[bootCD] Compleet geprepareerd

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een compleet geprepareerde bootable CD met van alles erop en eraan. Wat moet erop zitten?

- drivers voor CD / DVD speler (zowel SCSI als IDE)
- tools om harddisk, geheugen, etc te checken
- partitietools
- nog meer leuke & handige dingen.

Nu ken ik wel de standaard bootdisks van Bootdisk.com, maar aangezien ik er ook mee wil testen en het toch op CD wil hebben, kan het even wat meer zijn. Bovendien is er vast wel iemand die zoiets al in elkaar heeft gezet..
Wie weet er iets handigs?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Pak een bootdisk met CD drivers (Kopieer de bootimage van een Win98 Setup CD) en compileer zelf de toolset die je op de rest van je CD wil...

Forget your fears...
...and want to know more...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

momania

iPhone 30! Bam!

Wat dacht je om met nero al die tooltjes zelf op cd te zetten en dan gelijk te kiezen in nero om die cd bootable te maken?
Hoe je dat bv divers enzo direct laad dat kan je dan zo overnemen uit de spullen die je al van bootdisk.com hebt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Koop het juli/augustusnummer van Computer!Totaal van dit jaar, en kijk op bladzijde 90: zij hebben daar een hele workshop hoe je zo'n ding in elkaar zet met een waslijst van dingen die je erop zou kunnen zetten.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

www.nu2.nu zou een goede hulp moeten zijn voor je.

Verwijderd

kijk hier eens complete cd klaar alleen even kijken waar je hem kan halen.
http://www.thanki.tk/

Zoek maar ff met google naar "Hiren's BootCD 4.2" is 20MB staat alles op

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 21:12 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Knoppix... meer heb je niet nodig.

• koelkast
  • Niet online
Icey schreef op 07 July 2003 @ 21:09:
Hmm, zitten daar ook diagnostische tools bij?

• DUX

DUX

Icey schreef op 07 July 2003 @ 21:09:
Ik vroeg me al af wanneer iemand met dat antwoord zou komen.

Blijkbaar vindt de TS wel interessant. Dan heb ik niks gezegd O-)

[ Voor 20% gewijzigd door DUX op 07-07-2003 21:17 ]

• Icey
DUX schreef op 07 July 2003 @ 21:15:
[...]

Ik vroeg me al af wanneer iemand met dat antwoord zou komen :/
Wat is er fout aan dit antwoord, Ik vind het enorm handig, zelfs als heel windows is gecrached kan ik bij mijn mp3tjes en schoolspullen, en brand ik het op een cdjte, of schrijf het over het netwerk weg...

Opstarten duurt een minuutje, beter dan heel windows installeren om je backups te maken. :O

Verwijderd

Weleens gedacht aan de zgn. "Forensic and Incident Response Environment "?

Een perfecte CD als "laatste redmiddel" om een niet bootable of besmette machine mee te onderzoeken.

• DUX

DUX

Icey schreef op 07 July 2003 @ 21:17:
Wat is er fout aan dit antwoord, Ik vind het enorm handig, zelfs als heel windows is gecrached kan ik bij mijn mp3tjes en schoolspullen, en brand ik het op een cdjte, of schrijf het over het netwerk weg...

Opstarten duurt een minuutje, beter dan heel windows installeren om je backups te maken. :O
offtopic:
Jawel, maar er is altijd wel weer een Linux-fanaat die zoiets ongefundeerd roept ;) Die twee posts had je gewoon moeten samenvoegen: nou is het ten minste duidelijk wat je bedoeld. Het had ook een halve MS-flame kunnen zijn.

Het staat gepost in Windows Operated Systems (maar dat zou je kunnen verwaarlozen wat mij betreft), en er wordt gevraagd om CD-drivers waar je met de Linux-versies niet zoveel aan hebt in DOS/Windows. Maar verder zijn het keurige beweegredenen.
:>

• Icey
DUX schreef op 07 July 2003 @ 21:24:
[...]

offtopic:
Jawel, maar er is altijd wel weer een Linux-fanaat die zoiets ongefundeerd roept ;) Die twee posts had je gewoon moeten samenvoegen: nou is het ten minste duidelijk wat je bedoeld. Het had ook een halve MS-flame kunnen zijn.

Het staat gepost in Windows Operated Systems (maar dat zou je kunnen verwaarlozen wat mij betreft), en er wordt gevraagd om CD-drivers waar je met de Linux-versies niet zoveel aan hebt in DOS/Windows. Maar verder zijn het keurige beweegredenen.
:>
Ik ben geen linux fanaat ofzo, wel een beetje mee bezig, maargoed. De rede dat ik het zeg (zelfs hier in WOS) is dat je eigenlijk helemaal geen verstand van linux hoeft te hebben. cd erin, ram op enter, daarna staan op je bureaublad al je tools! FF logisch nadenken en je snapt dat er ook gewoon een start knop in 'knoppix' zit. Ikzelf zou het niet eens een echte linux distro noemen 8)7

Affin, het is gewoon erg makkelijk, alsof het er voor gemaakt is. geen gezeik met drivers, want dat herkent hij zelf wel. Ikzelf heb zelfs een nederlandse versie, die zat bij een of andere computer blad.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ultieme tool/rescue cd _/-\o_

Iemand heeft de search niet gebruikt >:)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• koelkast
  • Niet online
Dawai schreef op 07 July 2003 @ 21:33:
Ultieme tool/rescue cd _/-\o_

Iemand heeft de search niet gebruikt >:)
Ah, volgens mij ken ik die wel ergens van. Zoeken op boot cd leverde weinig op :(. Ik ben nu Hiren's BootCD aan het binnenhalen van een niet nader te noemen bron :)
Ik denk dat ik daar wel wat mee kan :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, maak een lijst van -alles- wat je er op wil hebben (zal wel Win98 en WinXP install files, partitietool, recoverytool, diagnose tools zoals docmem, en wat andere zut (zoals fdisk, format, scandisk, kleine progsels) en compileer (zoals ik deed) m'n eigen all-in-one CD.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1