Toon posts:

[Demon] DSL Express sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moguh,

Ik heb al sinds een tijdje DSL Express van DEMON. Nu heb ik het 2e abo genomen, 1Mbit down, 512k up. Nu zou ie toch wel 120kb/s aankunnen, of IIG 100kb/s

Maar dat doet ie niet. Hij komt dikwijls niet eens boven de 90kb/s en meestal blijft ie dan ook maar hangen op de 80kb/s. :( Dat is toch 48!!! kb/s minder dan de theoretische snelheid! Ik begrijp dat er in de praktijk een paar kb's afgaan, maar 40??? nah!

Nu heb ik Demon support al opgebeld (toffe support trouwens), en die zeiden dat het mede komt doordat m'n modem niet goed door pingt. (Had ook last van disconnects, maar dat is nu helemaal toppie). Later hoorde ik van een vriend die dezelfde ISP heeft met een duurder abo dat ik m'n Linespeed op 10Mbit Half Duplex moest zetten, ik gedaan, ff kijken, neuh, weer 80-90kbps. Ik heb het er maar open laten staan, omdat het 't geen kwaad noch goed deed, dus ja..

Anyway, ik heb voor de rest al m'n settings helemaal prima staan (volgens Demon) en nog steeds heb ik een slome verbinding, naja sloom, ik betaal voor ~120 en krijg ~80 en meestal ook minder!! :(

Ook hoorde ik van Demon dat je een lange UTP kabel moet hebben, en een korte telefoon kabel, dat alles dan optimaal werkt. Persoonlijk lijkt mij dit pure onzin, maar goed, ik weet er ook niet alles van.

Nu heb ik 2 vraagjes:

1. Weet iemand een oplossing voor mijn algemene snelheid probleem
2. Weet iemand of wat die vent bij Demon zei over dat UTP-telefoon kabel geval?

Alvast bedankt.

Voor specs kijk maar in m'n signature en het modem model is: AlliedData CopperJet 810

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 17:36 ]

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Het kan liggen aan de overboeking. Maar zooo sloom is ie nu ook weer niet.
Vergelijk je snelheid eens op SpeedTest.nl.

En wat voor OS draai je?

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Hoe test je je snelheid?

Test je zonder progjes, die brandbreedte opslurpen?

Heb je een intern netwerk misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows XP Pro

Ja ik test zonder progjes die bandbreedte opslurpen uiteraard (ben niet helemaal stom).

Ik heb een Intern netwrek, alleen die zit op een andere netwerk kaart sinds ik mijn verbinding bij Demon niet mag delen omdat ik maar 1 IP krijg :) En nee als ik het test zit er ook niet iemand anders op m'n verbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 17:38 ]

Verwijderd

Misschien ideetje, maar heb je al die setting uit je register gehaald dat XP niet meer 20% van de BW voor zich zelf houdt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik denk dat Demon met punt 2. bedoelt dat je beter 30 meter UTP kan hebben en 2 meter telefoon kabel (naar modem) dan andersom, UTP is immers minder storingsgevoelig en een dergelijke lange verbinding zal nadelig kunnen uitpakken indien over telefoon kabel.

Over het delen van je internet verbinding, dat vindt Demon helemaal niet erg hoor, mag je gerust doen.

Verwijderd

Topicstarter
droeftoeter schreef op 07 juli 2003 @ 17:54:
Ik denk dat Demon met punt 2. bedoelt dat je beter 30 meter UTP kan hebben en 2 meter telefoon kabel (naar modem) dan andersom, UTP is immers minder storingsgevoelig en een dergelijke lange verbinding zal nadelig kunnen uitpakken indien over telefoon kabel.

Over het delen van je internet verbinding, dat vindt Demon helemaal niet erg hoor, mag je gerust doen.
Bedankt voor 't antwoord :) Dan zal ik morgen eens kijken of ik nog ergens 30 meter UTP heb liggen voor in 't huis :)

En ik deel m'n verbinding ook hoor, alleen over verschillende netwerk kaarten. Ik mag per abo maar 1 IP hebben, en met delen worden dat er 2, dus dat mag dan nie :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 18:07:
[...]

Bedankt voor 't antwoord :) Dan zal ik morgen eens kijken of ik nog ergens 30 meter UTP heb liggen voor in 't huis :)

En ik deel m'n verbinding ook hoor, alleen over verschillende netwerk kaarten. Ik mag per abo maar 1 IP hebben, en met delen worden dat er 2, dus dat mag dan nie :)
Fout :)
Jij mag dat best doen, maar je krijgt maar 1 ip, dus op 1 computer maar een werkende (internet) verbinding.
Plus dat je dan wel steeds op MAC changes moet wachten...

En over die UTP/Telefoon kabel, daar heeft die man van Demon gelijk in.
Ik probeer altijd de telefoon kabel zo kort mogelijk te houden.
En verder, waar download je dan vanaf ?
Want als dat een langzame server is... ;)
Kom je echt nooit boven die 80 kbps ?
Ken je iemand in de buurt (op zelfde centrale) met bbnet ?
En wat haalt hij/zij max aan download in kbps ?

[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 07-07-2003 18:15 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:48:
Misschien ideetje, maar heb je al die setting uit je register gehaald dat XP niet meer 20% van de BW voor zich zelf houdt?
beetje offtopic, maar ik ben wel geinteresseerd in deze setting. Waar kan ik 'm vinden?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Crusader schreef op 07 July 2003 @ 19:31:
[...]

beetje offtopic, maar ik ben wel geinteresseerd in deze setting. Waar kan ik 'm vinden?
Das de qos packet planner, met deze info moet je de info op GOT wel kunnen vinden, succes.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 19:37 ]

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:37
Ik heb precies hetzelfde,ik download een testbestand van hun ftp server met 84kb,normaal is dat ongeveer 108 a 110. De laatste tijd gaat het langzaam achteruit,maar ze zijn het aan het onderzoeken. Volgens bbned ziet de lijn er goed uit en is het modem ook goed.
Ik wacht het wel af,de support is voor de rest trouwens perfect bij Demon.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 19:36:
[...]

Das de qos packet planner, met deze info moet je de info op GOT wel kunnen vinden, succes.
Kijk, dan heb ik tenminste keywords om de search mee te voeren, dank je :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 07 July 2003 @ 18:15:
[...]

Fout :)
Jij mag dat best doen, maar je krijgt maar 1 ip, dus op 1 computer maar een werkende (internet) verbinding.
Plus dat je dan wel steeds op MAC changes moet wachten...

En over die UTP/Telefoon kabel, daar heeft die man van Demon gelijk in.
Ik probeer altijd de telefoon kabel zo kort mogelijk te houden.
En verder, waar download je dan vanaf ?
Want als dat een langzame server is... ;)
Kom je echt nooit boven die 80 kbps ?
Ken je iemand in de buurt (op zelfde centrale) met bbnet ?
En wat haalt hij/zij max aan download in kbps ?
Sharen: kan wel, 't werkt hier nu goed, dus wrom veranderen? :)

Waar download ik vandaan:
Tja, overal en nergens. De maximale snelheid die ik gehad heb ik 109kb/s constant, voor de rest pieken, maar goed die kan je niet echt meetellen. Dikwijls is het 80-90 kbps, maar echt vaak komt 't daar niet boven uit. Tenzij ik van de ftp.demon.nl zelf download of iets wat in de buurt zit in NL, maar goed, met de kabel had ik overal een constante snelheid van 64kb/s (maximale van de kabel toendertijd).

Andere persoon: ja, ik ken iemand maar die heeft een duurder abonoment van 8Mbit download (wil ik misschien ook nemen tis niet zo duur trouwens :P ), dus daar valt 't niet echt mee te vergelijken :)

Om ff terug te komen op de mogelijke oplossing hiervoor, ik zal morgen eens een lange UTP kabel ertussen hangen inplaats van een lange telefoon kabel, (misschien pingt ie hierdoor ook niet lekker)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 00:39 ]

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Misschien een stomme vraag, wat zegt adaware(www.lavasoft.de)?????

Geen andere progs???
Wat is de up- c.q. downloadvan je netwerkkaart???(aantal bytes verzonden/ontvangen???)

[ Voor 1% gewijzigd door punica op 08-07-2003 01:25 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de up- c.q. downloadvan je netwerkkaart???(aantal bytes verzonden/ontvangen???)
Niet veel?

Heb geen andere gekke progs ofzo, dus geen spyware, adware e.d.

/me heeft een schone PC :)

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 11:42
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 17:37:
Ik draai Windows XP Pro

Ja ik test zonder progjes die bandbreedte opslurpen uiteraard (ben niet helemaal stom).

Ik heb een Intern netwrek, alleen die zit op een andere netwerk kaart sinds ik mijn verbinding bij Demon niet mag delen omdat ik maar 1 IP krijg :) En nee als ik het test zit er ook niet iemand anders op m'n verbinding.
hoezo kan je die ander pc's niet op het zelfd netwerk gooien als jouw pc dat heeft volgens mij niks met je extern ip adres te maken

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Die 1Mbps is inclusief ongeveer 15% overhead, waardoor je maximaal zo'n 108kBps kunt halen (die haal ik meestal wel).
Als je een lange goedkope telefoonkabel hebt, dan kun je twee dingen doen:
1. Het modem vlak bij de telefoonaansluiting zetten (korte elcheapo telefoonkabel)
2. Betere telefoonkabel gebruiken. Zelf heb ik hier een twintigtal meters UTP kabel gelegd en 1 aderpaar daaruit gebruikt voor de telefoonleiding (de andere 3 aderparen zijn ongebruikt). Werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 08 July 2003 @ 22:24:
Die 1Mbps is inclusief ongeveer 15% overhead, waardoor je maximaal zo'n 108kBps kunt halen (die haal ik meestal wel).
Als je een lange goedkope telefoonkabel hebt, dan kun je twee dingen doen:
1. Het modem vlak bij de telefoonaansluiting zetten (korte elcheapo telefoonkabel)
2. Betere telefoonkabel gebruiken. Zelf heb ik hier een twintigtal meters UTP kabel gelegd en 1 aderpaar daaruit gebruikt voor de telefoonleiding (de andere 3 aderparen zijn ongebruikt). Werkt prima.
Wordt 15 meter als "lang" beschouwd?

Anyway, ik zit nu op een 15 meter UTP kabel (CAT5E) en ik weet niet of het hierdoor komt maar m'n verbinding is nu NOG slomer 40-50 kbps, volgens mij ben ik beter af met die telefoon kabel. Tis trouwens gewoon een telefoon kabel van 15 meter van de PTT (jaja ouwe tijden).

Misschien ligt 't inderdaad gewoon aan de afstand van mij naar de telefoon centrale :/ Hoewel dat ook niet achtelijk ver is.

edit:

m'n verbinding schommelt nu tussen de 108kbps en de 40kbps . hmm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja, ik heb nu weer de telefoon kabel erop, heb nog ff geprobeerd om iets te downloaden van de Demon Games FTP, 't verschil is 3kbps, en daar doe ik 't nou ook niet voor :) Ik vind 't wel goed zo :)

Thanks for alle replies, heb weer wat geleerd enzo :D

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:58

qless

...vraag maar...

Ik heb zelf 20 meter telefoonkabel tussen splitter en adsl modem zitten. Toch kan ik volgens de moden 7,9 Mbps halen...(helaas wordt ik door mr. belgacom op 3,3 gezet, maar ik haal wel continu de 345 KB)

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1