Toon posts:

lage snelheid met router USR8000A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een hardware router van robotics, de 8000-02 met firmware 2.5
Voorheen gebruikte ik een software router op een oude pentium1.
Nu is de snelheid ongeveer 30x lager geworden.
De router is verbonden met het Terayon-modem van Chello.
Het MACadres van de NIC heb ik in de router gezet.
Ik heb zowel bij de hardware als bij de software router het ip-adres ingesteld op 192.168.123.1 en de pc's de daaropvolgende nummers gegeven.
De lampjes op de router branden correct maar de twee lampjes (LAN en WAN) die moeten knipperen als er datatransport is, doen dat nauwelijks. Ze branden continu en flikkeren een enkele keer. De ingebouwde switch werkt goed want bestanden overzetten tussen de pc's gaat vlot. De router ook al een keer gereset.
Kortom, ik weet het niet meer. Wie wel?
Bijvoorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de upc-server een uploadtest en een downloadtest gedaan. De upload test verloopt goed, de lampjes knipperen continu en ik haal een normale snelheid. Bij de downladtest daalt de snelheid enorm en de lampjes die moeten knipperen doen dat maar zo nu en dan. Ik heb in de router alle mogelijke instellingen al een keer verandert, de netwerkkaart al een keer ingeteld op half- en een keer op fullduplex. Het maakt allemaal geen verschil. Het is hopelijk tocht niet zo dat chello ziet dat je een router hebt aangeloten en dan onmiddelijk de snelheid drukt?
Heeft er dan niemand enige ervaring met dit probleem? Zo uniek zal dit probleem toch niet zijn!

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 10:19
Wat ik wel weet is dat het Terayon Revisie A modem bij Kabelfoon niet werkt icm veel goedkope routers (sweex,sitecom....). Het lijkt 1 TCP pakketje te verzenden, dan te wachten op een timeout en dan de rest binnen te halen. Het enige rare is wel dat (in het geval van sweex) de www.sweex.nl website wel snel gaat.

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Topicstarter
Revisie A ! Kan ik dat op het modem zien? Overigens als ik gewoon website ga dan valt het niet meteen op dat de snelheid laag is maar bij downloaden van bestanden wel. Ik zal eens aan een kennis vragen of ik de router bij hem er tussen mag hangen en eens kijken wat dat oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even op het modem gekeken: TeraPro TCM110 Rev.D