Toon posts:

webcam via linuxsserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twijfel gevalletje of ie in nos moet, of in webscripting....

Volgende situatie:

IK heb adsl, een mandrake server, een windows client en (de grote verassing) met daaraan een webcam...

Nu lijkt het mij wel grappig om een site te hebben met een webcam.. alleen heb ik niet zoveer ideen hoe ik dit gaat aanpakken...

Google geeft aardig wat optie's, maar daar komt niet echt een locale server in voor.

Op de server draait apache met php-ondersteing (zou wat mogellijkheden moeten bieden denk ik?). Op die windows pc zit dus een usb-webcam..

Iemand die wat ideeen heeft?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
dat kan toch ook heel goed met het programma webcam? Dan sluit je de cam gewoon aan op je server. Webcam snapt om de zoveel tijd (zelf aan tegeven) van de camera en dumpt dat in een file.

Met een HTML editor een file maken linken naar de foto en om de 5 seconden laten refreshen.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
als je even post wat voor soort webcam het is, kunnen we zo zeggen of die wel of niet werkend te krijgen is onder Linux. En zo ja, welke drivers je dan nodig hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een logitech clicksmart 310...

Hmm, opzich zou ik die webcam dus ook gewoon z'n plaatjes kunnen laten dumpen op een gesharde drive.. Op die manier blijft de webcam op de windows client...

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Je hebt ook progs die de snapshots ftp'en naar waar je wilt. Of streamen maar dan moet je de port forwarden.