Toon posts:

200 X 10 niet stabiel te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gesearchd en gegoogled maar nix gevonden.

ik heb een asus a7n8x deluxe rev.2 en een barton 2500+ met 1gb pc3200 geheugen wat op cl3 draait.

ik heb zoals jullie zien de pc dus overklokt, maar nou geeft prime95 enzo geen fouten, maar ik was net 4 uur aan het internetten, en toen starte de pc zomaar opnieuw op, je hoorde de hd uitgaan en daarna weer aan gaan. (is niet de eerste keer dat dit gebeurd)

waar komt dit door want alles hoort op 400 mhz fsb te kunnen draaien.

ik heb een 400 watt sweex voeding,

cpu is idle 58 graden. 1.800 v
mijn +5v is idle maar 4,7 v zou het daaraan kunnen ligen?

alvast bedankt voor de gene die met de oplossing komt :'(

Verwijderd

Ten eerste, je idle temp is ferm hoog, doe er iets aan.
En ten tweede, die 5v lijn is niet wat het moet zijn, doe daar ook iets aan.

Er zijn genoeg goede en goedkope koelers te vinden die dat koel kan houden, en een qtec 550w voeding bijvoorbeeld kan je 5v lijn ook goed onder controle houden hoor.

Die 1.8v vcore is echt wel niet nodig hoor voor 2000mhz, standaard voltage moet lukken hoor.

Geef ook eens wat meer informatie over je componenten bv. stepping en merk van geheugen enz.

En je geheugen? is ie gemaakt om op cl3 te lopen of is het valueram of hyperx???

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:24 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm... het zou aan verschillende dingen kunnen liggen.. Aan een brakke 5 volt lijn maar ook aan een PCI device wat het niet aan kan of memory wat het niet aan kan noem het maar op...

Lees ff de FAQ dan zou je weer een stukje verder meoten komen denk ik...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 08:03

amd187

Ondertitel

je zei: waar komt dit door want alles hoort op 400 mhz fsb te kunnen draaien.

moet een barton 2500+ niet op 333 Mhz FSB draaien dan standaard?
ik dacht dat vanaf de 3200+ pas 400 Mhz standaard was... correct me if I'm wrong...

[ Voor 24% gewijzigd door amd187 op 07-07-2003 22:20 ]

Verwijderd

amd187 schreef op 07 July 2003 @ 22:20:
je zei: waar komt dit door want alles hoort op 400 mhz fsb te kunnen draaien.

moet een barton 2500+ niet op 333 Mhz FSB draaien dan standaard?
ik dacht dat vanaf de 3200+ pas 400 Mhz standaard was... correct me if I'm wrong...
Ik denk dat hij bedoelt dat alles op 400mhz FSB kan draaien. PC3200, een barton kan wel degelijk op 200mhz ddr FSB draaien hoor en die A7N8X rev 2 heeft een nforce 2 ultra 400 chipset en die kan officieel de 200fsb aan.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is van sweex (staat er bij)
naar die voeding van qtec zal ik eens kijken (sparen:P)
de idle temp is hoog door het aantal volt, en het is een wisperrock 2 (ga een nieuwe fan voor kopen)

geheugen is 2x 512 pc3200 van infineon gemaakt voor cl3

kan ik het geheugen veilig 2.7 v geven? anders kan ik dat proberen

wat vaag is dat stressed de 5v naar 4.9 steeg, toen hij 71 graden het berijkt bleef hij vast zitten. (muis beweegt niet enz.)

(die barton hoort op 333 te draaien jah maar bij iedereen kan ie zonder problemen 400 aan. stepping enzo weet ik niet, cooler zit er nogal vast op zal een tijd nemen om te kijken wat er op de proc staat :| )

faq heb ik ps al gelezen.
alvast bedankt voor alle reacties

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:25 ]

Verwijderd

Dat van het merk van je voeding zag ik later pas ;) Het blijft een heel instabiele voeding.
De voeding van qtec kost hier in Belgie maar 50€ in Nederland soms wel maar 35€, het is een goede voeding hoor, veel goede ervaringen.
Een temp van 71° :o das normaal dat ie dan blijft hangen he
Ik zou toch zeker een andere fan en/of heatsink aanraden hoor.
Je kan overigens ook makkelijk je geheugen op cl2 laten draaien hoor, 2.7v of meer is zeker geen probleem. Toch niet voor infinion zou ik zeggen.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:32 ]

• amd187

amd187

Ondertitel

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat alles op 400mhz FSB kan draaien. PC3200, een barton kan wel degelijk op 200mhz ddr FSB draaien hoor en die A7N8X rev 2 heeft een nforce 2 ultra 400 chipset en die kan officieel de 200fsb aan.
ja ok, maar dat ie dat kan, is toch geen garantie dat die overclock bij hem stabiel draait?
tis natuurlijk wel boven de specs draaien he. :)
en dat andere dat kunnen, is natuurlijk geen garantie dat het bij hem dan wel lukt, dat bedoel ik ermee :)

Verwijderd

amd187 schreef op 07 juli 2003 @ 22:29:
[...]

ja ok, maar dat ie dat kan, is toch geen garantie dat die overclock bij hem stabiel draait?
tis natuurlijk wel boven de specs draaien he. :)
en dat andere dat kunnen, is natuurlijk geen garantie dat het bij hem dan wel lukt, dat bedoel ik ermee :)
Met die temps gaat ie natuurlijk niet retestabiel draaien he, maar het is nu ook geen superverre overklok he. Dat lukt zelfs het kleinste kind(met de nodige koeling, en weten hoe je in een bios geraak :P )

• amd187

amd187

Ondertitel

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:31:
[...]

Met die temps gaat ie natuurlijk niet retestabiel draaien he, maar het is nu ook geen superverre overklok he. Dat lukt zelfs het kleinste kind(met de nodige koeling, en weten hoe je in een bios geraak :P )
hehe ja das waar, maar als hij maar niet blind gaat staren op de anderen OC-ers.
zoals ook in de FAQ staat, OC-en is nooit een garantie dat iets gaat draaien zoals bij anderen.

ik denk zelf trouwens ook dat z'n temp een beetje te hoog is :+

Verwijderd

Topicstarter
jaja ik weet dat het geen goede overklok is maar ik wil weten waarom ik niet verder kom

waar is die +5v lijn eigenlijk voor?
ik heb hem nu maar weer op 1.65 gezet ff kijken hoe ie dan primed

niewe fan op koeling komt binnenkort.

Verwijderd

amd187 schreef op 07 July 2003 @ 22:32:
[...]

hehe ja das waar, maar als hij maar niet blind gaat staren op de anderen OC-ers.
zoals ook in de FAQ staat, OC-en is nooit een garantie dat iets gaat draaien zoals bij anderen.

ik denk zelf trouwens ook dat z'n temp een beetje te hoog is :+
Als je de 2ghz al niet haalt, dan is er toch iets wreed mis met je of met je cpu oid ;) (barton bedoel ik hier)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:34:
jaja ik weet dat het geen goede overklok is maar ik wil weten waarom ik niet verder kom

waar is die +5v lijn eigenlijk voor?
ik heb hem nu maar weer op 1.65 gezet ff kijken hoe ie dan primed

niewe fan op koeling komt binnenkort.
Ik dacht dat asus borden(in jouw geval dus) de 5v lijn gebruikte om de cpu te voeden, anderen zeggen van niet maar het blijft dan toch nog een belangrijke lijn.
Normaal moet ie goed primen op 1.65v, mss geeft ie een fout maar dat is dan te danken aan je temps.
Waarom je niet verder geraakt bij overklokken?
Temps en voeding.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 22:23:
de voeding is van sweex (staat er bij)
naar die voeding van qtec zal ik eens kijken (sparen:P)
de idle temp is hoog door het aantal volt, en het is een wisperrock 2 (ga een nieuwe fan voor kopen) Koop een beter koelblok, je temp is echt veel te hoog. Je mag er zo nog 10/15 graden bij optellen. De sensoren zijn nl. niet al te nauwkeurig :o

geheugen is 2x 512 pc3200 van infineon gemaakt voor cl3 bios timings staan op standaard of toevallig op een cas latency van 2?

kan ik het geheugen veilig 2.7 v geven? Ja, dat kan

wat vaag is dat stressed de 5v naar 4.9 steeg, toen hij 71 graden het berijkt bleef hij vast zitten. (muis beweegt niet enz.) Dat heet dalen ;)
Ik denk toch aan een te hete proc......

(die barton hoort op 333 te draaien jah maar bij iedereen kan ie zonder problemen 400 aan. stepping enzo weet ik niet, cooler zit er nogal vast op zal een tijd nemen om te kijken wat er op de proc staat :| ) Lees de FAQ nog eens goed door.....en print 'm uit. 'Bij iedereen kan ie 400 aan is géén garantie :)

faq heb ik ps al gelezen. Nog eens doen dus
alvast bedankt voor alle reacties

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic hier is nog dat linkje van de qtec 550w ervaringen.

Nog een vraagje: zit er koelpasta tussen, zoja welke?

Reply @ Tweeke:
Aangezien dat zelfs een noob op 200fsb (met een mobo die het aan kan) kan draaien moet hij dat ook kunnen he.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit (natuurlijk:P) koelpasta tussen die ik ooit bij mijn volcano 9 coolmod kreeg. (deze niet aangesloten vanwege de herie)

ik heb deze cooler: http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=86
wou de fan gaan vervangen, door bijv deze: http://www.overclockers.s...554a652aada6440f8aecf9fef (eerste link die ik kon vinden.)

of weet iemand een betere (goedkope) van bij new-generation of computerland, funprice, of easy-com (zijn me vaste winkels:P)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ten eerste, je idle temp is ferm hoog, doe er iets aan.
En ten tweede, die 5v lijn is niet wat het moet zijn, doe daar ook iets aan.

Er zijn genoeg goede en goedkope koelers te vinden die dat koel kan houden, en een qtec 550w voeding bijvoorbeeld kan je 5v lijn ook goed onder controle houden hoor.
Jep, alleen het lijkt me sterk dat de temperatuur de instabiliteit veroorzaakt. Een overclock coolertje is zeker een aanrader ja, bijvoorbeeld een Aero7/7+ (29/40 euro)

Q-tec 550watt dual fan voeding houdt bij ongeveer 90% van de gebruikers (overclockers en niet overclockers) in het 550watt Q-tec topic, stabiele 5V lijnen. Een goede keus opzicht, voor het geld dan, hij kost maar 50-55euro. Anders kun je altijd nog gaan voor de Enlight/Chieftec 420watt dual-fan voeding gaan, voor 75 euro.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Jeroen210, Je topic gaat op slot, vanwege het volgende:

Met overclocken zijn er geen garanties. D.w.z dat als je een Barton 2500+ hebt, het niet gegarandeerd op 200mhz FSB of effectief die 400mhz kan lopen. Naar mijn idee zijn je temps simpelweg te hoog, dus de meest voor de hand liggende oplossing zou zijn, om betere koeling te nemen. Ook andere onderdelen zoals harde schijven of je videokaart zouden tegen kunnen gaan werken, waardoor je pc spontaan reboot. Probeer gewoon zoveel mogelijk opties wat betreft volts, koeling, mpxfsb, geheugen timings noem maar op. En als het uiteindelijk niet lukt, dan kan je sys simpelweg niet harder met je huidige koeling ;)

Meer hierover is in de DOC FAQ te vinden, die je eens op je gemak door zou kunnen lezen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.