Ik heb hier 2 PC's staan: een bak met Win2k en een XP Pro.
Op de XP-machine staat Internet Connection Sharing aan en is behoorlijk te internetten.
De Win2k machine (client) staat op automatisch IP verkrijgen (keurig zoals de FAQ het eist
) en krijgt ook een IP binnen de 192.168.0.0 range van de DHCP server op de XP-machine en ook de correcte gatewayinstellingen e.d..
Via filesharing kunnen beide machines elkaar zien en DHCP werkt dus ook.
Toch is er geen verkeer tussen beide PC's mogelijk. Geen internet op de client en de server kan vanaf de client ook niet gepingt worden.
Server:
IP: 192.168.0.1 / 255.255.255.0 , geen gateway
Client staat op automatisch IP verkrijgen en krijgt het volgende via DHCP: IP 192.168.0.random / 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 workgroup MSHOME.NET
Geprobeerd:
- TCP/IP op de client opnieuw installeren
- Netwerkkaartje in een ander slot
Aan de kabel (cross) kan het volgens mij niet liggen, anders zou DHCP ook niet gewerkt moeten hebben en we hebben geen andere crosskabel om te proberen.
Iemand met een idee?
Bij voorbaat dank!
Op de XP-machine staat Internet Connection Sharing aan en is behoorlijk te internetten.
De Win2k machine (client) staat op automatisch IP verkrijgen (keurig zoals de FAQ het eist
Via filesharing kunnen beide machines elkaar zien en DHCP werkt dus ook.
Toch is er geen verkeer tussen beide PC's mogelijk. Geen internet op de client en de server kan vanaf de client ook niet gepingt worden.
Server:
IP: 192.168.0.1 / 255.255.255.0 , geen gateway
Client staat op automatisch IP verkrijgen en krijgt het volgende via DHCP: IP 192.168.0.random / 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 workgroup MSHOME.NET
Geprobeerd:
- TCP/IP op de client opnieuw installeren
- Netwerkkaartje in een ander slot
Aan de kabel (cross) kan het volgens mij niet liggen, anders zou DHCP ook niet gewerkt moeten hebben en we hebben geen andere crosskabel om te proberen.
Iemand met een idee?
Bij voorbaat dank!