[VB, Indesign] zoeken en handeling uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ik heb een Indesign-document waar een aantal keer een verwijzing naar een afbeelding voorkomt: A.eps, B.eps (iedere keer hoofdletter+.eps).
Ik weet niet precies hoeveel keer A.eps, B.eps etc.

Nu moet steeds op de plek van A.eps het plaatje A.eps ingevoegd worden! Dit wil ik gaan doen met een VB-script, maar bij het zoeken heb ik al een probleem.

1. Hoe zoek ik naar de volgende A.eps?
mydoc.search "A.eps" werkt niet goed. Hij zet de cursor niet op die plek.

2. Hoe detecteer ik dat A.eps niet meer wordt gevonden, m.a.w. hij is klaar met A.eps.

Er komen vast meer vragen, maar ik zou enorm geholpen zijn met oplossingen op bovenstaande 2.

Houdoe

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat heb je zelf al geprobeerd, waar heb je al gezocht, wat gaat er precies fout en hoe zou je graag willen dat het dan werkt. Dat is eigenlijk de strekking van de Quickstart van P&W. Probeer je probleem zo goed mogelijk uit te leggen, en vooral: geef je eigen inspanningen aan, zodat we kunnen zien dat het geen scriptrequest is, maar dat je er zelf al serieus mee bezig zijn geweest.

[Ontopic]
Heb je al geprobeerd om te searchen en vervolgens de gezochte tekst te selecteren? Volgens mij geeft de search namelijk een getal terug waar je de tekst kunt vinden.... (als ik het juist heb)
[/Ontopic]

[ Voor 7% gewijzigd door OZ-Gump op 08-07-2003 10:43 ]

My personal website

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Wat versta je onder een InDesign-document? Is dat gewoon een Word-Document wat je opent vanuit VB?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zo uit het blote bolleke:
1: Geeft mydoc.search "A.eps" niet gewoon een long terug met daarin de positie waar 't gevonden is?
2: Hoe bedoel je? Bestand weg? Met het File System Object kom je een heel eind.

Je zult toch wat duidelijker moeten zijn.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Witte
Ik heb het al geshaft!
Het leek mij toch vrij duidelijk: vervang A.eps door het plaatje A.eps.

Houdoe

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me tamelijk onzinnig; hier hebben ze 'linking' in Indesign voor uitgevonden.

voor de onwetenden ;)

[ Voor 36% gewijzigd door HunterPro op 08-07-2003 12:56 ]

• Witte
Nee, nee, de tekst in Indesign wordt automatisch gegenereerd, inclusief bestandsnaampjes voor plaatjes.

Houdoe

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

@witte: je reacties zijn erg beknopt en je topicstart niet helemaal duidelijk. Nu worden er reacties gepost, en vervolgens kom jij met info aanzetten waarom die post overbodig is. Da's erg irritant, want nu hebben er mensen voor niks geprobeerd jou te helpen. En dus voor niks tijd in dit topic gesloten. Het zou prettig zijn als je de volgende keer de situatie wat beter uitlegt. Met die one-liners van nu kunnen we namelijk niet veel....

Ontopic: heb je de vorige posts al gelezen/er iets mee gedaan?

My personal website

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Witte schreef op 08 July 2003 @ 13:56:
Nee, nee, de tekst in Indesign wordt automatisch gegenereerd, inclusief bestandsnaampjes voor plaatjes.
In een ander formaat dan Indesign dan lijkt me?

Heb je ooit gekeken naar het PostScript bestandsformaat? Daar valt behoorlijk wat aan te scripten en te verbouwen :)

• Witte
OZ-Gump schreef op 08 juli 2003 @ 14:02:
@witte: je reacties zijn erg beknopt en je topicstart niet helemaal duidelijk. Nu worden er reacties gepost, en vervolgens kom jij met info aanzetten waarom die post overbodig is. Da's erg irritant, want nu hebben er mensen voor niks geprobeerd jou te helpen. En dus voor niks tijd in dit topic gesloten. Het zou prettig zijn als je de volgende keer de situatie wat beter uitlegt. Met die one-liners van nu kunnen we namelijk niet veel....

Ontopic: heb je de vorige posts al gelezen/er iets mee gedaan?
Ik wed op 2 paarden. Enerzijds kijk ik of tweakers me kunnen helpen als ik het even niet meer weet en anderzijds probeer ik of ik zelf verder kom. Blijkbaar kwam ik in dit geval zelf verder dan jullie met je goedbedoelde hulp. Je kan mijn openingspost onduidelijk vinden, maar ik vond dat hem niet.

Houdoe

Pagina: 1