nForce2 IGP hoge reso + True Color wil niet samen

Pagina: 1
Acties:

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 11:45
Hi There,

Ik heb een leuk Shuttle XPC SN41G2 pctje met onboard GeForce4 MX (nForce2 IGP). Deze doet het op zich leuk voor alle huis tuin en keuken dingen die ik met m'n pc doe, alleen ik zit met een onvolkomenheidje: bij een resolutie boven de 1024x768 kan ik alleen maar Hi Color selecteren (en draait ie op 60 Hrtz). Ik weet vrijwel 100% zeker dat ik 'm wel op 1280x1024 + True Color op 75 Hrtz heb gehad, alleen na een verse installatie van windows 2000 lukt dit niet meer. Ik heb ook in het bios (laatste versie) het video geheugen op 64 mb gezet ipv. 32 maar dat maakt niets uit.
Als monitor gebruik in een Iiyama VM Pro 411 (en die kan die hoge reso volgens mij toch wel aan).

Ow ja, heb verschillende drivers geprobeerd. Die van de originele cd, die van de shuttle.com site, de nForce drivers van Nvidia en de Detonator drivers (44.03).

Heeft iemand hier al ervaringen mee? Alvast bedankt! :)

• Sjab-X
Hmm.... een klein schopje?
Ik heb ook al de Omega drivers geprobeerd maar helaas, ook dat mocht niet baten. Ook alle tooltjes om je resolutie in te stellen hebben geen mogelijkheden om de kleurdiepte vast te zetten.

Misschien hoort dit toch meer in PMG thuis (het gaat in eigenlijk om drivers voor het mobo) maar ik dacht omdat het om het display en drivers enzo ging dat iemand in V&B er wel iets op zou weten. _/-\o_

Verwijderd

Heb je ook de juiste stuurprogramma's voor de monitor geïnstalleerd?

• Sjab-X
Yeps, de drivers voor de Iiyama Vision Master Pro 411 zitten er ook op. Het boeit nix of die op plug & play monitor staat of op de VM Pro 411. Doet allemaal hetzelfde (en dat vind ik te weinig ;))

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb het zelfde probleem heb op mijn Shuttle XPC SN41G2 met IGP aan op 128MB ook niet meer dan 60 Hz ter beschikking in 1600x1200. Waneer ik een Ati 7500 gebruik met 64MB , een veel simpelere kaart dus, kom ik op 85+Hz.
Mijn oplossing was dus een andere videokaart er bij zetten. Maar dit is niet naar volle tevredenheid.

<edit> ik heb een Dell™ UltraScan P1110 21" en een Dell™ UltraScan P991 "19"</edit>

[ Voor 14% gewijzigd door sjolmers op 10-07-2003 21:06 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

*kick*

zijn er meer mensen met een NFORCE2 chipset boardje die dit probleem hebben (opgelost)?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1