Ik heb hier een oude pc staan:
Intel SE440BX mobo met:
PII-350MHz
2 x 64MB noname + 1 x 32MB noname
2 x 4GB HD
Ati 3D Rage Pro
CDROM
CDwriter
Creative .... 56k modem
Ik heb er windows 98 SE (NL) opgezet, wat prima verliep. Na de OS-installatie even modemdriver geïnstalleerd. Onboard audio deed het niet, dus even van internet een driver gedowned. Deze op CD gezet met de intentie hem te kopiëren naar mijn C-partitie en dan te installeren. Nu komt het probleem: Dit lukt niet
. Copy - Paste en er gebeurt niets. Vervolgens geprobeerd om een txt bestandje van floppy naar me HD te kopiëren. Lukt ook niet. Kan zelfs geen bestanden tussen me Hd's onderling kopiëren. Het vreemde is dat als ik met een floppy boot het allemaal wel lukt.
Het volgende had geen effect:
- andere IDE kabels geprobeerd;
- modem eruit;
- writer, CDROM en 2e HD eruit;
- audio-chip uitgeschakeld in device manager.
Wat me nu nog rest is een andere win98 installeren. Hier heb ik echter weinig zin in aangezien dit bewerkelijk is op deze trage pc. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, of ligt het echt aan windows?
edit: een half uur met de search rondzoeken heeft me weinig wijzer gemaakt....
Intel SE440BX mobo met:
PII-350MHz
2 x 64MB noname + 1 x 32MB noname
2 x 4GB HD
Ati 3D Rage Pro
CDROM
CDwriter
Creative .... 56k modem
Ik heb er windows 98 SE (NL) opgezet, wat prima verliep. Na de OS-installatie even modemdriver geïnstalleerd. Onboard audio deed het niet, dus even van internet een driver gedowned. Deze op CD gezet met de intentie hem te kopiëren naar mijn C-partitie en dan te installeren. Nu komt het probleem: Dit lukt niet
Het volgende had geen effect:
- andere IDE kabels geprobeerd;
- modem eruit;
- writer, CDROM en 2e HD eruit;
- audio-chip uitgeschakeld in device manager.
Wat me nu nog rest is een andere win98 installeren. Hier heb ik echter weinig zin in aangezien dit bewerkelijk is op deze trage pc. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, of ligt het echt aan windows?
edit: een half uur met de search rondzoeken heeft me weinig wijzer gemaakt....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 00:53 ]