Hoe het best mijn mp3 albums fikken?

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga deze week op vakantie en heb zon 23gb aan mp3 albums maar ik zit even met een klein dilemma.
Ik heb mijn mp3s als volgt geordend:

D\Dire Straits\1978 - Dire Straits\01_Dire Straits - Down To The Waterline.mp3
D\Dire Straits\1978 - Dire Straits\02_Dire Straits - Water Of Love.mp3 etc...

Zo heb ik dus ongeveer 300 albums die ik op cd wil zetten, ik heb al bedacht dat ik het per letter wil gaan doen. Dus dan krijg je A1, A2 A3 etc... Maar het probleem is dan als ik later weer een album erbij krijg van een artiest dat de liedjes niet meer bij elkaar staan, en dat alles door elkaar zit.
Heeft iemand een goed idee of hoe je zelf goed je mp3s hebt opgeslagen?
alvast bedankt

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Ikzelf heb gewoon een excelbestand aangemaakt waarin ik achter de uitvoerder en cd-titel een cd-nummer heb gezet. Dus zodra ik weer genoeg mp3-tjes heb brand ik een nieuw cd-tje, en nummer ik deze uiteraard. Dan invullen in excel, en nu kan ik alles makkelijk en snel terug vinden. Het mooie hiervan is dat je wel het voordeel hebt van alfabetische volgorde in excel, maar die niet hoeft toe te passen bij het branden van de cd's.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met MPEG Audio Collection een database maken van de cd's. Dan kan je snel zoeken en hoeven ze niet op volgorde op een cd te staan. Een cd nummeren is dan genoeg om een album terug te vinden

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik gebruik Advance Disc Catalog. Alle cd's een nummer geven 001 002 003 etc, scannen en makkelijk zoeken. Zeker een aanrader !!

Enige nadeel is printen, het is moeilijk om alles per album te printen, maar dat gebruik ik nooit.

Verwijderd

Techlek schreef op 07 July 2003 @ 20:05:
Ikzelf heb gewoon een excelbestand aangemaakt waarin ik achter de uitvoerder en cd-titel een cd-nummer heb gezet. Dus zodra ik weer genoeg mp3-tjes heb brand ik een nieuw cd-tje, en nummer ik deze uiteraard. Dan invullen in excel, en nu kan ik alles makkelijk en snel terug vinden. Het mooie hiervan is dat je wel het voordeel hebt van alfabetische volgorde in excel, maar die niet hoeft toe te passen bij het branden van de cd's.
Ik heb hetzelfde principe, en heb macro'tje gemaakt, die gelijk een hoesje print met CD NR en de diverse MP3 CD's die er op staan.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vergeet eigenlijk iets erbij te vermelden, ik heb een mp3 cd speler, en kan dus neit onderweg met een programmaatje kijken welke cd ik moet hebben. Het moet dus enigsinds logisch ik elkaar zitten.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

YT-Croc schreef op 07 juli 2003 @ 20:01:
Ik ga deze week op vakantie en heb zon 23gb aan mp3 albums maar ik zit even met een klein dilemma.
Ik heb mijn mp3s als volgt geordend:

D\Dire Straits\1978 - Dire Straits\01_Dire Straits - Down To The Waterline.mp3
D\Dire Straits\1978 - Dire Straits\02_Dire Straits - Water Of Love.mp3 etc...

Zo heb ik dus ongeveer 300 albums die ik op cd wil zetten, ik heb al bedacht dat ik het per letter wil gaan doen. Dus dan krijg je A1, A2 A3 etc... Maar het probleem is dan als ik later weer een album erbij krijg van een artiest dat de liedjes niet meer bij elkaar staan, en dat alles door elkaar zit.
Heeft iemand een goed idee of hoe je zelf goed je mp3s hebt opgeslagen?
alvast bedankt
N.a.v. Wie kan er nog meer niet ruiken ?
Goed...ga ik ook effe jouw spelling controleren:

...is dan als... -> is dan, dat als...
zon -> zo'n
...wil gaan doen. Dus dan... -> ....wil gaan doen, dus dan....
... staan, en dat... -> ...staan en dat....
...wil zetten, ik heb.... -> .....wil zetten. Ik heb...
Heeft iemand een goed idee of hoe je zelf goed je mp3s hebt opgeslagen? -> klopt niks van, incorrect nederlands.
alvast bedankt -> Alvast bedankt.

Leuk he...als iemand jouw spelling/gramatica checkt :r
Hoop dat je nu je lesje geleerd hebt.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:22

samo

yo/wassup

tja dan moet je alles op cdrws branden, en zo'n 200mb per cdrw vrij laten om tussen te voegen. met alle risico's van dien...
Of:
A1, A2, A3, en als je dan een nieuw A album heb, zet je die op een nieu-finalized A4 cd...?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ikzelf gebruik WhereIsIt voor het catalogiseren van mijn gebrande cd's. Heerlijk programma met veel database doorzoekmogelijkheden.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1