Toon posts:

[IE]link zonder www ervoor gaat naar www001.upp.so-net.ne

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een internetadres intyp zonder www (b.v. foto.msnc.net) wordt eerst verbinding gemaakt met www001.upp.so-net.ne:3128@df....... etc.
Wanneer ik eerst zelf http:// intyp en dan het adres zonder www wordt die verbinding niet gemaakt.

(MIE 6.0)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10
Ik zie geen vraag(teken)...? ;)

Check proxy, draai Ad-Aware, evt. virusscanner.

No production networks were harmed during this posting

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA , softwarevragen horen daar, niet in I&T :)

Geef verder wat meer info. Heb je toevallig wat geïnstalleerd voordat je dit voor het eerst had? Meldt ad-aware er wat over? etc.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:35

Wokschotel

Op 6 wielen

www.$domein.com != $domein.com

En die apenstaart in een domeinnaam wil zeggen dat alles wat daarvoor komt wordt gegeneerd. http://www.tweakers.net@www.hotmail.com is een voorbeeld. Geen idee wat er bij jou aan de hand is, DNS goed ingesteld, geen spyware, etc etc?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klikt als standaard zoekpagina waar hij naar toespringt als hij niks vind

types iets als www.cggdfkghkldhvdofhvvhergofovc.com in krijg je dan hetzelfde ?
if yes controleer die standaard zoekpagina

waar stond dat eigenlijkook alweer :D

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 22:39 ]

Iperf

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wokschotel schreef op 07 July 2003 @ 22:36:
www.$domein.com != $domein.com

En die apenstaart in een domeinnaam wil zeggen dat alles wat daarvoor komt wordt gegeneerd. http://www.tweakers.net@www.hotmail.com is een voorbeeld. Geen idee wat er bij jou aan de hand is, DNS goed ingesteld, geen spyware, etc etc?
Genegeerd is niet helemaal juist. Er wordt wel naar gekeken als er een username/paswoord-combo voor zit. Bij een incorrecte combo wordt het pas gedropt.

Zo kan een site zeker wel werken, en je kunt dan een .htaccess-inlogscherm overslaan omdat je de inlog al hebt gegeven (handig voor bookmark!):

[plain]http://user:pass@www.zekeresite.nl[/]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:35

Wokschotel

Op 6 wielen

DUX schreef op 07 July 2003 @ 22:39:
[...]

Genegeerd is niet helemaal juist. Er wordt wel naar gekeken als er een username/paswoord-combo voor zit. Bij een incorrecte combo wordt het pas gedropt.

Zo kan een site zeker wel werken, en je kunt dan een .htaccess-inlogscherm overslaan omdat je de inlog al hebt gegeven (handig voor bookmark!):

[plain]http://user:pass@www.zekeresite.nl[/]
Ja okay, dat klopt. Ik ging er even vanuit dat dit in deze situatie niet zo was gelet op zijn voorbeelden. Maar in het algemeen heb je gelijk :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Welkom op GoT :)

Waarschijnlijk heb je iets van SpyWare op je pc staan.
Gebruik de tips die geven zijn zoals:
AdAware of SpyBot

Voor je verdere vervolg wil je er nog graag op wijzen dat je topic niet aan de eisen voldoen die dit forum er aan stelt.
Lees daarvoor voor dit subforum nog even Software Algemeen - FAQ en Software Algemeen - Policy door, maar vooral voor de algemene zaken :
Een beknopte beschrijving van de mogenlijkheden die het forum biedt en
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Dit zal je helpen met verder post plezier op GoT.

:)

edit:

Na overleg weer even open om te zien wat er uit komt :)

[ Voor 5% gewijzigd door momania op 07-07-2003 22:58 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van het niet-vrijwillige bezoek naar www001 etc. kon niet verwijderd worden met AdAware. SpyBot heeft het probleem wel opgelost. Bedankt voor de tips.

Overigens vond ik het nogal ontmoedigend om een bericht als dat van Momania te lezen bij mijn eerste poging om een vraag te plaatsen. Dat hele verhaal over policy en regels is niet erg inspirerend. Het zou volgens mij beter zijn geweest om duidelijk aan te geven wat ik verkeerd heb gedaan.
Verder vraag ik mij af waarom een vraag over een internetprobleem niet in het forum Internet geplaatst kan worden maar in het forum Software Algemeen. Misschien dat daar nog op gereageerd kan worden.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
omdat dat Internet-probleem van jou veroorzaakt wordt door Software?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SpyBot dus... vriend van me had ook al last van dit verschijnsel. We dachten eerst dat het door het FortNight virus kwam. Heeft SpyBot ook nog aangegeven wat er precies aan de hand was?

[misschien offtopic]
Misschien is het een idee om de modjes in dit soort gevallen waarin de beslissing voor een -> wat dubieus over kan komen een toelichting te laten geven zodat de GoT n00bs het de volgende keer wel goed doen...

Snap trouwens echt niet zo goed waarom dit gemoved is naar SA maar goed...
[/]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
sallander> dan zal ik mijn best doen om dat uit te leggen :)

GoT is een forum voor de wat verdergevorderde computergebruikers. Omdat we er hier vanuit gaan dat je dus wel wat van computers weet, gaan we er ook van uit dat je weet dat dit geen helpdesk is, maar dat je eerst eerst zelf opzoek gaat.

Dat zoeken kan op verschillende manieren, waaronder Google, de GoT zoekmachine (in de 5 jaar dat dit forum bestaat, is er enorm veel informatie terug te vinden), en door te kijken in de stickey topics (met een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif ervoor, deze staan altijd bovenaan en bevatten een hoop informatie), misschien staat jouw vraag met antwoord er wel in.

Stel dat je na al dat gezoek er nog niet bent uitgekomen (wat best kan gebeuren), kan je een topic starten op GoT. Om te beginnen met de topictitel, alhoewel deze wel terugslaat op het probleem, had "[IE]link zonder www ervoor gaat naar www001.upp.so-net.ne" het probleem duidelijker omschreven. Daarom zal ik deze ook even voor je veranderen :)

Dan de topicstart zelf, leg daarin duidelijk je probleem uit, geef zoveel mogelijk relevante informatie (welke versie van Windows, welke updates heb je gedraait, sinds wanneer doet dit probleem zich voor, etc.), waar je al naar hebt gezocht en hebt gevonden, wat je al hebt geprobeert, en wat wel of niet geholpen heeft. Uiteraard is een duidelijke vraag ook nooit weg.

Dit zal waarschijnlijk, als je voor de eerste keer op GoT komt, allemaal erg streng en spartaans overkomen (die indruk had ik in ieder geval voor de eerste keer hier), maar het komt in het kort hier op neer:
  • Zelf zoeken (Google, GoT, stickey topics (de FAQs))
  • Duidelijk topic maken waarin je je probleem zo goed mogelijk uitlegt, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen
Hopelijk schrikt dit je niet te erg af, en blijf je hierna verder surfen op GoT en tweakers.net. Veel succes! :)

edit:
ido en blender, dit topic staat hier omdat je hoogstwaarschijnlijk een probleem hebt met software (veroorzaakt door spyware zo te zien), en niet met je provider of het aanleggen van een internetverbinding om zo maar wat voorbeelden te noemen ;)

Zie ook dit gedeelte uit de I&T FAQ. Mocht je er over twijfelen waar een topic hoort, kan je altijd het aan een moderator vragen dmv een e-mailtje of ICQ (of een ander chatprogramma)

[ Voor 17% gewijzigd door Rafe op 08-07-2003 13:27 . Reden: typo's fixen, ben ook nog maar net wakker O-) ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31

Sabbi

je denkt aan mij.

De move zal komen doordat het geen probleem was aan "het internet" maar dat het een probleem was met de browser. browser == software dus naar SA. Als je bv een andere browser zou hebben had je het niet gehad, het is dus een software probleem, en niet Internet-related. Ik vond de sluitpost trouwens best lief, ik heb ze veel erger gezien. :)
Pagina: 1