Toon posts:

Beeldopbouw traag na games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net C & C generals te spelen nu is het me al vaker opgevallen dat nadat ik games gespeeld heb, de hele beeldopbouw de eerste paar minuten een stuk trager gaat.
Maar dit heb ik niet bij elk spel, bij UT'99 blijft alles perfect soepel draaien (ok ouder spel)

specs: winxp sp1 - amd xp 1600+, 512 MB DDR, GF 4 TI 4200 64 MB@1024x768
80 GB WD800JB

Waar moet ik dit probleem zoeken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 09:47 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:03

SkyStreaker

Move on up!

Eerst, wanneer had je dit niet en wanneer wel - wat heb je precies gedaan? Wat voor spellen zijn het? OpenGL/Direct3D? Welke drivers gebruik je? Heb je je VGA overgeklokt?

Hmm - welk MERK trouwens, die GF4 van je? 4200-chippie presteert, dit is apart. Ik heb een redelijk vergelijkbaar systeem, ook CCG hapert bij mij wel eens hoor :)

[ Voor 33% gewijzigd door SkyStreaker op 08-07-2003 09:53 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Hmmm,

Ik heb precies hetzelfde;

Bij mij duurt het switchen van 3D naar 2D bij C&C ook behoorlijk lang (15 a 20 seconden), ik heb het idee dat dit hoort (klinkt gek ik weet het).

Bij een maat van mij (P4 1,8) zit je ook 30 seconden te wachten (is laaaaaang wachten achter je PC, vergis je niet!)

mijn specs:
P4 3.00 Northwood @3.21 Ghz (fsb=214)
Asus P4C800 Deluxe
2x 256Mb Pc3200/400 Mhz
Msi TD8X (Gf4 Ti4200 128 Mb)
Win XP Pro SP1
DirectX 9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 13:57 ]

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 16:05
zelfde probleem hier alleen dan na het spelen van ut2k3, elite force2 en CMcrae3...in het begin geen last van gehad.
ongeveer een maand na en nieuwe xp sp1 install begon dit.
duurt bij mij ongeveer 30 seconden voordat ales weer normaal loopt.

specs
p4 2.4c @ 3.12
asus p4p800
2 x 256 mb
radeon 9700NP club3d

ik zit er al aan te denken om een ghost terug te zetten, maar wacht wel even om verder te zoeken en te kijken of hier iemand een oplossing heeft

Verwijderd

hey,

wat me opvalt is dat we allemaal WinXP sp1 hebben; hebben we ook allemaal Direct X 9?

Verwijderd

Volgens mij heeft dit met het RAM te maken die niet goed verdeeld is. Jullie kunnen eens proberen je swapfile te vergroten.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Momenteel ben ik in het trotse bezit van 1 Gb geheugen, en dat merk je voornamelijk aan gebeurtenissen zoals hierboven. Je pc is gewoon sneller 'boven Jan', na het spelen van een spel. Maar dit heeft m.i. niets te maken met de kwaliteit van je videokaart.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Jah dit probleem heb ik ook gehad
Maar toen ik nog een reepje van 256mb ram er bij dee was het probleem weg :)
Dus heeft dus echt met het geheugen te maken zoals Masera zegt :)

Verwijderd

mooi, dan haal ik er nog een Gigje Ram bij volgende week :)

thanx gasten

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

1,5Gb RAM... Vergroot idd EERST eens ff je swap, stel hem vast (op een andere partitie of zelfs HD!) op 768 - 768 en check je prestatie na een reboot. nog niet? Dan het dubbele van 768. Nog niet? Koop er 512MB bij, da's nog betaalbaar. 1.5GB geheugen, komaan zeg... Je draait geen big-ass fileserver ofzo wel? Je zal het niet eens ten volle benutten :)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
denk dat het logisch is. je hele geheugen /swap zit vol met dat oude spel en hij moet dat leeggooien terwijl jij al aan het laden bent.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

tranztaz schreef op 08 July 2003 @ 13:09:
1,5Gb RAM... Vergroot idd EERST eens ff je swap, stel hem vast (op een andere partitie of zelfs HD!) op 768 - 768 en check je prestatie na een reboot. nog niet? Dan het dubbele van 768. Nog niet? Koop er 512MB bij, da's nog betaalbaar. 1.5GB geheugen, komaan zeg... Je draait geen big-ass fileserver ofzo wel? Je zal het niet eens ten volle benutten :)
I BEG TO DIFFER!

Ik ben bezig om m'n hele 3D verhaal te verhuizen naar deze (gloednieuwe) PC.

Ik ben aan het werk met Maya 4.5 en Lightwave dan kan je die extra Gig (misschien niet nu maar zeker later) goed gebruiken!! *)

Ik heb vorige maand een (voor mij) enorm bedrag (1700 euro's) neergelegd voor deze PC en wil hem op een zo kort mogelijke termijn 'klaar hebben voor de toekomst'. (die Ti 4200 moet ooit een Quadro FX worden :z )

Bovendien ben ik een Swap-File-Loze-Windows-Fetisjist misschien nutteloos (:?) maar ik vind geen swapfile hebben toch wel errug belangrijk...

als ik me niet vergis dan ligt de 'swapfile grens' op 1,5 Gb in WinXP, toch?

Schiet me maar af! :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 13:55 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hmmm - het topic gaat over games enzo he? Jemig, 3D-renderwerk is wel een ander verhaal. Ik kan in mijn commentaar natuurlijk niet met ALLES rekening houden natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 08-07-2003 13:58 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zelfde probleem hier nat het spelen van Unreal Tournament (oude versie) I kheb gemerkt dat er nog een process blijft draaien van unreal. Zodra die stopt gaat alles weer lekker snel.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik zie dat ik ongeveer 505 MB RAM gebruik midden in het spel C & C generals, ik heb 512 dus iig is het nog niet vol, als ik daarna weer terug in windows ben, en ik browse wat door het start menu, dan zie je dat het wat langer duurt voordat die dingen uitschuiven, en ik zie dat de HD veel meer activiteit heeft.

Bij UT1 heb ik daar geen last van.. blijft gewoon goed.. en weinig gezeik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 14:35 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zorg eens dat je Task Manager draait en kijk wel process zo druk is.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 08 July 2003 @ 14:35:
Zorg eens dat je Task Manager draait en kijk wel process zo druk is.
game.dat van C&C gebruikt rond de 280 MB.. vrij veel dus, maar RAM zit nog steeds niet vol.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Is je processor ergens druk mee?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 08 July 2003 @ 14:55:
Is je processor ergens druk mee?
Met die game alleen.. verder niks, maar dat is logisch ofcourse.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik bedoel natuurlijk wanneer je game afgesloten is. Dan heb je toch de problemen?

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 16:05
tranztaz schreef op 08 July 2003 @ 13:09:
`

ik heb een aparte partitie voor mijn pagefile en staat op 1024 mb dus dat moet wel genoeg zijn, als ik extra geheugen moet kopen zal ik gelijk 2 x 512 mb moeten kopen i.v.m. dual memory.....

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Aha :)

Verwijderd

heb niet alle replies gelezen maar kan wel antwoord geven

Je Ram zit helemaal vol.
Als je het spel afsluit en weet terug gaat naar windows moet windows weer in het Ram geladen worden
Oplossing=gewoon meer Ram aanschaffen

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 13:27:
heb niet alle replies gelezen maar kan wel antwoord geven

Je Ram zit helemaal vol.
Als je het spel afsluit en weet terug gaat naar windows moet windows weer in het Ram geladen worden
Oplossing=gewoon meer Ram aanschaffen
Zou voortaan toch maar eerst de paar reacties die er zijn doorlezen, dit is allang gemeld. Zo veel reacties staan er nu ook weer niet, als er nu 10 pagina's vol stonden was het een ander verhaal geworden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 19:16 ]

Pagina: 1