Toon posts:

[Word 2000] documenten corrupt na e-mailen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een probleem met Microsoft Word 2000. Ik gebruik Windows XP en o.a. Office 2000, en kan op mijn pc prima werken met Word bestanden en alles wat ik maar wil, maar als ik Word bestanden aan iemand mail, kan hij/zij ze soms wel en soms niet openen. En dat soms niet, is absoluut geen incident, maar eerder regelmaat. Ik zou graag toch Word willen blijven gebruiken, dus vandaar dit topic, in de hoop dat ik erachter kan komen wat de oorzaak is.

Even voor de duidelijkheid hoe het zit:
Ik maak de Word-bestanden dus in Word 2000 i.c.m. met Windows XP, en stuur ze naar iemand die dat ook heeft (ook XP en Word 2000) en hij krijgt dan ineens allerlei rare tekens te zien, en kan het document niet openen. Het gaat ook niet om heel vreemde documenten dat ik aanmaak; misschien soms eens een tabelletje, maar dat meestal nog niet eens; het gaat meestal alleen om tekst.

Is er iemand die een idee heeft hoe het komt dat dit probleem zich voordoet?
Of moet ik in de richting van virussen denken?

Voor zover ik weet ben ik zelf helemaal clean, en heb ik geen gekke dingen ingesteld. Ik hoor het graag van u; want ik heb zelf even geen idee meer...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:27 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:33
Het je dit probleem steeds steeds bij hetzelfde persoon, of is het bij meerdere personen?

tvw

Verwijderd

Sla je het toevallig op in een andere taal?
Wellicht heeft die persoon je tekenset niet.

Maar dat komt eerder voor in pdf als in Word
Heeft die persoon niet toevallig word 97?

Succes ermee

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm....

SAVE AS misschien gebruiken het kan zijn dat Word XP "hogere" word documenten maakt dan Word 2000

Maar het is inderdaad wel gek, misschien dat inderdaad er een probleem met talen is!

Wat voor taal hebben de ontvangers :-p

There is no place like ::1

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 16:29:
Sla je het toevallig op in een andere taal?
Wellicht heeft die persoon je tekenset niet.
Maar dat komt eerder voor in pdf als in Word
Ehm, in PDF?
Voor zover ik weet werkt PDF juist overal.. Dat is juist het mooie van PDF files...

Maar hoe verstuur je de boel?
Als je het met FTP ergens neerpleurt let dan op dat je het niet als ASCII verstuurd maar als Binary. Anders doetie het inderdaad niet en krijg je inderdaad allemaal rotte tekens.

Als het dat niet is zou ik eens proberen of een word document wat bij een ander niet werkt bij NOG iemand anders ook niet werkt.
Misschien ligt het wel aan de persoon waar je het heen stuurt..

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
"MS Word 2000 probleem" als titel vertelt nogal weinig over het probleem zelf, dus ik heb de titel maar aangepast, zie ook het SA stappenplan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, al een hele rij antwoorden; gelijk maar ff reageren:

- Het probleem heb ik bij meerdere personen (meer dan 10)
- Ik sla het volgens mij niet op in een andere taal (Toof) Ik open Word, type tekst in bijvoorbeeld Arial 11 ptn, sla het op, mail het en het werkt niet meer. Of die persoon mijn tekenset niet heeft weet ik niet, omdat ik niet weet wat een tekenset is. Als je het lettertype bedoelt, dan is dat onwaarschijnlijk, omdat ik heel standaard lettertypes gebruik. Die persoon heeft niet Word 97; sterker nog, als ik mijn eigen Worddocs die ik naar mijzelf heb gemaild wil openen op de uni, waar Word 97 op is geinstalleerd, heb ik geen enkel probleem.
- Save as: ja ik kan save as html doen, en het is leesbaar, maar ik wil het liever in Word houden. We hebben beide Windows XP en beide Word 2000, en toch het probleem. (zou dus naadloos aan moeten sluiten). Misschien is het een idee om Office XP te installeren; maar mijn huisgenoten (met dezelfde configuratie) hebben mijn probleem ook niet, dus dat lijkt mij niet de oorzaak.
- possamai: ik verstuur de Word-documenten simpel als attachements, via Outlook 2000. Dus eerst een Worddocument opslaan, en dan een mailtje schrijven, met en het document als bijlage invoegen.
>> Het is overigens een goed idee om even te kijken of een Word-doc dat bij een ander niet werkt, bij nog een ander ook niet werkt. Dat ga ik zo snel mogelijk doen (moet ff iemand online komen; k heb wel zoiemand in mijn msn-lijst. [uitslag komt dus nog].
- Rafe: ik heb het SA-stappenplan nog eens goed doorgelezen; bedankt voor het aanpassen van de titel.

Overigens: ik ben er niet helemaal zeker van of mijn probleem door het e-mailen wordt veroorzaakt, maar die kans zit er natuurlijk wel in. E-mailen is ongeveer het enige dat ik gebruik.

Tussenstand:
- Ik kijk nog even of ik zélf een Word document kan openen dat ik aan iemand heb gestuurd die hij dus niet kon openen, om te kijken of het bestand beschadigd is.
- De oorzaak is me nog niet duidelijk, en ik weet niet echt waar ik zou moeten zoeken. Ik heb een internetverbinding achter een Freesco 0.2.7. firewall, maar volgens mij mag dat absoluut geen probleem zijn; de bestanden komen immers gewoon door. Als ik meer gegevens (en of instellingen) kan geven om het probleem scherper te krijgen, hoor ik het graag, en reageer ik z.s.m.

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb dan zo'n bestand dat iemand anders niet kan lezen, weer terug gevraagd. Ze heeft het toen terug gemaild, en ik open het Word document, en ik kan em prima openen.

Ik vind het zelf vreemd, en zou niet weten waar het aan moet liggen... :(
En de mensen aan wie ik die Word-documenten stuur, zijn volgens mij ook niet zo dom dat ze geen Word-document normaal kunnen openen... Het blijft vooralsnog een raadsel voor mij.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:33
Ik zou word toch maar eens opnieuw installeren (evt andere versie) :).

[ Voor 11% gewijzigd door iets op 07-07-2003 19:27 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw installeren haalt niets uit; ik heb voor dit probleem mijn hele harde schijf geformatteerd, Win XP en Office 2000 er weer op gezet, en het probleem blijft...
Een andere versie is een goed plan, misschien moet ik overstappen op Office XP.

Ik blijf het echter een raar probleem vinden; helemaal omdat ik de enige in de internet wereld lijk te zijn die dit probleem heeft! Ik heb behoorlijk goed gezocht; en niets gevonden over dit probleem. Ik hoop(te) daarom hier een antwoord te vinden.

#edit:
De topic titel is aangepast naar 'documenten corrupt na e-mailen'. Het klopt dat ik Word-docs mail en dat de ander ze niet kan lezen, maar dat wil niet zeggen dat het door het e-mailen fout gaat. Het lijkt er getuige mijn vorige post (of die daarvoor) op dat bij het e-mailen niets fout gaat, omdat ik 'onleesbare' documenten van die personen, terug heb gevraagd, en ze bij mij gewoon wel kan lezen...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 22:23 . Reden: inhoudelijke toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?
In dat geval zal ik Word XP proberen; maar ik wil het nog 1x onder de aandacht brengen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 19:20:
Niemand een idee?
In dat geval zal ik Word XP proberen; maar ik wil het nog 1x onder de aandacht brengen.
Tja...het zou nog aan Uni-code kunnen liggen maar dat lijkt me heel erg sterk....

There is no place like ::1

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
- Wat staat er ingevuld bij "Save Word files as" in Word?
Je vindt dit onder tools - options - tabblad save.
- Wat staat en ingevuld bij encoding in Outlook?
Je vindt dit onder tools - options - tabblad mail format - international options.

[ Voor 4% gewijzigd door Mystery op 09-07-2003 08:56 ]

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er helemaal zat van was, heb ik nu Office XP geïnstalleerd. Nu is het nog even wachten of ik de klacht blijf behouden. Uiteraard hoop ik dat het is opgelost, en anders geef ik het nog wel even door.
Iedereen bedankt voor de reacties. :)
Pagina: 1