Toon posts:

Kun je een Agp 8x compliant kaart op een 4x AGp moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kun je een Agp 8x compliant kaart op een 4x AGp moederbord aansluiten? Hoeveel snelheidsverlies levert dit dan op. Ik wil er een geforce fx 5600 ULTRA inzetten ipv een Geforce 3 TI 200. Ik heb geen zin om mijn moederbord EN geheugen te moeten vervangen. ( want ik heb nog 512 mb sdram133; nieuw moederbord en 512mb ddr 3200 dual channel kost 230 euro,plus veel knaken voor de kaart)

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:42

4hp

Die 8x kaart kan je gewoon in je 4x agp slot zetten. Hij heft dan geloof ik een doorvoersnelheid van 1gb/s in plaats van 2gb/s geloof ik.
(correct me if I'm wrong)

Je merk er vrijwel niks van. (Heb zelf ook een r9700pro op agp4x)

Verwijderd

FAQ PMG: Agp & Pci compatibiliteit

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/AGP_config.gif

En 8x > 4x scheelt bijna niks, bovendien zou je niet graag een spelletje willen spelen die elke keer van je RAM geheugen naar je videokaart transfers moet doen over het AGP slot imo...

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke dat is mooi, want anders wordt het allemaal wel erg duur!!

Verwijderd

Je merkt wel degelijk verschil tussen 4x en 8x hoor euss. In het begin van "het 8x AGP tijdperk" was het verschil nog minimaal omdat er toen relatief kleine datatransfers van het RAM geheugen naar het AGP geheugen plaatsvonden. Tegenwoordig zijn die transfers een heel stuk groter (als je alleen al kijkt naar Doom 3, die gebruikt meer dan 80 MB aan textures voor een level!). Bovendien merk je in 3DMark03 al een groot verschil tussen 4x of 8x.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 10:26:
Je merkt wel degelijk verschil tussen 4x en 8x hoor euss.
Dan zou jij de eerste zijn die het echt _merkt_ :+

Serieus, ik heb 'tig reviews gezien en de verschillen zijn hooguit enkele procentjes (die je dus nooit merkt!). Alleen bij zware 3D applicaties kán het meer uitmaken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

nee valt wel mee in de games van tegenwoordig zul je iig geen verschil merken tussen AGP8x en AGP4x. Ik heb zelf de test gedaan op mijn mobo eerst op AGP4x 3Dmark draaien en vervolgens op AGP8x 3Dmark03 draaien, was een verschil van 76 punten, niet bijzonder veel dus..

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Als ik alexvkan was zou ik niet echt kijken naar de AGP op het moederbord, dit moet natuurlijk wel 4x zijn, maar het virschil is echt helemaal nopes, kijk anders naar revieuws, zoals Hardware info, of Tom`s hardware en noem maar op, het verschil is 1% ofzoiets.
En de keuze van N-Videa is jou keuze maar mijn mening gaat echt uit naar ATI, je zou bijv een 9500 (non rpo) kunnen clocken naar een 9700, en als ik heeel eerlijk mag zijn, spaar gewoon eventjes door voor een nieuw moederbord en videokaart met PCI-Express...daar zal je "zeggen ze" wel veel snellere datasnelheid uit halen, maar die keuze kan ik niet voor je beslissen, veel suc6 en laat ff weten wat je gaat doen misschien hebben nog meer tweakers een goede raad voor je.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet er voorlopig eerst even een ATI Radeon 9700 pro of een gforce 5600 deluxe in. Kan moederbord en geheugen altijd later nog upgraden.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Beetje zoek vraag
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.