Ik las een hele poos terug hier iets over Broadband Tweaks. Je download dan een programmaatje en die stelt wat TCP/IP instellingen in je register optimaler in m.b.t. je breedband-modem. Dan word je OS zeg maar beter aangepast aan je Internetverbinding. Op http://www.speedguide.net/downloads.php staan al die leuke programmaatjes, maar werkt het nou eigelijk? Het vorige topic kan ik niet meer echt vinden, maar zijn hier personen die hier ervaring mee hebben? Zo ja... is het echt een snelheidswinst?
De Speedguide.net TCP/IP optimizer heeft hier wel enigszins mijn snelheid weten te verbeteren (@Home breedband), maar dat is dan niet met 100 kilobyte/sec ofzo maar gemiddeld toch zo'n 20 - 30 kilobyte/sec sneller.
Dus het is wel effectief zeg je. Maar heeft het geen nadelen? Is zoiets toegestaan door je ISP?Wildfire schreef op 07 juli 2003 @ 21:46:
De Speedguide.net TCP/IP optimizer heeft hier wel enigszins mijn snelheid weten te verbeteren (@Home breedband), maar dat is dan niet met 100 kilobyte/sec ofzo maar gemiddeld toch zo'n 20 - 30 kilobyte/sec sneller.
op shared breedband (kabel) zou het mischien nog wat uitmaken, maar met adsl zit je echt gecapped, nooit hoger dan je abbo toe laat (kabel zit je vaak onder die max).
mischien bij de maxx abo's van BBned (7800) zou het wat uitmaken, maar bij mij deed het iig nix (7800/512 Cistron)
mischien bij de maxx abo's van BBned (7800) zou het wat uitmaken, maar bij mij deed het iig nix (7800/512 Cistron)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
chello, geen (merkbaar) verschil
10x speedtest gedaan, 5x voor, 5x na tweak
10x speedtest gedaan, 5x voor, 5x na tweak
¯\_(ツ)_/¯
Meestal maakt het niets uit. Als je met de speedtest al op ong. 90% van de beloofde abonnementssnelheid zit maakt een tweakje niet veel mee uit....
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
hier met casema ook geen verschil, snelheid blijft hangen tussen de 96 - 100 kb/s
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Bij mij lijkt het enkele tientallen kb's verschil gemaakt te hebben. Is al een tijd terug (bijna een jaar) , dus ik kan niet met precieze metingen komen.
Het is zo en zo wel toegestaan door je isp, jij optimaliseert immers je verbinding, je hacked geen router van je isp of iets dergelijks.
Het is zo en zo wel toegestaan door je isp, jij optimaliseert immers je verbinding, je hacked geen router van je isp of iets dergelijks.
@home maakt het wel uit.
verschil kan oplopen to 120 kb.
max haal ik 536 kb/ps nu
verschild wel per pc merk ik.
max haal ik 536 kb/ps nu
IdieAloth
Ik heb idd ook @home, haal nu max 460.NakedOne_NL30 schreef op 08 July 2003 @ 02:18:
@home maakt het wel uit.
max haal ik 536 kb/ps nu
Verwijderd
euhm het kan aan mij liggen hoor.
Maar sinds ik een router heb gekocht, is mijn @Home internetverbinding met 150kbyte.s gestegen (Download). Vind het wel vaag. Maar ja kan niet klagen he
Maar sinds ik een router heb gekocht, is mijn @Home internetverbinding met 150kbyte.s gestegen (Download). Vind het wel vaag. Maar ja kan niet klagen he
zou de rest van de buurt het ook doen (je trekt immers ruimte van andere weg), zal je automatisch weer terug vallen naar je oude snelheid.NakedOne_NL30 schreef op 08 July 2003 @ 02:18:
@home maakt het wel uit.
max haal ik 536 kb/ps nu
enjoy while it last
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik heb meerdere tweaks gebruikt maar merkte pas echt verschil met de broadband tweak van Tweak XP Pro. snelheid is bijna 10 kb omhoog nu. Ik heb chello btw (oude abbo)
technische achtergrond:
www.nikhef.nl/~antony/note.pdf
Dit is een beschrijving wat er allemaal gedaan kan worden om je lijn te versnellen.
Er wordt ingegaan op de optimalisatie van NIC's, buffers en een rebuild van een linux tcp stack. De optimalisaties die hier op je win systeem gedaan worden zijn vaak nic en os tweaks. Een beetje een hack zou zijn om je tcp stack te veranderen/versnellen.
Te zien in die report is dat tcp nogal bursty gedrag heeft en dat ze dit dus willen optimaliseren voor pittigere toepassingen dan een beetje extra downloaden, maar het komt op hetzelfde neer.
Leuke conclusie in het verhaaltje is dat een Mac OSX machine sneller zijn filetje binnenheeft met dezelfde bandbreedte dan een linux of windows machine, omdat zijn tcp stack anders is opgebouwd en dus beter de lijn benut.

ergo. de optimalisaties zullen toch wel hun nut kunnen krijgen en je zal er best wel wat van merken, maar de gene die de files verzend kan de meeste optimalisatie verrichten. Als p2p programma's zulke tweaks automagisch doet, dan hebben meer mensen er profijt van.
www.nikhef.nl/~antony/note.pdf
Dit is een beschrijving wat er allemaal gedaan kan worden om je lijn te versnellen.
Er wordt ingegaan op de optimalisatie van NIC's, buffers en een rebuild van een linux tcp stack. De optimalisaties die hier op je win systeem gedaan worden zijn vaak nic en os tweaks. Een beetje een hack zou zijn om je tcp stack te veranderen/versnellen.
Te zien in die report is dat tcp nogal bursty gedrag heeft en dat ze dit dus willen optimaliseren voor pittigere toepassingen dan een beetje extra downloaden, maar het komt op hetzelfde neer.
Leuke conclusie in het verhaaltje is dat een Mac OSX machine sneller zijn filetje binnenheeft met dezelfde bandbreedte dan een linux of windows machine, omdat zijn tcp stack anders is opgebouwd en dus beter de lijn benut.
ergo. de optimalisaties zullen toch wel hun nut kunnen krijgen en je zal er best wel wat van merken, maar de gene die de files verzend kan de meeste optimalisatie verrichten. Als p2p programma's zulke tweaks automagisch doet, dan hebben meer mensen er profijt van.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Pagina: 1