Toon posts:

*.cue branden

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst ff dit: Ja ik heb de search gebruikt maar er kwam (voor mij (!!)) niks zinnigs uit ;)

Heb ook gegoogled ;)

Mijn probleem is het volgende, ik moet bepaalde bestanden op CD hebben.

Nou bij dat .bin bestand zit netjes een .cue bestand in dezelfde directory. Ik open dus Nero en ga naar 'file' -> 'open' -> 'Image Files' -> ik selecteer het betreffende .cue bestand.

Nu geeft die een fout aan, iets van:

'Illegal Medium'

Nou de eerste keer was 707 mb dus dat paste niet, ik dacht van oke, volgende proberen, dat was 387mb dus ik dacht van "dat moet makkelijk lukken" -> niet dus, weer die fout :(

Er zijn nu dus 3 CD's doorheen :(

Ik heb nu geen RW's hier dus heeft iemand iets wat hoogstwaarschijnlijk gaat lukken (en dan bedoel ik dus ook zeer hoogstwaarschijnlijk ;))?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 18:30 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 17:00
heb je al andere progs gebruikt? ik brand altijd cue-files met alcohol 120%. dit progje is te downen op www.alcoholsoft.com en kan alle soorten images branden. heb nog nooit een foute cd gehad (überhaupt <10 sinds ik mijn plextor 12x10x32 heb :))

ow ja, die 707mb moet wel kunnen hoor... ik heb ook cd's gemaakt met 83 minuten... moet je de overburn optie aanzetten

[ Voor 21% gewijzigd door jpvk007 op 07-07-2003 18:34 ]

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hmmm.... ik hou persoonlijk niet van .cue's en .bin's (alhoewel BIN files de hele disc kopieert, error correction e.d.).

Probeer de BIN file (aangezien de .cue een Cue-sheet is en niet de disc) es om te zetten naar ISO (als ie niet multi-tracks bevat) en probeer 'm dan nog es met Nero.

[ Voor 6% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-07-2003 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
pSycho_Y2K schreef op 07 July 2003 @ 18:33:
Hmmm.... ik hou persoonlijk niet van .cue's en .bin's (alhoewel BIN files de hele disc kopieert, error correction e.d.).

Probeer de BIN file (aangezien de .cue een Cue-sheet is en niet de disc) es om te zetten naar ISO (als ie niet multi-tracks bevat) en probeer 'm dan nog es met Nero.
Hmmz en hoe moet dat?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jpvk007: Dat heb ik met Nero ook amper, als ik het wel heb, komt het gewoon door m'n eigen domme schuld. :+

Uncle Martinair: Die error krijg je voordat je wil branden, tijdens het branden in de statuswindow of na het branden als je je CD wilt testen? :?
En je BIN-file is wel zeker weten goed? Bijvoorbeeld te testen door het te mounten met Daemon Tools.

edit: Van een BIN een ISO maken kan geloof ik met WinISO.

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 07-07-2003 18:36 ]

🌞🍃

Verwijderd

Je kan ook, als je de instellingen goed zet, de .BIN's rechtstreeks branden... bij mij lukte dat.

• Syndicate
  • Laatst online: 04-05 01:23
probeer ns fireburner.. die brandt echt alles!
als het daar niet mee lukt is je cue file corrupt

• pSycho-Y2K
WinISO zet BIN files om naar ISO. Probeer het eens zou ik zeggen :)

En probeer idd de BIN file ook es te mounten met Daemon Tools.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 17:41
Of use zoals ik VDeamon om je image te mounten, en dan 1op1 copy maken

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• pSycho-Y2K
Syndicate schreef op 07 July 2003 @ 18:36:
probeer ns fireburner.. die brandt echt alles!
als het daar niet mee lukt is je cue file corrupt
Een Cue-sheet is onnodig, je moet de BIN file branden, ik snap ook niet waarom een Cue-sheet wordt gebruikt :? (Index staat toch al in de BIN file :?) Heb al veel BIN files benaderd en gebrand zonder Cue-Sheet, werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-07-2003 18:39 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pSycho_Y2K schreef op 07 July 2003 @ 18:38:
[...]

Een Cue-sheet is onnodig, je moet de BIN file branden, ik snap ook niet waarom een Cue-sheet wordt gebruikt :? (Index staat toch al in de BIN file :?) Heb al veel BIN files benaderd en gebrand zonder Cue-Sheet, werkt prima.
Tja, in de cue files staat o.a. welke Datamode er gebruikt wordt en wat de Block size is. Weet je dat niet kun je op die manier wel eens CD's verpesten.
Maar inderdaad, het kan ook best zonder cue file. ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 07 July 2003 @ 18:35:
jpvk007: Dat heb ik met Nero ook amper, als ik het wel heb, komt het gewoon door m'n eigen domme schuld. :+

Uncle Martinair: Die error krijg je voordat je wil branden, tijdens het branden in de statuswindow of na het branden als je je CD wilt testen? :?
En je BIN-file is wel zeker weten goed? Bijvoorbeeld te testen door het te mounten met Daemon Tools.

edit: Van een BIN een ISO maken kan geloof ik met WinISO.
Het gebeurt tijdens het branden.

Ik zal het bestandje eens downloaden, dank je.

• pSycho-Y2K
Mwa, ik fik praktisch geen CD's ;) Ik zet altijd BIN Files om naar ISO (scheelt veel ruimte) als de BIN correct werkt. Van ISO naar CD gaat dan ook altijd prima.

Maar, het nut van BIN is wel duidelijk, een echte 1-op-1 kopie van een disc :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Probeer inderdaad eens een ander brandprogramma, zie de programma's die genoemd worden in de SA FAQ. Nero wil wel eens over zijn nek gaan met .cue/.bin images.

[ Voor 15% gewijzigd door Rafe op 07-07-2003 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat Fireburner had ik geinstalleerd en is er ook weer af ;)
Zodra ik dat programma wilde starten liep alles vast, dus weg d'r mee :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

momania

iPhone 30! Bam!

Wat ik nog mis in dit topic is het volgende:
• welke nero hebben we het over?
• is de inhoud van de cue wel goed? staat er niet een verwijzing in naar een of andere directory?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1