Toon posts:

'Device list file' voor Refresh rate fix

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Search en Google helpen me niet.

Ik heb een GF4 Ti4200 icm met Det 44.03. De refresh rate is niet hoger te krijgen dan 60Hz.

Vervolgens Refresh rate fix-programma geïnstalleerd. Die gaat maar tot GF3 Ti500. Ik zou dus een nieuwe device list file moeten downloaden. Hiervoor word ik doorverwezen naar planetquake.com maar die doet het niet. Het bestand zou devices.nv oid moeten heten maar ik vind het nergens.

Andere of oorspronkelijke drivers installeren helpt niet, want de Detonator Destroyer doet het niet omdat ik een 'unknown video device' heb. Lekker vaag allemaal. Ik heb geen zin in een herinstallatie van windows, want dan ben ik een halve dag kwijt.

BTW, ik had nieuwe drivers geïnstalleerd voor een nieuw spel dat niet werkt, werkt met nieuwe drivers nog steeds niet. In het verleden heb ik nooit ofte nimmer problemen gehad met refresh rates, nu blijken de allerlaatste drivers dit probleem ineens wel te hebben hier...

Iemand een makkelijke oplossing hiervoor?

edit: kan de titel veranderd worden in 'refresh rate niet hoger te krijgen dan 60 Hz' want deze zegt niet veel... Bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:46 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
dit staat in de FAQ ;)
gebruik reforce, powerstrip, rivatuner of een van de vele andere programma's :)
wil je het zelf doen in je bios? neem dan hier: Refresh rate fix XP + TV out oplossing een kijkje :)

[edit]
in de FAQ staat het hier: Ik heb problemen met mijn refreshrate, is er een tooltje voor ?

[ Voor 26% gewijzigd door Crash op 07-07-2003 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, met NVRefreshTool werkt het perfect. Zou trouwens gewoon moeten werken wanneer je de drivers installeert zonder dat je allerlei andere dingen moet zoeken en installeren. Na tig driverversies zou nVidia hier wel eens een oplossing mogen voor vinden. Bedankt voor je reply.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 23:08:
Ok, met NVRefreshTool werkt het perfect. Zou trouwens gewoon moeten werken wanneer je de drivers installeert zonder dat je allerlei andere dingen moet zoeken en installeren. Na tig driverversies zou nVidia hier wel eens een oplossing mogen voor vinden. Bedankt voor je reply.
graag gedaan :Y)

[edit]
de fout ligt vooral bij Microsoft ipv Nvidia (Ati kaarten hebben dit probleem namelijk ook)
het is eigenlijk een 'bug' van windows die er nog steeds niet uit is
(waarom ze dat niet gedaan hebben in SP1 snap ik nog steeds niet :? )
en Nvidia heeft het in de nieuwste detonators voor D3D wel opgelost,
je kunt namelijk in een menuutje 'refreshrate overrides' instellen, voor elke gangbare resolutie en frequentie
maar voor OpenGL zit er dit helaas nog steeds niet bij

[ Voor 38% gewijzigd door Crash op 07-07-2003 23:13 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Faq vraagje dus :)

Dit topic is gesloten.