Toon posts:

Beperkte mogelijkheid overklokken Celeron ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA-6VXE+ VIA moederbord. Hierop draait nu en Celeron 300+ op 450. (4,5x100)

Helaas heeft dit moederbord geen mogelijkheid om het core-voltage aan te passen. De enige gereedschappen om te kunnen overklokken zijn dus de multiplier (3 t/m 9,5) en de busspeed. (Busspeed 66, 75, 83,100, 112, 124, 133, 140 en 150Mhz)

Als ik nu een nieuwe Celeron wil plaatsen, welke snelheid mag ik dan minimaal verwachten als ik deze ga overklokken? Ik kan dus niet het Core-voltage wijzigen!!!
Welke Celeron kan ik trouwens het beste plaatsen in dit geval?

Verwijderd

Topicstarter
Wie oh wie...

Verwijderd

Als die gigabyte een slot 1 mobo is (
edit:
ik heb het even nagekeken en ja, dat is zo
), koop dan gewoon een slocket waarop je het voltage kan instellen. Je moet wel opletten dat hij inderdaad Coppermines en/of Celeron 566 en sneller aan kan. (
edit:
Datkon ik niet vinden op de site van gigabyte
).
Bij de nieuwe Celerons (533A en 566 en sneller) kan je verwachten dat hij tot ergens 800-900 MHz wel stabiel loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 17:32 schreef OverFlow het volgende:
Als die gigabyte een slot 1 mobo is (
edit:
ik heb het even nagekeken en ja, dat is zo
), koop dan gewoon een slocket waarop je het voltage kan instellen. Je moet wel opletten dat hij inderdaad Coppermines en/of Celeron 566 en sneller aan kan. (
edit:
Datkon ik niet vinden op de site van gigabyte
).
Bij de nieuwe Celerons (533A en 566 en sneller) kan je verwachten dat hij tot ergens 800-900 MHz wel stabiel loopt.
Dank voor het antwoord. Mijn Gigabytje GA-6VXE+ is nog nieuw en ondersteunt in ieder gevan alle nieuwe Intels II, III en Celerons tot 800Mhz