Toon posts:

grote cooler of peltier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat kun je beter hebben, een vos32+ of een 80-90 watt peltier met standaart cooler op je slotA??
ik dacht zo van een peltier coolt geruisloos:9 en een vos32+ niet bepaald natuurlijk, het gaat mij gewoon om de beste cooling(wil geen watercooling):+

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een peltier koelt enorm goed, maar je moet er echt een hele lompe koeler op zetten. Een peltier is wel een koeler, maar genereert ook warmte. Een 80W peltier genereert geloof ik ook 80W warmte, dus een processor levert 80W warmte, die peltier doet er nog eens 80W bij, dus je moet 160W ipv 80W koelen... (is een vrij onrealistisch voorbeeld, maar klopt wel in essentie). Als je ver wilt overclocken zou ik voor de peltier gaan, maar niet als je stil wilt werken, dan zou ik voor een heeeeeeeeeel goed koelblok gaan, alpha bijvoorbeeld of een golden/chrome orb... Die laatsten hebben ook een fan erop en staan erom bekend dat ze stil zijn. Alpha is gewoon het beste koelblok dat je kunt krijgen (vind ik) maar wel nogal duur, maar ja, dat is een peltier ook (beiden 100,-)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 20:30 schreef _coolman_ het volgende:
of een 80-90 watt peltier met standaart cooler op je slotA??
hahaha :)

als je je proc (en meer) wilt verneuken dan moet je hiervoor kiezen :)

80-90 watt peltier met een standaard koeler....|:(

verdiep je eerst en de werking + koeling van peltiers, anders moet je gewoon een orbje oid kopen:)

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo, waarom denk je dat ik het vraag|:(

goedzo.......omdat ik het niet weet...haha

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo, waarom denk je dat ik het vraag|:(

goedzo.......omdat ik het niet weet...haha;)

huh.....:? dubbel, nou ja dan is het tenminste duidelijk

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
_Coolman_,

is mijn antwoord nog niet duidelijk genoeg dan??? Goede koeler op je peltier, anders hou je die warme kant van de peltier niet koud en de koude kant dus al helemaal niet. Zo brandt die processor wel door ja, en dan heb je nog een gloeiendhete heatsink, niet aanraken dus :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
yo grrrrrrrrrene

dat van jou begrijp ik natuurlijk wel;), maar ik reageerde ff op yo681

thanx by the way:)
Pagina: 1