Dilemma: 2.1 of 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:27

troje

was here!

Topicstarter
Tot voor mijn verhuizing liet ik altijd het pc geluid over de speakers van mijn Hifi stereo lopen, aangezien zowel computer als stereo zich in 1 kamer bevonden. Nu ben ik dus verhuisd, computerkamer is ingericht en is de stereo niet meer in de buurt.

Ik moet dus speakers aanschaffen, maar heb geen zin in een berg draden op mijn mooie bureau, dus ik wil het liefst zo weinig mogelijk extra apparatuur. Ik wil mijn keuze dus beperken tot 2 goeie speakers, of 2 speakers met separate subwoofer (die dan onder het bureau kan staan). Ik ben geen gamer, speakers zijn hoofdzakelijk nodig voor audio.

Is er veel verschil in geluidskwaliteit te verwachten tussen een 2.0 en een 2.1 set?

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De aparte boembox bij 2.1 zal je dus veel mooiere bassen en boemen geven, en hopelijk worden de lage frequenties gefilterd zodat ze niet bij de (kleinere) stereo boxjes komen zodat het stereo geluid ook weer beter klinkt omdat ze niet proberen bassen voort te brengen wat ze eigenlijk niet kunnen.

(hmm... 1 zin? nou ja... :) )

geen zin zonder onzin

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
oh, trouwens: als je echt naar muziek wil gaan luisteren is het denk ik toch aan te bevelen om een andere versterker op de kop te tikken met wat serieuzere boxen dan computerboxjes. Misschien dat er van die laatste ook hele goeie bestaan (weet ik niet), maar vaak is het goedkope rommel. Ook een 128kbps MP3tje zal op een 'echte versterker met boxen' nog beter klinken dan op een brak computerboxensetje.

geen zin zonder onzin

Verwijderd

troje schreef op 08 July 2003 @ 09:24:
Tot voor mijn verhuizing liet ik altijd het pc geluid over de speakers van mijn Hifi stereo lopen, aangezien zowel computer als stereo zich in 1 kamer bevonden. Nu ben ik dus verhuisd, computerkamer is ingericht en is de stereo niet meer in de buurt.

Ik moet dus speakers aanschaffen, maar heb geen zin in een berg draden op mijn mooie bureau, dus ik wil het liefst zo weinig mogelijk extra apparatuur. Ik wil mijn keuze dus beperken tot 2 goeie speakers, of 2 speakers met separate subwoofer (die dan onder het bureau kan staan). Ik ben geen gamer, speakers zijn hoofdzakelijk nodig voor audio.

Is er veel verschil in geluidskwaliteit te verwachten tussen een 2.0 en een 2.1 set?
Dat licht geheel aan de set. Er zijn supergoede 2.0 setjes, die van elke midrange 2.1 winnen, maar zo zijn er ook supergoede 2.1 setjes.

De Cambridge SoundWorks® MegaWorks® THX® 2.1 250D (http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=374) van Creative is een vrij goede 2.1. Hij is niet geschikt voor de audiofiel, maar wel voor normale toepassingen. Maar het licht geheel aan Uw eisen welke speakerset voldoende goed voor U is.

• troje

troje

was here!

Topicstarter
apenstaartje schreef op 08 July 2003 @ 09:32:
oh, trouwens: als je echt naar muziek wil gaan luisteren is het denk ik toch aan te bevelen om een andere versterker op de kop te tikken met wat serieuzere boxen dan computerboxjes. Misschien dat er van die laatste ook hele goeie bestaan (weet ik niet), maar vaak is het goedkope rommel. Ook een 128kbps MP3tje zal op een 'echte versterker met boxen' nog beter klinken dan op een brak computerboxensetje.
Ben ik met je eens, het beste is toch een normale versterker met bijbehorende speakers. Echter, ik wil in dit geval geen aparte versterker en speakers in de kamer zetten, maar het beperken tot 2 computer speakers met eventueel een aparte subwoofer. Zijn er setjes van bijvoorbeeld Altec Lansing of Labtec die in staat zijn om goed audio te produceren?

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
Altec Lansing is een zeer goed merk voor PC Audio. Ik heb zelf de 4100 (4.1) en ben daar zeer tevreden over, maar je kunt ook de 2100 nemen (2.1 tegenhanger) of een ander model.

Het is natuurlijk geen top-of-the-range professionele audioset, maar persoonlijk vind ik het beter dan creative, zowel qua geluid als design.

Ik zou eigenlijk niet zo snel gaan voor een 2.0 setje als je muziek wilt.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• troje

troje

was here!

Topicstarter
Iemand ervaring met Labtec 2.1 of 2.0 setjes?

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 10:08
Labtec maakt geen speakers meer.

Labtec is overgenomen door Logitech.

De logitech speakers zijn zeker de moeite waard. Voor als het om de Z serie gaat.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

De Z560 en de Z680 zijn toppers, maar ik vind de 540 en de 640 niks. Net zoals elk ander 4.1 setje uit die klasse.

Ik zou, als het voor muziek is voor Altec Lansing gaan, tenzij het echt het allerhardst moet gaan (zoals bij mij :P), dan moet je voor de Z560 gaan. Maar als dat niet hoeft en ook wanneer het wat goedkoper moet zijn, zou ik voor Altec Lansing gaan. Echter, het beste is nog steeds een losse versterker met 2 kleine stereospeakers. En geen satellieten, gewone speakers. Tannoy mX1, Mission m71 ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• troje

troje

was here!

Topicstarter
OnTracK schreef op 08 July 2003 @ 09:52:
Altec Lansing is een zeer goed merk voor PC Audio. Ik heb zelf de 4100 (4.1) en ben daar zeer tevreden over, maar je kunt ook de 2100 nemen (2.1 tegenhanger) of een ander model.

Het is natuurlijk geen top-of-the-range professionele audioset, maar persoonlijk vind ik het beter dan creative, zowel qua geluid als design.

Ik zou eigenlijk niet zo snel gaan voor een 2.0 setje als je muziek wilt.
Goed, ik heb vanmiddag wat rondgekeken, die 2100 set is best behoorlijk mooi :9 dus deze maar gelijk besteld bij Alternate.

Dank voor de hulp?

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31

Giblet

Dingen

waarom probeer je het niet gewoon uit en als het niet naar je zin is dat je dan ruilt? moet toch kunnen bij de meeste winkels lijkt me ;)

Verwijderd

2.1 is beter want explosies zijn beter met de grote box

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07-2025

Ale-Gu

'Eel Goe'

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:19:
2.1 is beter want explosies zijn beter met de grote box
ps: dit topic is ruim 3 jaar oud ;)

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Maurii schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:43:
[...]

En daarnaast praat hij ook nog complete onzin

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Maurii schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:43:
En afgezien daarvan is de waarde van de reactie ook niet om over naar huis te schrijven...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

lekker dan moet je het zelf weten ik heb zelf 2.1 gekocht en klinkt beter

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:34:
lekker dan moet je het zelf weten ik heb zelf 2.1 gekocht en klinkt beter
... ja, en appels zijn groen ...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Iedereen die het woord box gebruikt verdiend een nekschot. :X

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is erg oud, onzinnig omhoog geschopt en met nekschoten lopen strooien mag ook acvhtervwege blijven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.