Ik ben aan het experimenteren met de DOM XML functies in PHP en loop nu tegen een probleempje aan.
Situatie:
Ik heb een XML boom in de vorm van de DOM XML objecten. Zo bijvoorbeeld:
Nu heb ik een stringetje XML. Het is heel goed mogelijk om die naar de DOM XML objecten om te zetten:
Maar nu wil ik alle elementen uit element <xhtml> van die nieuwe XML boom ($dom) in bijvoorbeeld het <body> element van de eerste zetten, alleen kan ik hier geen functie voor vinden. (ook Google laat me hier in de steek)
Ik heb wel geprobeerd om de elementen gewoon met een iteratie eruit te halen, maar daar wordt PHP een beetje boos om:
Situatie:
Ik heb een XML boom in de vorm van de DOM XML objecten. Zo bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
| $doc = domxml_new_doc ("1.0"); $html = $doc->append_child ($doc->create_element ("html")); $head = $html->append_child ($doc->create_element ("head")); $body = $html->append_child ($doc->create_element ("body")); |
Nu heb ik een stringetje XML. Het is heel goed mogelijk om die naar de DOM XML objecten om te zetten:
PHP:
1
2
| $html = "<xhtml><b>test</b><hr /><i>Nog meer XHTML</i></xhtml>"; $dom = domxml_open_mem ($html); |
Maar nu wil ik alle elementen uit element <xhtml> van die nieuwe XML boom ($dom) in bijvoorbeeld het <body> element van de eerste zetten, alleen kan ik hier geen functie voor vinden. (ook Google laat me hier in de steek)
Ik heb wel geprobeerd om de elementen gewoon met een iteratie eruit te halen, maar daar wordt PHP een beetje boos om:
Heeft iemand hier ervaring mee?quote: phpWarning: append_child(): Can't append node, which is in a different document than the parent node