Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Voorbeeldje van de output van mijn laptop (Windows XP) heb ik hier online gezet:
http://arethusa.tweakers.net/~roelant/fport.txt
Overigens wordt bij de externe poorten bij mijn weten geen rekening gehouden met of de poorten daadwerkelijk van buitenaf bereikbaar zijn (of dat er bijv. een firewall tussen zit), de tool kijkt puur naar welke applicaties op welke poorten luisteren.
Verwijderd
Als jouw machine een weekend lang aangestaan heeft zonder beveiliging, en men stuurt je een mailtje dat er gepoortscanned wordt vanaf die machine, heb je imo maar 1 optie: herinstall. Simpelweg omdat de kans best groot is dat een hacker zich een weekend lang mbv. jou machine heeft zitten uitleven, en een goede hacker kan z'n sporen goed verbergen.
Ik neem aan dat de TS weet waar hij mee bezig is en hoe je zonder firewall en virusscanner toch veilig kunt online kunt zijn. Ik zal gewoon (regelmatig) dat tooltje van Negotiatior draaien, een virusscanner installeren waarmee je je systeem grondig mee scant en een firewall installeren die je (vooral nu) alleen je noodzakelijke verkeer doorlaat. In de firewall-logs kun je dan kijken naar eventuele trojans.
Zet dan ook gewoon je PC uit als je hem niet nodig hebt. Blijkt er nog geklooit te zijn vanaf je IP, maar op dat tijdstip was jij offline weet je zeker dat het niet van jouw komt en dat je IP wordt gespoofed.
🌞🍃
ZoneAlarm erop wil ook wel helpen
[ Voor 19% gewijzigd door Aetje op 07-07-2003 20:35 ]
Forget your fears...
...and want to know more...
en ik zal echt noodzakelijk verkeer alleen eruit (en erin) laten (met enig knoeien - geen exp@work
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Een mail naar abuse@home.nl met de vraag om conformatie zou wel uitsluitsel bieden... @Home houdt waarschuwingen wel bij denk ik.tranztaz schreef op 07 July 2003 @ 22:45:
Dank jullie voor de tips![]()
en ik zal echt noodzakelijk verkeer alleen eruit (en erin) laten (met enig knoeien - geen exp@work). Ik heb idd ook even de mail geverifieerd en hij komt denk ik wel bij @home abuse weg. Maar ja, ehh... mail.home.nl - me dunkt dat ELKE mail daar vandaan komt, ook van @home-administratie lijkt me. Evengoed, ik vind het raar dat ze mij verwijzen naar: antivirus.pagina.nl en niet naar een van hun hulp-pagina's. Zal wel aan mij liggen.
Forget your fears...
...and want to know more...