Zijn scripts software?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
Het is een vraag van nix, maarja...
M'n neef zegt dat scripts software zijn, ikzelf ben van mening dat dat niet het geval is... Wat is waar?

Oja, en hij vroeg zich ook af of er nog goede/handig weblog-systemen/scripts waren.. zoals blogger.com

[ Voor 29% gewijzigd door Ynst2003 op 07-07-2003 19:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Een script is (vaak) een klein stukje software die dingetjes regelt, wat wou je het anders noemen? Vrijwel alles op je computer is software, spellen, programma's, Windows, ga zo maar door.

En ooh ja, dit is trouwens Spielerij - Problemen & Vragen, dit had je beter in Software Algemeen kunnen vragen (of zelf kunnen verzinnen, aangezien het daar ook niet al te lang zal leven) :)

The devil is in the details.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ynst2003 schreef op 07 July 2003 @ 19:23:
Het is een vraag van nix, maarja...
M'n neef zegt dat scripts software zijn, ikzelf ben van mening dat dat niet het geval is... Wat is waar?

Oja, en hij vroeg zich ook af of er nog goede/handig weblog-systemen/scripts waren.. zoals blogger.com
Een script is geen software naar mijn mening, een script is iets dat een taak automatisch doet binnen een andere applicatie.

Blogger.com is volgens deze definitie geen script, dus is het iets anders. Of het software is zeg ik daarmee niet. Mijn mening is overigens dat blogger een Websapplicatie is, software dus.
En ooh ja, dit is trouwens Spielerij - Problemen & Vragen, dit had je beter in Software Algemeen kunnen vragen (of zelf kunnen verzinnen, aangezien het daar ook niet al te lang zal leven) :)
Omg ik ben scheel, had ik niet eens gezien ;)

[ Voor 19% gewijzigd door itsme op 07-07-2003 19:29 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als het op een computer (PC, MAC whatever) draait is het software ja. Alleen is een script niet gecompiled ofzo, maar het is wel degelijk software.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
We zijn hier in Spielerij :)

Dit topic is gesloten.