Toon posts:

[win XP] Beeldscherm valt uit na booten?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pentium 3 @ 900mhz staan die binnenkort voor mijn broertje bestemd is. Gisteren werkte alles nog naar behoren en er is sinds gisteren niets aan de pc veranderd, sterker nog hij is niet eens aangeweest! Ik startte dus daarstraks de pc op om iets van het netwerk te halen en alles ging goed, hij bootte kwam bij dat laadbalkje waar boven staat windows XP home edition, schijfcontrole, die had ik geanuleerd en toen viel gewoon het beelscherm uit O-) . Ik startte dus nog eens opnieuw op en liet de schijfcontrole draaien, geen fouten. Weer precies hetzelfde ;( . Toen hoorde ik dat de pc nog gewoon draaide dus met blind geklik heb ik toen een gebruiker aangeklikt en aangezien we geen wachtwoorden hebben was ik toen in windows. Via het netwerk kon ik toen wel op de schijven kijken maar het beeldscherm doet nog steeds niets. Het oranje lampje brand dus er is geen signaal. Ik heb toen de instalatiecd van XP erin gedaan en op herstel/repareren gedrukt toen kwam ik na een hoop laden in een dos omgeving (wat dat dit nou met herstel/repareren te maken heeft ben ik nog steeds niet uit maarja..) Dat hielp dus ook niets. Ik heb de FAQ doorgekeken en gezocht op microsoft en gesearchd op GOT maar ik heb niets gevonden wat mij kon helpen. Ik ga zometeen een ander scherm proberen maar ik verwacht hier niet al te veel van. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toch even safe mode starten en je resolutie/refreshrate omlaag gooien michien

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 22:25 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hoe start ik safe mode? was dat niet zoiets als CTRL + F8?
edit:
GoT it :) gewoon F8

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

F8 bij het opstarten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik dacht dat je met f8 een menu kreeg
en met f5 direct safe mode ... of ben nou net even dom :?

edit .. nou ja boeien eigenlijk ...

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 22:27 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik zit er nu weer in, nou eens kijken wat er aan de hand is

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draai je properteis gewoon even naar 640 bij 480 met refrsh 60- Hz .

en reboot

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 22:28 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets in de safe modus wijzig aan het beeldscherm wordt dat niet opgeslagen, in de VGA modus kan ik trouwens wel komen nu, eens kijken wat ik daar kan uitvoeren maar het probleem zit er nog steeds in

Verwijderd

Topicstarter
damn, als ik nou het aantal kleuren op 32 bit terug zet valt het scherm weer spontaan uit ;(. Wat kan ik nou eigenlijk nog doen om dit probleem te verhelpen want de resolutie enzo omlaag gooien helpt eigenlijk niets. Het probleem blijft dan gewoon

edit:
Eigenlijk als ik nog maar iets aan de configuratie voor het beeldscherm verander valt het gelijk weer uit

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:45 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok installer dan eens iets van vnc (als service) www.realvnc.com

mooi plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.realvnc.com/images/any2any.gif

reboot

probeer via lan met winvnc te conecten dan ku je het scherm wel zien via andere pc welicht geeft wel een errro ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 22:45 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ok bedank dat ga ik gelijk eens proberen
Zou iemand mij even een korte samenvatting kunnen geven van de werking? ik heb alleen de viewer gedownload maar ik snap er niet veel van

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:48 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:43:
damn, als ik nou het aantal kleuren op 32 bit terug zet valt het scherm weer spontaan uit ;(. Wat kan ik nou eigenlijk nog doen om dit probleem te verhelpen want de resolutie enzo omlaag gooien helpt eigenlijk niets. Het probleem blijft dan gewoon

edit:
Eigenlijk als ik nog maar iets aan de configuratie voor het beeldscherm verander valt het gelijk weer uit
wellicht mischien toch een brak vga kaartje ?, met een beetje geluk aleen een beetje scheef in het slot ofzo

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 07 July 2003 @ 22:48:
[...]

wellicht mischien toch een brak vga kaartje ?, met een beetje geluk aleen een beetje scheef in het slot ofzo
Hij deed het eerder nog wel maar nu ben ik erachter gekomen door nog maar eens een schijfcontrole dat er een fout zit in de eerste cluster. dit is hersteld maar dit heeft geen resultaat

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:45:
ok bedank dat ga ik gelijk eens proberen
Zou iemand mij even een korte samenvatting kunnen geven van de werking? ik heb alleen de viewer gedownload maar ik snap er niet veel van
gewoon compleet instaleren op beide wel zo makkelijk

je broertjes pc draai je de server als service zodat hij automagich start (al voor het inloggen)

op je andere pc draai je de viewer .. die laat je dus conecten met je broertje
en dan ku e dat beeld precies volgen . tenzij je daar een bsod hebt (duh..)

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 23:01 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
OK het ligt dus wel aan de videokaart, als ik er een pci vga kaartje induw dan start ie wel door

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja . sluit even je drivers niet uit

edit fish is gaan :Z

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 23:34 ]

Iperf

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al eens geprobeerd om de drivers van monitor en videokaart te verwijderen, en te rebooten? Ik heb het probleem eens aan de hand gehad toen ik wegens uitval tijdelijk een andere monitor gebruikte.
Die kon niet met P&P overweg, dus ik had geen beeld. Via VGA modus drivers van monitor en VGA-kaart verwijderd, en na reboot en installatie van de VGA en Standaard Monitor drivers, liep het weer als een speer.
XP ziet nu alleen mijn eigen monitor niet meer als P&P monitor, maar ook gewoon als standaard scherm.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP You're the man, ik heb de drivers verwijdert en ze gingen er vanzelf weer op en alles werkt nu. Alleen heb ik nog een dingetje; Bij de schijfcontrolen wordt er alsmaar gezegd dat het eerste cluster ongeldig is bij allerlei bestanden:
bestand: Documents and Settings\Jan Loof.BOVEN\Application Data\Microsoft\windows\Themes\Custom.theme
Dit is er 1 van

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

gewoon effe repareren.. en als dat niet lukt is je harddisk waarschijnlijk langzaam aan aan het doodgaan of je hebt teveel tegen je pc geschopt

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb alles gerepareerd, hij doet het nou weer goed, het netwerk doet het ook weer, van mij mag er een slotje op!
Pagina: 1