Toon posts:

Harde schijf van een 486sx in een Celeron 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde mijn oude harde schijf (200 mb) plaatsen in mijn huidige computer. Ik heb gewoon de snoeren erin geplugd die pasten. Maar het werkte niet. De computer kon de primaire harde schijf niet meer vinden.

Kan ik eigenlijk wel mijn oude harde schijf in mijn nieuwere computer plaatsen? Of is het tevergeefse moeite?

Waarom ik dit wil doen? Nou, gewoon om te kijken wat er allemaal ook al weer op stond (nostalgie). En als ik uitgekeken ben haal ik alles eraf en heb ik er toch maar weer even 200 mb schijfruimte bij :7.

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 07:33
kijk eerst eens hoe die 200 mb hd gejumperd is (master/slave) als je hem goed jumperd zou hij moeten werken.

Verwijderd

Weet je zeker dat je een IDE schijf hebt? Ik gok van wel, maar vroeger had je nog een paar andere standaarden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu is ie Slave. Effe proberen dan maar.

'666, The Number Of The Beast'

Verwijderd

Topicstarter
Ok, moet ik verder nog wat doen? Ik kan helaas niks van mijn oude schijf lezen.

En ik weet niet of het een IDE-schijf is.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Ook geen compressie gebruikt op je oude schijf? Anders weet ik het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Huh? Wat bedoel je met compressie?

Verwijderd

Vroeger gebruikte men nog wel eens compressie programma's om schijfruimte te winnen. Maar dan moet het programma dat de compressie mogelijk maakt wel werken op je huidige systeem.

Ik had in de PC van mijn oom ook nog een oude schijf (met compressie) in zijn nieuwe computer geprobeerd, maar daar kan ik pas iets van lezen als ik daar vanaf opstart.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Gewoon die harde schijf als enige aansluiten, en auto detect in de bios doen.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je ide flatcable erin past is het IDE,
mfm had ander kabel, en waren ook nog winchester schijven maar die hadden zo'n platte kabel die je in een klem schoof.

Gewone hdd als master instellen en aan het einde van de kabel zetten, oude hdd als slave instellen en tussen de gewone hdd en controller (=mobo hier voor jouw denk ik) zetten.
Pagina: 1