[Leadtek Winfast TV 2000 Deluxe] Radiosoftware werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Al een lange tijd heb ik een Leadtek Winfast TV 2000 Deluxe, ik gebruik hem onder Windows XP. De TV-functie werkt prima, maar de software om van de radiofunctie gebruik te maken loopt bij het starten vast met een foutmelding: "De lees- of schrijfbewerking op geheugen x is mislukt". Steeds hoop ik dat het bij een update van de software is verholpen, maar daar geloof ik (na het een paar keer te hebben geupdate) niet meer in. Uiteraard gebruik ik ook de nieuwste drivers van de kaart.

Herkent iemand dit probleem? Hoe krijg ik die software aan de praat?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de driver er wel eerst compleet afgegooid voordat je een andere versie installeerde? Want het kan natuurlijk zo zijn dat één bestandje niet goed is maar niet overschreven wordt bij een herinstallatie.

En heb je de kaart al eens hélemaal uit je PCI-slot gehaalt, opgestart zonder hem erin en daarna er weer ingedaan en geinstalleerd?

• Neman

Neman

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 08 July 2003 @ 00:52:
Heb je de driver er wel eerst compleet afgegooid voordat je een andere versie installeerde? Want het kan natuurlijk zo zijn dat één bestandje niet goed is maar niet overschreven wordt bij een herinstallatie.

En heb je de kaart al eens hélemaal uit je PCI-slot gehaalt, opgestart zonder hem erin en daarna er weer ingedaan en geinstalleerd?
Van een oude driver kan geen sprake zijn, ik heb m'n harddisk grondig doorzocht en oude drivers verwijderd voor ik de nieuwe ging installeren.

Je tweede methode heb ik nog niet getest, zal ik z.s.m. even doen en ook bekijken of een ander PCI-slot nog iets uitmaakt (die kans lijkt me groter). Bedankt tot zover.

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb exact hetzelfde problemen gehad (met dezelfde kaart).. Ik had beide TV/FM-tooltjes geinstalleerd en beiden werkten OK, maar na een maand wilde ik radio luisteren en kreeg ik em gewoon niet meer aan de praat (met dezelfde foutmelding).

Volgens mij kan het aan 2 dingen liggen
1) De default "opname directory" bestaat niet meer (maar volgens mij maakt ie em dan gewoon weer zelf aan). Je kan dit ev ook in de registry instellen.

2) Je hebt in de tussentijd met de codecs zitten rommelen en bepaalde codecs (die er toen nog wel waren) zijn nu weg en dan houdt het op. Bij mij was dit het geval want na wat rommelen in de registry heb ik het toen (geloof ik) weer aan de praat gekregen.

Maak wel eerst ff een backup want ik kan me herinneren dat ik door met die codecs te klooien ineens ook geen TV meer had (die loopt dan op hetzelfde moment & op dezelfde manier vast als die FM nu!)
succes :)

PS: Probeer DScaler eens voor TV kijken.. Mooier beeld én geluid!

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 08-07-2003 10:31 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Neman

Neman

Topicstarter
Ook schreef op 08 July 2003 @ 10:26:
Ik heb exact hetzelfde problemen gehad (met dezelfde kaart).. Ik had beide TV/FM-tooltjes geinstalleerd en beiden werkten OK, maar na een maand wilde ik radio luisteren en kreeg ik em gewoon niet meer aan de praat (met dezelfde foutmelding).

Volgens mij kan het aan 2 dingen liggen
1) De default "opname directory" bestaat niet meer (maar volgens mij maakt ie em dan gewoon weer zelf aan). Je kan dit ev ook in de registry instellen.

2) Je hebt in de tussentijd met de codecs zitten rommelen en bepaalde codecs (die er toen nog wel waren) zijn nu weg en dan houdt het op. Bij mij was dit het geval want na wat rommelen in de registry heb ik het toen (geloof ik) weer aan de praat gekregen.

Maak wel eerst ff een backup want ik kan me herinneren dat ik door met die codecs te klooien ineens ook geen TV meer had (die loopt dan op hetzelfde moment & op dezelfde manier vast als die FM nu!)
succes :)

PS: Probeer DScaler eens voor TV kijken.. Mooier beeld én geluid!
1) Ik heb de gehele registry doorzocht en die directory overal goed gezet, maar dit helpt helaas niet.

2) Het zou goed kunnen dat ik met codecs heb gerommeld. Ik begrijp alleen niet helemaal hoe jij dat denkt goed te zetten via de registry, het lijkt me eerder dat de juiste codecs opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Dat brengt me op een volgende vraag: om welke codecs gaat het en waar haal ik ze vandaan? Zou het niet logischer zijn dat die software die codecs al installeert en het probleem dus ergens anders ligt?

• Ook

Ook

Yes I can!

De software installeerd inderdaad een paar codecs, maar blijkbaar zijn dit niet de goede.
Ik kan me herinneren dat ik in de registry (in de WinFast PVR settings dus) een lijstje codecs zag waar ik toen wat mee gerotzooid heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu zwaar begin te twijfelen of ik het toen idd heb opgelost of dat ik alleen dacht dat ik het zo zou kunnen oplossen. Ik weet gewoon niet meer of ik het probleem zelf had opgelost of dat ik er een format c voor nodig heb gehad (die heb ik nl ook rond die tijd gedaan).

[ Voor 4% gewijzigd door Ook op 08-07-2003 16:27 ]

• Neman

Neman

Topicstarter
Het werkt nu! Zoekende naar alternatieven kwam ik uit op bRadio, dat werkt prima met de kaart van Leadtek. Ook heb ik Fairy Radio geprobeerd, maar deze werkt niet samen met de Leadtek en heb ik daarom meteen weer verwijderd. Na deze programma's geïnstalleerd te hebben werkt de originele software van Leadtek opeens wel :D. Ik vermoed dat het komt door bRadio, maar het zou ook kunnen dat het installatieprogramma van Fairy Radio iets heeft achter gelaten waardoor het werkt.

Toevoeging:
Na een reboot werkt het opeens weer niet :(. Ik blijf voorlopig bRadio wel gebruiken...

[ Voor 14% gewijzigd door Neman op 08-07-2003 17:24 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Is het voor mij ook de moeite waard om over te stappen of vind je het gewoon een goed alternatief en bevalt de WinFast FM toch eigenlijk beter?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

ik gebruik ook bradio voor de radio en dscaler voor tv dit zijn programmas die een beetje goed werken.
bradio is een lekker klein simpel programmatje wat werkt voor waar het bedoeld voor is.

PGEQRZEM

• Neman

Neman

Topicstarter
Ook schreef op 08 July 2003 @ 18:48:
Is het voor mij ook de moeite waard om over te stappen of vind je het gewoon een goed alternatief en bevalt de WinFast FM toch eigenlijk beter?
Als WinFast FM werkt, is het een beter programma dan bRadio ;). Ik zou dus niet overstappen.
Pagina: 1