Toon posts:

Wireless valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Daar,

Ik heb een 802.11b accespoint.
Nu zit ik met mijn laptop in de tuin of van mijn part op de WC :D
Nou ik heb verbinding ( want ik vul de netwerk sleutel ) in bij de connectie.

En ik zit op msn mIRC en ik ben aan't surfen.

Na een paar minuten dan krijg ik de melding van dat er een andere accespoint is gevonden.

Echter als ik dan krijg is dat niet zo en ken ik mij opnieuw aanmelden.want zodra die melding er is dan is de verbinding weg :(

Zeer irritant dus.

Naja heeft iemand een idee voor me wat ik daaraan moet doen / instellen?

Nightbat.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
welke hardware heb je, welk merk, welk OS, etc, etc...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Linksys 11mbps accespoint ( kleur: zwart blaus indien van toepassing )

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik heb een soortgelijk probleem gehad met een linksys, dat DING bleef resetten uitzichzelf. Je moet even in je log kijken en als je daar iets ziet in de trent van AP started en dan een tijdstip en niet een log van meerdere dagen. Dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem

Anders zou je ook nog kunnen proberen je linksys op een ander channel te laten communiceren.

ps. dan bedoel ik dus de log van je WAP11

[ Voor 6% gewijzigd door intert0y op 07-07-2003 18:01 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Lijkt me dat iemand bij jou in de buurt ook een WiFi setje heeft en dat die "gezien" wordt. Je kunt vast wel ergens instellen dat hij niet naar andere access points moet zoeken\overschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik ga eens kijken naar de log
Post zo een stukje

Verwijderd

Topicstarter
Time Message
1: Mon Jul 07 2003 18:27:17 System Start
2: Mon Jul 07 2003 18:31:16 Wireless PC Connected Mac: 00-01-24-d0-6f-fd
3: Mon Jul 07 2003 18:37:15 Wireless PC Association Expire Mac: 00-01-24-d0-6f-fd
4: Mon Jul 07 2003 18:37:15 Wireless PC Disconnected Mac: 00-01-24-d0-6f-fd
Current Date/Time : Mon Jul 7 18:39:47 UTC+0200 2003

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

XP en wegvallende Wireless verbindingen is een berucht probleem. Er zijn wel wat oplossingen her en der in de MSKB, maar bij mij werkte ze geen van allen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe hebben jullie het dan opgelost? want ik wil wel fatsoendelijk kunnen wireless internetten enzo :D

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb mjijn probleem gevonden.
Vrij simpel en voor de hand liggend.

Je kunt aangeven dat als hij een andere accespoint heeft gevonden dat die dat dan zeg maar moet aangeven.

Nou als je dit simpelweg uitvingt ( het 2de tabllad van je eigenschappen van de verbinding ) dan valt die bij mij niet meer weg :D

Dus hopelijk werkt deze simpele oplossing ook voor jullie.

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik val dus nog wat weg af en toe , dus heb ik een firmware upgrade gedaan, dit hiep behoorlijk goed en blijft nu ook zeer stabiel en de connectie is sneller aanwezig dan eerst.

Dus tja ik er nog naar opzoek wat het probleem eventueel kan zijn.

Ik post het zodra ik wat weet.

Verwijderd

Topicstarter
Zo het is zo stabiel als wat.

Simpele oplossing, als je op je netwerk klikt krijg je een schermpje hoe sterk je verbinding is etc etc.
Dan klik je op geavanceerd. Dan krijg je de tcp/ip instellingen en klik je op het 2de tabblad.
Ik ga er nu van uit dat je dus een connectie hebt.
Als je die hebt ga je dus naar het 2de tabblad en klik je op autoconfiguratie, en die vink je dus UIT!.
Voila je netwerk is zo stabiel als wat.
Pagina: 1