TFT scherm trekt vliegen aan :?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk heb ik een computer met een TFT schermpje heel mooi natuurlijk, maar wat mij dus erg opvalt is dat er wel erg vaak vliegen (1 of 2) op t scherm zitten :(.
Terwijl ik daar normaal nooit last van heb.

Nu vraag ik me dus af worden die vliegen op de een of andere manier aangetrokken door t scherm (straling of zoiets) of ligt t gewoon aan mij :'( (en nee ik stink niet ;). Of zal het ergens anders aan liggen en maakt dat dus helemaal nix uit dat ze toevallig op een tft scherm komen zitten en hebben we gewoon last van een vliegen plaag op t werk?

Ik kan die beesten steeds weg blijven jagen maar ze blijven terug komen heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35
En daar heb ik dus ook last van hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Zomers heb je altijd meer last van vliegen, daarnaast als je in een donkere ruimte zit zoeken die beesten het licht op. Waarom pak je geen potje citronella en smeer je daarmee je scherm in vanaf de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan de hele dag lekker naar citroen ruiken denk niet dat mijn collega's dr blij mee zijn.
Maar ik heb me al aangeleerd om die klote beesten niet weg te jagen heeft toch geen enkele zin. (is trouwens wel goed tegen de rsi denk ik zo :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat betekent dat je scherm uv-licht uitstraalt, met zoals die electrocuterende insectendodende lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Probeer de vlieg eens met je blote hand te vangen! Het kan echt, lukt me regelmatig.
Nader de vlieg van achter met een iets gekromde hand beweeg zeer snel vlak over de vlieg heen en grijp je hand dicht op het moment dat hij over de vlieg heengaat. De vlieg merkt gevaar en zal opvliegen en in tegen overgestelde richting weg willen vliegen van hoe hij stond, dus richting jou hand. Hebbes!
Kijk, daar hebben dus geleerden 4 jaar over gedaan om dat uit te vogelen, tis maar wat je belangrijk vindt. Plezier, mensen!

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 19:12:
Op het werk heb ik een computer met een TFT schermpje heel mooi natuurlijk, maar wat mij dus erg opvalt is dat er wel erg vaak vliegen (1 of 2) op t scherm zitten :(.

Nu vraag ik me dus af worden die vliegen op de een of andere manier aangetrokken door t scherm (straling of zoiets) of ligt t gewoon aan mij :'( (en nee ik stink niet ;). Of zal het ergens anders aan liggen en maakt dat dus helemaal nix uit dat ze toevallig op een tft scherm komen zitten en hebben we gewoon last van een vliegen plaag op t werk?

Ik kan die beesten steeds weg blijven jagen maar ze blijven terug komen heel irritant
Ik heb een CRT en bij mij gaan ze op de 8er kant zitten. waarscijnlijk omdat die lekker warm is :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 20:11:
dat betekent dat je scherm uv-licht uitstraalt, met zoals die electrocuterende insectendodende lampen.
Dat zou best naar zijn voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Ik heb hier een TFT-scherm van iiyama maar ik heb vrijwel geen last van vliegjes. Eerder had ik dit wel met m'n 'gewone' monitorens

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op 07 juli 2003 @ 22:59:
[...]

Ik heb een CRT en bij mij gaan ze op de 8er kant zitten. waarscijnlijk omdat die lekker warm is :)
Gingen ze maar achter op mijn scherm zitten dan had ik er geen last van. 8)7

Er is dus geen duidelijke link tussen een TFT scherm en vliegen dan ligt t toch aan mij denk ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 19:12:

Je kan bij de drogist van die elektrische tennisrackets kopen (geel met ijzerdraad gespannen) druk effe het knopje in en geef ze een mep. Knettert en stinkt lekker, maar ze zijn wel weg! Als ze vriendjes dat zien terwijl jij ze shockt vliegen ze gelijk naar andermans monitor toe haha >:) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Banshee79 schreef op 08 juli 2003 @ 17:08:
[...]

Je kan bij de drogist van die elektrische tennisrackets kopen (geel met ijzerdraad gespannen) druk effe het knopje in en geef ze een mep. Knettert en stinkt lekker, maar ze zijn wel weg! Als ze vriendjes dat zien terwijl jij ze shockt vliegen ze gelijk naar andermans monitor toe haha >:) :Y)
Die tennisrackets zijn geweldig ik gebruik hem zelf al 2 jaar om muggen mee te vangen en werkt geweldig en stink idd wel wat })
Maar om nu de hele dag daar mee op t werk te gaan zitten zie ik ook nie zo zitten

ps zijn die tennisrackets nu niet verboden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 17:21:
[...]

Die tennisrackets zijn geweldig ik gebruik hem zelf al 2 jaar om muggen mee te vangen en werkt geweldig en stink idd wel wat })
Maar om nu de hele dag daar mee op t werk te gaan zitten zie ik ook nie zo zitten

ps zijn die tennisrackets nu niet verboden???
als ze verboden zijn, hoe komt het dat ik ze dan nog steeds te koop zie in verschillende winkels??

Maargoed. bij mij voelen de muggen en vliegen zich meer aangetrokken om door de CPU fan heen te gaan vliegen :X kast open heb zo zijn voordelen, maar die vliegen die er telkes uit gelanceerd worden zodra ze de fan raken is wel irritant... (ze gaan er wel dood aan >:) das wel handig)

het is gewoon de warmte...

Als je in een tent gaat zitten snachts en je hebt er een vleig in zitten, moet je eens een zaklamp pakken en die op een hoek van de tent mikken
de vliegen gaan allemaal op de verlichte plek zitten. Waarom denk je dat ze ook op vlammen van kaarsen en dergelijke afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het wil testen dan moet je dus een TV een TFT en een CRT monitor langs elkaar plaatsen , aanzetten en de rest van de kamer donker. Dan kun je goed zien waar de vliegen het liefste heen gaan. (Probeer contrast en helderheid gelijk te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edho schreef op 07 July 2003 @ 21:41:
Probeer de vlieg eens met je blote hand te vangen! Het kan echt, lukt me regelmatig.
Nader de vlieg van achter met een iets gekromde hand beweeg zeer snel vlak over de vlieg heen en grijp je hand dicht op het moment dat hij over de vlieg heengaat. De vlieg merkt gevaar en zal opvliegen en in tegen overgestelde richting weg willen vliegen van hoe hij stond, dus richting jou hand. Hebbes!
Kijk, daar hebben dus geleerden 4 jaar over gedaan om dat uit te vogelen, tis maar wat je belangrijk vindt. Plezier, mensen!
Toch vind ik mijn vliegenmepper handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 21:49:
[...]

Toch vind ik mijn vliegenmepper handiger :)
toegegeven, dat is sneller, maar maakt soms rare vlekken. ;-) Daarentegen is mijn manier uiterst geschikt voor natuurliefhebbers, je kunt de vlieg buiten het raam weer loslaten in de vrije natuur. O-)

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Met een CRT heb ik ook problemen met vliegjes. Vooral als het al niet te licht is en de monitor duidelijk het lichtste lichtbron is dan heb ik een hoop kleine vliegjes/muggetjes die dan op dat moment zo ongelooflijk in computers zijn geinteresseerd. Irri.

Misschien een oplossing een andere sterkere lichtbron ergens plaatsen. Op't moment zit m'n kamerlamp aan en heb ik geen last.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op 09 juli 2003 @ 22:42:
Met een CRT heb ik ook problemen met vliegjes. Vooral als het al niet te licht is en de monitor duidelijk het lichtste lichtbron is dan heb ik een hoop kleine vliegjes/muggetjes die dan op dat moment zo ongelooflijk in computers zijn geinteresseerd. Irri.

Misschien een oplossing een andere sterkere lichtbron ergens plaatsen. Op't moment zit m'n kamerlamp aan en heb ik geen last.
Nou lamp haalt nix uit ik zit namelijk niet in het donker op kantoor.
Tja ik denk dat er nix anders op zit dan om de 2 dagen de vliegenstront van mijn scherm te poetsen :r

collega langs me heeft gewoon nergens last van snap er nix van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 12:54

NEn

Zekersteweten

zou ook nog wel kunnen dat het exemplarisch is:? heb er zelf ook last van, maar volgens mij komt het geowon door de warmte die een tft afgeeft, zoals gezegt, geven crt's hun warmte aan de achterkant, en tft's hun warmte aan de voorkant af (voel maar eens aan je tft als je een dag hebt zitten werken.... zal hem daar wel in zitten...

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ik heb ook last van vligen op m'n TFT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Fludizz schreef op dinsdag 08 juli 2003 @ 17:27:
het is gewoon de warmte...

Als je in een tent gaat zitten snachts en je hebt er een vleig in zitten, moet je eens een zaklamp pakken en die op een hoek van de tent mikken
de vliegen gaan allemaal op de verlichte plek zitten. Waarom denk je dat ze ook op vlammen van kaarsen en dergelijke afgaan.
Het is inderdaad de warmte en niet het licht, geldt ook voor muggen. Dit kwam een keer op TV in een of ander anti - fabeltjes programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2003 @ 17:26:
Nou lamp haalt nix uit ik zit namelijk niet in het donker op kantoor.
Tja ik denk dat er nix anders op zit dan om de 2 dagen de vliegenstront van mijn scherm te poetsen :r

collega langs me heeft gewoon nergens last van snap er nix van :?
als jullie zelfde schermen gebruiken... eens overuren kloppen en de schermpjes omwisselen, ben je der direct vanaf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegen zien in het blauwe gedeelte van het spectrum en worden daar ook door aangetrokken. Daarom gaan ze op je monitor zitten.

Muggen(de vrouwtjes) steken mensen afhankelijk van hun lichaamstemperatuur, ze kunnen een lichaamsverschil van een 1000 graad waarnemen. Dus ben je lekker warmbloedig dan ben je het perfecte speldekussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Met een ventilator gaan de vliegen weg.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Pagina: 1