd te mp3-eren in 128,160,192 en 256 kb/s en dan testen of de radio bij iedere folder dezelfde weglaat. Mijn voorkeur gaat uit naar 192. Niet te groot en kwaliteit is hoog genoeg.

Ik hoop dat de test met 192 en zonder id tags werkt... :) if dat is het geval, dan ben ik erg blij.

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik ken de DEH 3500 niet, ik heb zelf de DEH P7400MP. Als je zonder id tags brandt staat er bij trackname No track title, bij artistname staat dan no artist name.
't Is mij trouwens nog nooit opgevallen dat de radio mp3's niet afspeelt. Ik zet cd's met Real Jukebox om naar mp3's, maak een stuk of 10 mappen in Nero, selecteer een zooi mp3's per map en brand ze op een cd (Platinum cd's). Ik weet dan dat ik rond de 650mb heb gebrand, maar of die ook allemaal afgespeelt worden weet ik zo niet.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Verwijderd

Heb dezelfde autoradio, en moet zeggen dat ik dit nog niet ben tegengekomen. Had een compleet album (bestaande uit 1 file) en deze werd gewoon afgespeeld. Dus aan de grootte van het MP3'tje kan het niet liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 13:36:
Heb dezelfde autoradio, en moet zeggen dat ik dit nog niet ben tegengekomen. Had een compleet album (bestaande uit 1 file) en deze werd gewoon afgespeeld. Dus aan de grootte van het MP3'tje kan het niet liggen.
Dat heb ik ook gemerkt. De mix van 100 mb speelt ie gewoon af... en files van 9 mb ofzo laat ie niet horen.
Ik heb wel gezien dat er punten in de filenaam staan. zoiets als:
Various(2)_Badd comp. - Miami.mp3. Ik heb nog niet geconstateerd dat het deze files zijn did eid niet afspeeld. Maar zou het kunnen dat de radio tot de punt leest en verwacht dat de extentie daarachter staat, dus dan wordt het iets van ". - ". En die kent ie niet. Als dit het geval is, vindt ik het wel een beetje sloom van Pioneer... ik kan het me haast niet voorstellen...
Pagina: 1