[WINXP/2000] Problemen met installeren netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
Op dit moment ben ik bezig met het installeren van een machine met een ASUS A7V8X moederbord. Op dit moederbord zit een NIC geïntegreerd. Ik probeer deze te installeren, maar krijg constant de volgende melding:

Event ID: 5008
Source: bcm4sbxp
Description:
\DEVICE\{44409E46-B231-852D-6EB1B38374BA}: Has encountered an invalid network address.

Uiteindelijk wil ik Windows XP op deze machine draaien, maar Windows 2000 heb ik ook al geprobeerd. Deze gaf exact hetzelfde probleem. Ook het installeren van SP1 cq. SP3 voor Windows 2000 gaf geen verbetering. Ook een BIOS update naar de nieuwste versie had geen effect :(

In de search van Tweakers en Microsoft kon ik geen oplossing vinden.
Via google vond ik deze site, maar daar kom ik niet verder mee:
http://www.intel.com/support/tokenexpress/vintage/23836.htm

Error Message: 1390 Network Address
5008 OcTk1601 : Has encountered an invalid network address.
Action: An invalid network address was specified. Change the locally administered network address and restart your system. The driver uses the burned-in address when loading.

Heeft iemand enige idee hoe ik dit probleem moet oplossen, want ik ben een beetje door mijn oplossingen heen :'(

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je het al wel gedaan, maar omdat je het niet vermeldt in je post toch maar deze vraag: heb je ook de laatste drivers voor je NIC al geprobeerd?

Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet Software for the BCM5702 NetXtreme Gigabit Ethernet Adapter RELEASE 5.5.8

http://www.asus.com.tw/su...item.aspx?ModelName=A7V8X

• Nighty
Sorry, vergeten :p

Het gaat om de Broadcom 4401 10/100 NIC en ja ook de laatste netwerkdrivers heb ik al geprobeerd. Helaas waren de bijgeleverde drivers ook tevens de laatste.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Dit lijkt te maken te hebben met een Mac adres wat hetzelfde is(al lijkt het me wel heel toevallig) Ook kan een DHCP server toevallig hetzelfde adres uitgeven

-edit-
en zet alle pc's een uit in de naaste omgeving

[ Voor 16% gewijzigd door Vdub op 07-07-2003 20:02 ]

Verwijderd

Dit gaat als het goed is niet om het IP adres, maar inderdaad over het MAC adres.Oplossing: verander het mac adres van die kaart, of van de conflicterende kaart.

• Nighty
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 20:02:
Dit gaat als het goed is niet om het IP adres, maar inderdaad over het MAC adres.Oplossing: verander het mac adres van die kaart, of van de conflicterende kaart.
Het gaat inderdaad niet over het ip-adres. Die krijgt de nic niet eens. Ook wanneer ik de pc stand-alone (dus niet fysiek aan een netwerk gesloten) opstart krijg ik deze melding.

Hoe kan ik het MAC adress aanpassen?? En hoe kan ik zien met welke kaart hij conflicteerd?? Het is de enige nic in het systeem :?

Verwijderd

Gewoon even de search gebruiken en zoeken op 'Mac adres vrijgeven' 8) bijvoorbeeld. Adze15021979 in "U.S.RObotics router + CHello Amsterdam"

Dus in de Opdrachtprompt of in een Dosbox 'ipconfig /release' invoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 09:00 ]

• Nighty
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 08:59:
Gewoon even de search gebruiken en zoeken op 'Mac adres vrijgeven' 8) bijvoorbeeld. Adze15021979 in "U.S.RObotics router + CHello Amsterdam"

Dus in de Opdrachtprompt of in een Dosbox 'ipconfig /release' invoeren.
Met 'ipconfig /release' geeft je het ip-adres vrij, niet het MAC adres.
Als ik trouwens ipconfig invoer krijg ik alleen maar:
C:\>ipconfig

Windows XP IP Configuration

C:\>
Ook wanneer ik in de device manager van Windows kijk, geeft Windows een geel uitroeptekentje bij de NIC. Als ik de eigenschappen van de NIC opvraag geeft hij aan "Device could not start".

Zojuist ook even een andere NIC in een PCI slot gestoken en voila.....werkt in 1 keer :? De onboard NIC blijft echter weigeren :(

Verwijderd

Dan maar hopen dat je garantie op het bordje hebt. :)

• Nighty
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 09:52:
Dan maar hopen dat je garantie op het bordje hebt. :)
Nou ik heb hem afgelopen zaterdag pas gekocht, dus lijkt me wel :*)
Heb ondertussen ook al contact gehad met de leverancier en die zei dat ik maar langs moest komen zodat zij ook konden testen/proberen werkend te krijgen.

In ieder geval bedankt!!

[ Voor 3% gewijzigd door Nighty op 08-07-2003 12:32 ]

• Nighty
Ben langs gegaan bij de leverancier en die heeft het moederbord vervangen. Nu werkt het geheel wel prima!

Iedereen bedankt voor de suggesties!!
Pagina: 1