Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS uitgang naar verdeelstopcontact: problemen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik heb op mijn UPS 3 uitgangen zitten, en die gebruik ik nu voor:
* server
* pc
* scherm

Maar eigenlijk zou ik 't ook wel handig vinden als ik de netwerkswitch (en evt mn audiosetje :P ) erop kan aansluiten.. Kortom: verdelen...

Alleen het probleem (?) is dat het bij een normale aansluiting van een apparaat op een stopcontact geen r**t uitmaakt welke pool nou nul en welke fase is. En op de UPS valt het allemaal maar op één manier aan te sluiten...

'k heb daarom drie vragen voor de zekerheid, voordat ik alles op ga blazen :P

* maakt het andersom aansluiten van een apparaat qua nul/fase uit op een UPS?
* is het geen probleem om een niet-geaard apparaat (adapter van de switch) aan te sluiten?
* is de maximale belasting van de UPS automatisch verdeeld naar behoefte over alle poorten, of ga ik nu één poort extra (teveel) belasten omdat ik er meerdere apparaten aanhang?

Ik heb dus de volgende stekker gemaakt, maar em voor de zekerheid maar niet aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/ups-stekker.jpg
Aan die "overloopstekker" wil ik dus 't verdeelblok hangen...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 10:35
bij een UPS maakt nul en signaal ook niets uit hoor, de meeste apparaten heb een toch een gelijkrichter, waardoor dat toch niets uitmaakt (zou eruit zien, als je een stekker er andersom insteek ontploft het apparaat :P)

niet geaard maakt niet uit

de UPS levert wat ie moet leveren, als 1 poort veel vraagt en de andere weinig, dan krijgt de ene poort veel en de andere poort weinig, niets meer, niets minder

dit is dus mogelijk

Let er wel op dat hoe meer je er aan gaat hangen, hoe korter de levensduur van de accu wordt en dat bij overschreiding van het maximale vermogen de ups wel eens nare dingen zou kunnen gaan doen.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
@ m-m : sorry, 'k dacht "electronica", want in die categorie vond ik 't wel passen ;)

@ OverSoft : uiteraard hou ik me wel aan de maximale belasting van dat ding, daar ga ik niet boven hangen... maar ik vroeg me af of dat toch niks uit kon maken van dat nul/fase verwisselen... voor een monitor of pc maakt dat idd geen meter uit, maar wellicht dat de UPS die dingen checkt om de uitgangen stabiel te kunnen houden, en door "vreemde" afname vaag zou kunnen gaan doen...

anyway, ik ga 't eens proberen ;) eerst voorzichtig een gloeilamp :P

edit: woei :) het werkt _o_ heerlijk, nou kan ik dus nog netwerken & muziek luisteren als de stroom op is :P

[ Voor 14% gewijzigd door jwbagger op 07-07-2003 18:50 ]