Reboot bij Films

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
ik heb vanmiddag windows 2000 opnieuw geinstalleerd. SP4 erop, winamp, en divx pack.
als ik nu via verkenner op een divx bestand klik, reboot mijn pc :? dit was voor de reinstall al zo, en het was de reden dat ik windows er opnieuw op heb gezet.
Voor SP4 had ik dit probleem niet.. meer mensen bekend hiermee, of heb ik weer eens iets wat niemand anders heeft? 8)7

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat meer info zou handig zijn. Bijvoorbeeld je systeemspecs, en wat je zelf al gedaan hebt.

Heb je bijvoorbeeld al eens je codecs eraf gegooid en de laatste van DivX.com gedownload?

En zet die automatische reboot eens uit (My Computer -> Advanced -> Startup and Recovery -> Automatically Reboot uitvinken). En post dan eens het blauwe scherm wat je krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 00:57 ]

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Ik had iets soortgelijks, bleek achteraf aan een foute driver voor de onboard IDE controller te liggen. Terug naar de driver die meekwam op de CD van het mobo, en hop weg was het probleem :Y)

FireFox - neem het web in eigen hand

• AlterMann
systeem is een amd xp 1800+, 512 mb ram..
ik heb het kazaa-lite codec pack gebruikt, zit de driver van divx.com in geloof ik..
automatische reboot heb k uitgezet, dus ik zal ff mn systeem laten crashen :P

alle drivers komen van cd, behalve die van vga..

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

BobR13 schreef op 08 July 2003 @ 00:54:
Voor SP4 had ik dit probleem niet..
Tja, if it ain't broke, don't fix it... terug naar SP3 dan maar :/
offtopic:
lekker zo'n service pack

FireFox - neem het web in eigen hand

• AlterMann
auto reboot uit, nog geen blauw scherm, gewoon.. nix... :/
divx.com codec maakt ook nix uit..

zou t misschien aan SP4 liggen? daarvoor had k r namelijk nooit problemen mee...

• AlterMann
PommeFritz schreef op 08 July 2003 @ 01:10:
[...]
Tja, if it ain't broke, don't fix it... terug naar SP3 dan maar :/
offtopic:
lekker zo'n service pack
fawk.. dat wordt dan een format :/ :/
khad die archive-optie nie aan.. STOM :( |:(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BobR13 schreef op 08 July 2003 @ 01:12:
fawk.. dat wordt dan een format :/ :/
Zou eerst maar eens proberen of het probleem anders op te lossen is.
Windows XP en 2000 BSOD guide

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Genghis Khan
  • Niet online
Je geeft het wel erg snel op!

Gooi om te beginnen eens al je codecs eraf die ook maar íets met beeldmateriaal of geluid te maken hebben. Daarna download je de laatste DivX-codec van DivX.com (dus niet die je al had) en probeer het nog eens.

• AlterMann
BSOD guide = nice, maar k heb dr nix aan, aangezien ik geen bsod te zien krijg..

k-lite stuff dr af, divx.com codec dr op, nu niet een directe reboot, maar een grote dikke rode balk bovenin mn beeld, en een totale freeze.. moest resetten..

k begin het id te krijgen dat mn vga drivers nie helemaal ok zijn... (nvidia 44.03)

en toch blijf ik er bij dat het best eens aan sp4 kan liggen, aangezien ik deze probs nie had voor sp4..

• Genghis Khan
  • Niet online
Het hoeft niet per sé direct aan SP4 te liggen, maar het kan ook zijn dat je Detonators ze niet leuk vinden zoals je zelf al aangeeft. Installeer anders eens 44.65, ben je meteen up-to-date. En doe ook eens de laatste Via-drivers als je een Via-chipset gebruikt.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Genghis Khan schreef op 08 juli 2003 @ 01:25:
Het hoeft niet per sé direct aan SP4 te liggen, maar het kan ook zijn dat je Detonators ze niet leuk vinden zoals je zelf al aangeeft. Installeer anders eens 44.65, ben je meteen up-to-date. En doe ook eens de laatste Via-drivers als je een Via-chipset gebruikt.
Pzies, ik had dit probleem van de reboots ook met Win2K in combi met bepaalde detonators. zodra ik resolutie of overlay modus wisselde knalde mijn systeempje er uit. 40.72 is tot op heden voor mij de meest stabiele gebleken.

• AlterMann
via drivers dr op, nieuwe detonater dr op.. en t werkt :D :D :D
dank u allen voor hulp op dit vrij late uur :)

• Genghis Khan
  • Niet online
Goed gedaan.

Ik wist trouwens niet dat SP4 al uit was :D.

Verwijderd

Ik had eenzelfde soort probleem, maar met m'n VIA Epia V10000 (niemand die me d'r hier mee wou helpen). Het probleem leek hem bij mij d'r in te zitten in het feit dat hij hardware wou acceleraten. Als ik alle video hardware accelleration uitzette, werkte hij naar behoren.

Aangezien het niet een standaard graphics controller is (volgens windows: Via VT8361 integrated graphics controller), op de VIA site gekeken, maar ik had de nieuwste drivers al, volgens die site. De drivers van de CD.

Na lang zoeken staat er onderop de VIA site, ff kort samengevat in eigen verwoording:

Doordat MS de regels voor WHQL certified drivers heeft aangepast, zullen er geen kaarten met maar 8MB framebuffer door het WHQL process meer heen komen. (8MB grafische kaart en (nieuwe) WHQL driver nodig? schrijf maar op je buik). Klik hier voor de béta drivers.

En die werkten.

Welke grafische kaart heb je? Kan ik je helpen =)

edit:

Damn, vergeten te refreshen. Al gefixt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 01:53 . Reden: waar zat die F5 knop ook al weer? ]

• AlterMann
hehe idd :)
sp4 is al een week of anderhalve week uit.. :)

hmz maybe toeval, maar ik zie nu opeens geen floppydrive meer bij deze comp :/
eens ff zoeken waar dat nou weer aan ligt :/ :p

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maar goed... het oorspronkelijke probleem is opgelost en de kick van CABAL was achteraf niet nodig geweest (refresh 8)7 ).

Dit topic vlodoet trouwens voor geen meter aan de Windows Operated Systems - Policy :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.