Wel of geen nieuwe voeding --> advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:40
Hallo allemaal,

ik zit te twijfelen of ik een nieuwe voeding zal kopen of niet. Natuurlijk is een nieuwere met meer vermogen beter, maar is het noodzakelijk?

Mijn huidig systeem:
King Year KYP-230ATX Voeding (230 Watt)
AMD Athlon 1800+ (na flinke crash FAT table na OC teruggezet :+ )
256 MB NEC DDR-Ram PC2100
Clud3d ATI Radeon 7000/VE, 64MB DDR
12,1 GB Seagate HD (ST313030A)
AOpen 52x24x52 Brander
AOpen 56x CD-Rom
Diskettestation :P

Verder heb ik er aan randapparatuur aanhangen (dus die voeding pc gebruiken ;)):
USB stick, 64MB
Sidewinder Joystick
Gamepad
Logitech infrarood muis
Webcam
17" Monitor

Mijn huidige voltages:
Core: 1,50V
3,3+: 3,28V
5+: 4,92V
12+: 11,86V
12-: -11,91V
5-: -5,01V

Waardes wisselen gemiddeld zo'n 0,5V naar boven/beneden.

Hier komt binnenkort bij/wordt vervangen: de monitor (slaat nogal geel uit) en een extra HD, minimaal 40GB

Wat is wijsheid? Een nieuwe voeding erin? De voeding is niet meer de jongste en heeft ook al een aantal jaartjes in mn PIII 450MHz gedraaid.

Of zeggen jullie van 'goede waardes, nieuwe voeding is niet nodig'. Het systeem is stabiel (afgezien van de mislukte overclock met een FSB van 160MHz dan ;) )

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat dat het überhaupt al werkt bij jouw PC! Ik zou gewoon een 300 Watt of meer aanschaffen, dan ben je meteen klaar voor de toekomst en loop je niet het risico zo met een mooie nieuwe HDD en monitor te zitten zonder dat je er iets mee kunt.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:40
Ik stond er zelf eerlijk gezegd ook wel van te kijken dat het zo ineens zonder problemen werkte. Zelfs toen de fan in de voeding kapot was ging hij vrolijk door, al begon hij een beetje te stinken 8).

Eens kijken wat mn vader er voor een voeding in heeft zitten. Die gebruikt m toch nooit :P. Nee, ik denk dat ik 't gewoon maar op het lijstje met aanvullingen zet

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goede keus :D.

Een sterke voeding is áltijd een goede investering omdat je het uiteindelijk toch een keer nodig hebt.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38

LopeZ

Too much is never enough

Dit is echt te gek, zo´n pc op een 230watt :X ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.