Videokaart in 2U 19" kast

Pagina: 1
Acties:

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik ben een beetje aan het kijken voor een eigen webserver. Nu wil ik dat in een 2U 19" kast zetten, maar kan daar een normale videokaart in, of kan ik het beste voor een videokaart on-board gaan?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Het laatste. De VGA is voor zo'n webserver namelijk totaal onbelangrijk. Er bestaan overigens wel low profile videokaartjes. Ik weet even geen merken.

(Is er niet een betere categorie dan 'overige hardware' voor deze vraag? ;) )

[ Voor 54% gewijzigd door rollebol op 07-07-2003 19:35 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Kan gewoon een normale in.
Maar VGA is idd makkelijker.

• getty
  • Laatst online: 08-04 13:22
Dat is logisch ja.
Maar er is meer keus in moederborden zonder onboard video dan met. Dat is ook eigenlijk de reden dat ik het vraag. Ik heb dan dus meer vrijheid in keuze van moederbord.
Zit er bij een procase kast eigenlijk altijd ene risercard. Anders zou ik er namelijk een goedkope PCI videokaart in kunnen zetten.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Als je nog een moederbord moet kiezen zou ik er één kiezen met een onboard-kaartje. Opzich kan een andere ook wel, maar dat kost je een schaarse riser-plek :)

rollebol: aan low-profile kaartjes heb je niets omdat een 2U 19" rackmount geen plekken heeft voor verticale uitbreidingskaarten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 19:38 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
megaleo schreef op 07 July 2003 @ 19:35:
Kan gewoon een normale in.
Maar VGA is idd makkelijker.
Verklaar je nader ?!...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• rollebol
Ik denk dat je het beste uit bent met een bordje dat alles on-board heeft wat je nodig hebt. Namelijk een videokaart (eender welke) een IDE- danwel SCSI-interface (misschien RAID), Ethernet en een seriële poort wellicht voor serieel console. Keus genoeg hoor.
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 19:37:

rollebol: aan low-profile kaartjes heb je niets omdat een 2U 19" rackmount geen plekken heeft voor verticale uitbreidingskaarten.
Dat ligt aan je 2U 19" rackmount. Als er een (standaard) PCI-riser op kan kan er ook een low profile PCI-kaartje op.

[ Voor 41% gewijzigd door rollebol op 07-07-2003 19:42 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een 2U rackmount als workstation, en daarin zit een Parhelia op een riser card met 1 AGP slot en 2 PCI sloten. Rechtop gaat er sowieso geen videokaart in, als je geen onboard videokaart hebt, moet er sowieso een riser card in. Voor een server kun je natuurlijk net zo goed een PCI videokaartje nemen natuurlijk, die AGP riser cards zijn stukken duurder dan een 'gewone' 3xPCI

• rollebol
PCI VGA is toch prima?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

AvOn schreef op 07 July 2003 @ 19:40:
[...]

Verklaar je nader ?!...
Is makkelijker met installeren. Geen gezeik met extra drivers die je apart moet installeren van je videokaartje.
Gewoon je mobo-driver cd er in en klaar. :7

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gewoon een PCI videokaartje is prima ja. Ik neem aan dat je geen zware grafische applicaties op die webserver gaat draaien, maar een gewoon Linux/Windows doosje neerzet en remote beheert? Dan is 't wel prima ja. :)

megaleo: Mwah, als je gewoon een normaal 2MB S3 kaartje op de kop tikt voor een paar euro's heb je ook geen gezeik met drivers enzo. En in Linux heb je alleenmaar een gekloot met drivers als je ook nog een X client op die doos wilt draaien. (voor console-spul heb je geen drivers nodig)

Het is misschien wel interessant om een bordje te nemen met onboard spul vanwege een evt. te kort aan PCI sloten. Een 2U bak heeft meestal maar ruimte voor 3 PCI kaarten, als je dan graag nog een controller d'r bij wilt zit je al snel vol (VGA+SCSI+LAN).

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 07-07-2003 20:47 ]

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je hebt voor een webserver echt geen super snelle agp kaart nodig, daarom of een simpel pci kaartje maar persoonlijk zou ik kiezen voor een moederbordje met LAN+VGA onboard. Houd je de sloten lekker vrij voor uitbreiding etc. Als je een goed server bordje zoekt met veel onboard kijk es naar de Intel S845WD1, heeft een Ati Rage 8MB, 2x Intel Pro 100+, Raid (2 connectors) + 2 ide/ata connectors. Prima bordje, en je hebt geen kaartjes meer nodig en in principe kan je de riser nog buiten wegen laten tenzij je scsi wilt gaan gebruiken.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1