Toon posts:

[IE5/IE6] TIF document openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een TIF document te openen vanuit mijn internet explorer zodat deze direct in imaging preview wordt geopend.

Op een systeem, krijg ik steeds de vraag openen of opslaan. Op zich nog niet zo erg want dan hoef ik alleen even op openen te klikken.

Maar bij een ander systeem (beide w2k overigens) kan ik alleen maar voor opslaan kiezen. :? De openen optie is grijs dus niet beschikbaar.

Waar kan ik instellen welk programma hij met IE gebruikt om iets te openen.

owh ja, dat is niet hetzelfde als in je explorer van windows dus. Via Extra Mapopties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 10:13 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

TIFF kun je niet openen met IE omdat het geen plaatjetype is wat niet op internet gebruikt wordt. IE verwijst zoals je zelf zegt het openrequest naar Image Preview. Je zou een plug-in moeten hebben om deze te kunnen openen in IE zelf maar dat wil jij niet. Jij wilt hem openen in Image Preview.

Je moet dit niet via IE spelen, maar met wel die mapopties die jij verwerpt. Daar moet je instellen dan TIFF in Image Preview wordt geopend.

Ik kan alleen niet vinden hoe Image Preview gestart worden :/

[ Voor 16% gewijzigd door DUX op 08-07-2003 10:31 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik 'm dus in de verkenner open, dan wordt hij direct met image preview gestart. Dus daar staat het dan toch goed ?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 17:28

samo

yo/wassup

ik heb zelf wel eens problemen gehad bij het openen van .tiff . De oplossing toen was het nernoemen van de plaatjes naar .tif .
misschien iets waar je iets mee kan

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• DUX

DUX

Hm, ja, op die fiets...Ikzelf zou dan handmatig gaan rommelen met die mapopties om die Tiff-extensies nog een keer in te stellen met de juiste programma's. Gewoon om de huidige waardes te overschrijven en te kijken of IE daar in trapt. Maar dat is vast niet de juiste manier...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas trapt IE daar dus niet in. Je hebt ook wel eens dat hij vraagt of je bijv .mpg files in je explorer browser af moet spelen ipv het programma in zijn eigen venster te openen.

(Als je begrijpt wat ik bedoel :? )

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 10:57:
Helaas trapt IE daar dus niet in. Je hebt ook wel eens dat hij vraagt of je bijv .mpg files in je explorer browser af moet spelen ipv het programma in zijn eigen venster te openen.

(Als je begrijpt wat ik bedoel :? )
Ik snap wel wat je bedoelt :)

Nu zit in het register rond te kijken met regedit, en wel in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer, en daar staan wel wat interessante sleutels. Met name bij \Media\Mimetypes en \MenuExt. Bij Mimetypes heb ik ook image/tiff ertussen staan, jij ook?

Graag even een bevestiging van een medetweakers als we hier het probleem van de TS mee kunnen oplossen.

Let wel: knoeien met register is op eigen risico.

Pagina: 1