sallander> dan zal ik mijn best doen om dat uit te leggen
GoT is een forum voor de wat verdergevorderde computergebruikers. Omdat we er hier vanuit gaan dat je dus wel wat van computers weet, gaan we er ook van uit dat je weet dat dit geen helpdesk is, maar dat je eerst eerst zelf opzoek gaat.
Dat zoeken kan op verschillende manieren, waaronder
Google, de
GoT zoekmachine (in de 5 jaar dat dit forum bestaat, is er enorm veel informatie terug te vinden), en door te kijken in de stickey topics (met een

ervoor, deze staan altijd bovenaan en bevatten een hoop informatie), misschien staat jouw vraag met antwoord er wel in.
Stel dat je na al dat gezoek er nog niet bent uitgekomen (wat best kan gebeuren), kan je een topic starten op GoT. Om te beginnen met de topictitel, alhoewel deze wel terugslaat op het probleem, had "[IE]link zonder www ervoor gaat naar www001.upp.so-net.ne" het probleem duidelijker omschreven. Daarom zal ik deze ook even voor je veranderen
Dan de topicstart zelf, leg daarin duidelijk je probleem uit, geef zoveel mogelijk relevante informatie (welke versie van Windows, welke updates heb je gedraait, sinds wanneer doet dit probleem zich voor, etc.), waar je al naar hebt gezocht en hebt gevonden, wat je al hebt geprobeert, en wat wel of niet geholpen heeft. Uiteraard is een duidelijke vraag ook nooit weg.
Dit zal waarschijnlijk, als je voor de eerste keer op GoT komt, allemaal erg streng en spartaans overkomen (die indruk had ik in ieder geval voor de eerste keer hier), maar het komt in het kort hier op neer:
- Zelf zoeken (Google, GoT, stickey topics (de FAQs))
- Duidelijk topic maken waarin je je probleem zo goed mogelijk uitlegt, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen
Hopelijk schrikt dit je niet te erg af, en blijf je hierna verder surfen op GoT en tweakers.net. Veel succes!
edit:
ido en blender, dit topic staat hier omdat je hoogstwaarschijnlijk een probleem hebt met software (veroorzaakt door spyware zo te zien), en niet met je provider of het aanleggen van een internetverbinding om zo maar wat voorbeelden te noemen
Zie ook
dit gedeelte uit de I&T FAQ. Mocht je er over twijfelen waar een topic hoort, kan je altijd het aan een moderator vragen dmv een e-mailtje of ICQ (of een ander chatprogramma)
[
Voor 17% gewijzigd door
Rafe op 08-07-2003 13:27
. Reden: typo's fixen, ben ook nog maar net wakker O-) ]