NForce2 en EAX

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
Nou ondersteunen de NForce2 boorden EAX, maar wat hoort EAX eigenlijk te doen?
Ik had voor mijn a7n8x boord een kt7a en een abit au10 geluidskaart (fortemedia801) die au10 kon eax en a3d..in bijvoorbeeld halflife klonk elke ruimte anders (galm etc.)
Als ik nu in HalfLife op het a7n8x boord EAX aanzet, krijg ik alleen een galm welke constant hetzelfde is.
Is dat nou EAX? en waren de moeie ruimtelijke effecten eigenlijk a3d?
Als EAX ook die ruimtelijke effecten hoort te doen, waarom werken deze dan nu niet (meer).
Heb de laatse nforce2 drivers..maar ik vindt eigenlijk helemaal geen documentatie erover in de handleiding nog op de site van nvidia.
kan iemand met een NForce2 boord en HalfLife mij vertellen wat EAX bij hun doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 12:48
Nee, A3D is vele malen mooier als EAX. EAX vervromt het geluid aleen. Kun je er net zo goed een telefoon tegen een zetten ( tegen de speakers ) dan heb je hetzelfde effect.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het spel moet EAX wel ondersteunen anders wordt het gerenderd en dan gaat het idd hol klinken en galmen etc..

Probeer eens een EAX ondersteunend spel te spelen en kijk dan of het wel goed werkt. Ik heb zelf een Audigy 2 en daar werkt die EAX perfect op en vindt het persoonlijk beter dan A3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
@deorgere WAT doet eax op jouw boord bij halflife ? ook zo'n telefoongeluid ?
@Lingod Halflife ondersteund EAX.. en A3D

ik heb trouwens gisternacht wat heel gewaagds gedaan..ik denk "de analoge chip is van Realtek (ALC650) laat ik eens kijken bij Realtek
heb hun drivers even erop gezet..en wonder..ze werken ook nog (logisch)
in de history van de drivers zag ik dat ze een verbetering tegenover EAX hebben gemaakt...en inderdaad..het galm was weg..nu klonk het echt als via de telefon :(
maar ik zag nog meer leuks. sinds een paar versies eerder ondersteunen ze nu ook A3D (alhoewel ik daar ook al niks van hoorde)
nvidia loop iets achter met drivers van Realtek..maar aangezien het hun chip is zullen ze dit gedeelte wel overnemen over een tijd...afwachten dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Losha, ik heb Halflife ook en krijg gewoon perfect geluid. Aleen heb je er ook een A3D functie in zitten en met een Diamond MX300 klinkt het gewoon beter maar dat is mijn mening.

Halflife ondersteund EAX, en A3D. Je zou in principe gewoon goed EAX geluid moeten hebben van je mobo uit.. :? Beetje vaag mieschien is je mobo niet helemaal goed?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 06-10 19:40

Mentalist

[avdD]

Hoewel die geluidschip op je mobo zit horen problemen met je geluid toch echt in AVH thuis :)

PMG > AVH

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
lijkt me niet het juiste forum maar goed. juist omdat ie op het mobo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 06-10 19:40

Mentalist

[avdD]

Losha schreef op 08 July 2003 @ 19:56:
lijkt me niet het juiste forum maar goed. juist omdat ie op het mobo zit.
Dat doet er dus niet toe, de USB controller _op_ je mobo gaat toch naar Opslagmedia en I/O controllers omdat het een I/O controller is. Zo ook je onboard sound.

Waar het om gaat : in welk forum zullen de meeste mensen rondlopen die iets weten van het onderwerp? In AVH zullen meer mensen rondlopen die wat weten van geluidskaarten, zodoende.
[/offtopic]

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 08-07-2003 20:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
W3ird_N3rd, ben het met je eens!

Losha ik heb driver: 5.10, mieschien moet je deze is op zoeken want dit werkt gewoon goed. Heb de orginele drivers van de cd erop gezet die je bij het mobo krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
driver 5.10 :D
je weet dat ALLE drivers bij 2000 Nforce2 beginnen met 5.10 ? gaat nou juist om het getal erachter wat bepalend is voor de versie
5.10.2917.0 staat bijvoorbeeld op de cd .. *17 das dus 3.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Mag ik ook even toevoegen dat er nogal een groot verschil is in het gebruik van EAX?

AvP1 en HL draaien beiden in EAX 1.0, wat voor veel reviewers in die tijd een stuk atmospherischer overkwam dan het kwa geluidbeeld correctere A3D, puur en alleen omdat het geluid voller klonk ipv directioneel/positioneel "vlak" geluid.

EAX2.0 was slechts een kleine verbetering, met iets betere geluidsweergave...

EAX 3.0 oftewel EAX HD wordt sinds de introductie van de eerste Audigy familie, en was kwalitatief een enorme sprong voorwaarts... Is NIET terug te vinden op andere geluidkaarten...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
dankzij de nieuwe drivers van nvidia 2.45 doet eax het nu eindelijk zoals het hoort

topic mag op slot :)
Pagina: 1