Toon posts:

[Linux] Knoppix wil niet door booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als laatste redmiddel dan maar hier. Ik heb op het Koppix forum op de officiele Website van de distibuteur deze vraag voor gelegd, maar ondanks de vele views van het forum ben ik niets wijzer geworden.

Het gaat eigenlijk om het volgende, ben verleden week bezig geweest met het installeren van de Knoppix distriutie op 2 computers n.l een 1800XP en een Celeron433 systeem respectievelijk Intel en AMD. Daar waren geen problemen en op de scanner na werkte het perfect. Nu probeer ik dezelfde distributie ook op mijn oude Pentium75i te installeren maar na een bootschijf te hebben gemaakt en de cd-rom daarmee te hebben opgestart blijkt de installatie voorspoedig te gaan tot het moment dat de distributie door zou moeten starten naar de eigenlijke programma's.
Dan blijft ik hangen in het bootscherm van knoppix en na een minuut of 5 stopt dan de cd-rom en gaat daar het laatste lichtje uit om het maar zo te zeggen. Ik krijg geen foutmeldingen van de distributie tijdens het opstarten en alles aan hardware wordt herkend en als alle activiteit van de cd-rom en hd's zijn gestopt kan ik nog steeds de muis gewoon hanteren en is de boel niet vastgelopen, want de distributie kan zich ook normaal afsluiten zoals op de andere machines. Alleen het starten blijf ergens hangen. Ik heb alle noscsi etc etc etc geprobeerd en zelfs met failsafe opgestart maar het gehele besturingsysteem wil niet doorstarten.
ik heb gezocht op eventuele niet compatible hardware maar daar ook niets van kunnen vinden.

De vraag is kan iemand misschien een hint geven in de goede richting, en daarom zet ik al de machine specificaties even hieronder op een rij

Systeem Specs

Advanced/ZP Baby-AT board with Pentium 75i
AMI Bios latest Update 1.00.06.BS0
Memory 128 Mb EDO 70Ns Fast Page
Chipset 82473FX System Controller
82438FX Triton Data Path (TDP)
82371FB PCI/ISA
87306 Super I/O Controller
Hd ST51080A Maxtor
Hd ST36422A Maxtor
FD 1,44 Mb
Iomega ZIP 100 ATAPI
LTN 526 LiteOn CD-Rom ATAPI
Monitor Gateway EV700
Videocard S3/Virge-DX/GX PCI (375-385) 4Mb
Soundcard SB16VE
Printer Epson Stylus Color660

Meer hardware zit er niet in.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Je bent wel heel enthousiast bezig als je Knoppix grafisch op die computer wil krijgen. Wat gebeurt als je Knoppix in textmodus opstart? (F2 in het boot menu voor instructies)

Verwijderd

Probeer eens Mepis.
Het is een nieuwe distro die ook live werkt, en ik ben er heel tevreden van. Tevens kan je het ook installeren op je systeem, en werkt de live disc als een repair cd.
Er zit ook een shitload aan software bij.

Maar voor je knoppix probleem heb ik geen oplossing, ik dacht dat knoppix alleen live werkte en niet kon geïnstalleerd worden :?

Verwijderd

Topicstarter
Je bent wel heel enthousiast bezig als je Knoppix grafisch op die computer wil krijgen. Wat gebeurt als je Knoppix in textmodus opstart? (F2 in het boot menu voor instructies)
Dat heb ik ook gedaan om te kijken bij de knx-hdinstall en die te starten, wat dus wel ging op deze oude bak. verder heb ik ook de vesa etc modus ingevoerd om eventuele problemen te voorkomen, maar dat alles mocht niet baten. Eerst dacht ik dat het misschien aan de cd-rom kon liggen maar toen ik dat beneden op de machines na ging kijken startte de cd-rom gewoon op, dus de cd kan dan niet beschadigd zijn. Ik heb zelfs even cd-roms (hardware) omgewisseld met beneden (die zijn allemaal van lite on, maar daar werd de cd dus ook meegelezen) dus mechanisch kan het dan ook niet zijn want er kan natuurlijk ook nog vuil op de lens zitten. Maar dat was dus niet het geval :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor je knoppix probleem heb ik geen oplossing, ik dacht dat knoppix alleen live werkte en niet kon geïnstalleerd worden :?
Dat kan dus wel, alleen moet je er wat voor doen :) maar ik kreeg hem niet eens live aan de praat op de Pentium75i.

Ik ken de distro niet, maar het leek me leuk om gewoon op al de machines knoppix te zetten. Want op de andere machines loopt het als een trein.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 21:24 ]

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07
Waar gaat het precies mis tijdens booten? Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd zonder X te booten? Xfree86 versie 4 heeft namelijk geen goede ondersteuning voor de oude S3-kaartjes.

/edit hmm, al geprobeerd dus.....

[ Voor 10% gewijzigd door zordaz op 08-07-2003 15:34 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 21:22:
...

Dat kan dus wel, alleen moet je er wat voor doen :) maar ik kreeg hem niet eens live aan de praat op de Pentium75i.

...
Kan het misschien liggen aan het feit dat Knoppix en je hardware het niet helemaal eens worden? Als het live niet eens lukt...
Het is dat ik hier niet de beschikking heb over een soortgelijke doos. Iemand anders??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1