Toon posts:

XP2600/333 is unlocked? ivm fsb266 asus a7v8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn xp2400/266 ingeruild wegens defect voor een xp2600/333. Nou vraag ik me af of dit wel een goede keus is omdat ik de 2600 alleen op een fsb van 333 op volle snelheid kan draaien.
Ik weet dat mijn mobo handmatig een multiplier / fsb / mem kan instellen, maar slikt die 2600 dat ook? Zou het dan mogelijk zijn hem op 16 X 133 te draaien zodat ie op volle snelheid loopt? Of krijg ik zoals ik lees deze maar op 12,5?
De xp2400 was unlocked en daar was het geen probleem mee om hem te oc'en. Werd alleen wel onstabiel.
Heel erg bedankt alvast voor het antwoord :)
Elbert

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
kijk anders voor die pinmod, heb ik ook gedaan om een barton op een 266 bordje te draaien, anders gewoon proberen of het zonder mods kan.

Verwijderd

heb je een NForce 2 mobo dan kun je de XP2600+ idd via je bios unlocken.
Als je dat niet hebt dan is het niet waarschijnlijk dat de XP2600 standaard unlocked is..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus A7V8X mobo. De xp2400 was daarmee wel te unlocken.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom zou je hem op 133Mhz bus willen draaien? De A7V8X is ene KT400 mobo, en kan dus gewoon 166 MHz FSB draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat wil ik wel, alleen heb ik geen zin om weer nieuw geheugen te kopen. Vandaar.
Zou misschien een optie zijn, maar je blijft aan de gang. Als ik het koop is het dan handig om fsb400 mem te kopen? Zou een optie kunnen zijn.

• paragon
  • Laatst online: 07-08 06:48
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:11:
Ik heb een asus A7V8X mobo. De xp2400 was daarmee wel te unlocken.
Je mobo deed dat niet dat was de processor zelf die al unlocked was, maar draai hem gewoon op 166Mhz.

• Ares408
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:49:
Ja, dat wil ik wel, alleen heb ik geen zin om weer nieuw geheugen te kopen. Vandaar.
Zou misschien een optie zijn, maar je blijft aan de gang. Als ik het koop is het dan handig om fsb400 mem te kopen? Zou een optie kunnen zijn.
Je kan met je huidige geheugen ook gewoon mem/FSB asynchroon laten lopen. Dus mem op 133, CPU op 166.

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik heb er ook ddr 266 in zitten, en heb dat gewoon vrolijk op 333 lopen, (wel eerst getest met memtest86 of ie dat wel trok zonder fouten). mischien kunnen jouw reepjes het stiekum ook ;) dat van mij is btw pc2100 cas2 van dane-elec (loopt op de ultra timings van de KT400).

ride on

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip! Ik zag in de handleiding dat ik beiden onafhankelijk kan laten lopen alleen .... de handleiding zei dat dit alleen kon met sneller geheugen. Dus zoals ik het begreep cpu lager / mem hoger. Nu ik dit schrijf vraag ik me af of dit wel logisch is. Met zo'n optie zou je niet veel opschieten.
Weet je zeker dat dit mogelijk zou moeten zijn, gezien mijn specificaties? Ik zou daar wel geholpen mee zijn!

• Ares408
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 18:07:
Bedankt voor je tip! Ik zag in de handleiding dat ik beiden onafhankelijk kan laten lopen alleen .... de handleiding zei dat dit alleen kon met sneller geheugen. Dus zoals ik het begreep cpu lager / mem hoger. Nu ik dit schrijf vraag ik me af of dit wel logisch is. Met zo'n optie zou je niet veel opschieten.
Weet je zeker dat dit mogelijk zou moeten zijn, gezien mijn specificaties? Ik zou daar wel geholpen mee zijn!
Ik ben er vrij zeker van dat het kan. Heb het wel met een ander KT 400 bord gedaan. Kijk even in je BIOS, daar kan je het vinden.

• paragon
  • Laatst online: 07-08 06:48
dikiedik schreef op 07 July 2003 @ 18:06:
ik heb er ook ddr 266 in zitten, en heb dat gewoon vrolijk op 333 lopen, (wel eerst getest met memtest86 of ie dat wel trok zonder fouten). mischien kunnen jouw reepjes het stiekum ook ;) dat van mij is btw pc2100 cas2 van dane-elec (loopt op de ultra timings van de KT400).
Hmm ik kan nergens geheugen timings met presets kiezen. het is gewoon spd of handmatig. Op mijn oude epox 8kha+ kon ik will kiezen voor bijv normal,fast,fastest,turbo
Pagina: 1