Toon posts:

Computer compleet dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer doet niets. Geen draaiende fans en geen ledjes die branden. Doit komt op het moment dat ik een nieuw moederbord (wel 2e hands) met processor in mijn computer heb geplaatst. Het is een k7t turbo v3 met een intel celeron 800 mhz processor. Er zit 1024 mb geheugen in.

Naar mijn mening (het is de derdede generatie van mijn computer) zit alles goed vast en alles deed het volgens de (betrouwbare vorige eigenaar.

Ik heb op gogle gezocht naar bekende problemen en oplossingen.
Heb de faq gelzen.

Maar nog steeds geen idee hoe ik het beste kan beginnen.
Welke zaken kan ik os controleren. Kan ik bijvoorbeeld alleen mijn voeding aansluiten en kijken of die het wel doet?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als je je powerbutton indrukt, check dan even of de fan van je voeding een klein tikje krijgt of helemaal niets. Zeker weten dat je de power stekker op je mobo hebt gedrukt (die ben ik een keertje vergeten.. was redelijk stom ;))

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 16:25:
Het is een k7t turbo v3 met een intel celeron 800 mhz processor.
Een K7T Turbo is een Socket A moederbord. Normaal zit er dus een Athlon of Duron op :?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

Misschien ben ik gek, maar een MSI k7t is toch een AMD socket A plankje met de VIA KT133 chipset :? :?

In dat geval kan er helemaal geen Celeron 800 in :X

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dacht toch een intel, kan het mis hebben kan ook een athlon zijn. De processor is er in ieder geval niet af geweest sinds hij werkend was in de kast van mijn "leverancier":)

En volgens mij had ik de power idd op het moederbord gezet (zit naast de ledjes tch meestal, met de resetknop en speaker)??

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ja, die power ook.. ik bedoelde eigenlijk die van de voeding naar je mobo :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

ja je zou je kabeltjes eens moeten nakijken of alles goed aangesloten is

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:35 ]

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

misschien de kabeltjes van reset/power/leds niet (correct) aangesloten ?

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
De connector die Kaastosi bedoeld is de grootste connector op onderstaande image:

Afbeeldingslocatie: http://www.tech-report.com/reviews/2002q1/tyan-tigermpx/power-connectors.jpg

Deze moet dus zeker goed inzitten.

Verwijderd

is de voeding wel goed ?

• makje

makje

Professioneel prutser

oke lees in ieder geval ook even dit door...

Heb je:
-mobo + cpu + koeler geinstalleerd inclusief een fan aangesloten op de cpu-fanheader (ik begrijp van wel, maar ja....)
-voeding aangeloten op mobo
-atx power/reset ed goed aangesloten opmobo
-geheugen er goed in
-videokaart er goed in

De rest(HD's en PCI kaarten) er nog niet in.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Op het betreffende moederbord zit volgens mij alleen de grote brede en niet de kleine "vierkante"??? (dit gaat over de geposte foto)

Ik ga zodra ik thuis ben weer aan de slag. Dus ik kom vanavond weer bij jullie terug!! Bedankt alvast (al mag dat niet volgens de faq ;-) )

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:39 ]

Verwijderd

makje schreef op 07 July 2003 @ 16:31:
Misschien ben ik gek, maar een MSI k7t is toch een AMD socket A plankje met de VIA KT133 chipset :? :?

In dat geval kan er helemaal geen Celeron 800 in :X
Flink prakken.

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 16:37:
Op het betreffende moederbord zit volgens mij alleen de grote brede en niet de kleine "vierkante"??? (dit gaat over de geposte foto)
klopt, alleen de pentium4 heeft ook de kleine 4kante. Jouw mobo heeft en hoeft alleen de grote brede :)

9800x3d

Verwijderd

DaaNium schreef op 07 juli 2003 @ 16:33:
misschien de kabeltjes van reset/power/leds niet (correct) aangesloten ?
Volgens mij maakt het in het geval van de leds niet uit, of ze verkeerd-om aangesloten zitten. Als het stekkertje verkeerd-om op het moederbord zit, doet het LEDje alleen niks. Als je geen ledjes aansluit, dan doet de PC het namelijk ook. En als je een LEDje verkeerd-om aansluit is er geen stroomkring, dat is dus hetzelfde effect als geen LEDje.

Zoek eens in de handleiding van het moederbord (internet) welke pinnetjes voor de power-switch zijn. Die kun je met een schroevendraaier o.i.d. even kortsluiten. Meer doet een atx-powerswitch niet. Die korte kortsluiting zou ervoor moeten zorgen dat de PC aangaat. Wie weet is het kabeltje van de powerswitch wel kapot gegaan tijdens het ombouwen van de PC.

Edit:

3 posts in 6 minuten NoCm??? Dat kan ook via het edit-knopje...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:51 ]

Verwijderd

De kleine is alleen voor P4 moederborden die heb je niet nodig

Verwijderd

je kunt ook met een schroeven draaier proberen of die aan gaat gewoon de 2 pinnetjes van de power SW van het mobo verbinden.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10
controleer je bios reset switchje even. Als die net verkeerd zit doet ie ook niks.
(en * marteltor heeft dit dus mogen ervaren.....zit je dan 2 dagen te kutten is het 1 zo een stom switchje)

[ Voor 39% gewijzigd door marteltor op 07-07-2003 16:50 ]

Verwijderd

de voeding kun je trouwens testen als je de groene draad met een zwarte draad er naast verbind met bijvoorbeeld een tang. en dan kijken of de voeding gaat draaien.

• makje

makje

Professioneel prutser

NoCm gebruik in het vervolg even dit alsjeblieft: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif. dat houdt dit topic namelijk een stuk overzichtelijker...

edit:
zo dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door makje op 07-07-2003 16:54 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Okee ben nu dus thuis en heb het volgende gedaan:
- voeding gecontroleerd op ander mb doet het en de switches uit de kast doen het dus ook (zelfde kast)
-Geheugen geprobeerd op ander mobo doet het allemaal.
-handleiding van mobo gedowned en alle draadjes aangesloten zoals er stond

Nog steeds niets........

hmmmmmm wellicht toch maar terug naar oude config maar sxcheelt me wel snelheid .... en geheugen.....

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Bios reset al geprobeert ? Is doorgaans met een jumpertje. Even de hele bios resetten, en dan nog een keer proberen.
Weet niet of je dat hebt, maar nog even geen PCI kaarten en harde schijven/cdrom aansluiten, en proberen met alleen videokaart,cpu en geheugen.
Een moederbord is zelden zomaar opeens kapot, dus als je rustig zoekt kom je er wel achter wat het is. Haal anders alles weer uit elkaar, en bouw het helemaal opnieuw in. Dit heeft mij ook al vaker geholpen, geen idee wat het probleem de eerst keer was, maar nadat ik alles compleet opnieuw had ingebouwd deed ie ut wel.

Geen inspiratie

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Als hij gewoon echt helemaal niks doet (dus ook geen flikkerende lampjes of piepjes); lijkt mij dat hij compleet geen stroom krijgt om wat te doen. :? Ik zou die voeding eens vervangen. Misschien is er in de voeding wel een zekeringetje geknapt. Je upgrade was misschien teveel van het goede voor die voeding. I don't know... just guessing; maar zou kunnen....

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:10
reset nou eens je bios...

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 07:10
martijn12345 schreef op 08 juli 2003 @ 10:37:
Een moederbord is zelden zomaar opeens kapot, dus als je rustig zoekt kom je er wel achter wat het is.
Nou, ik heb nog een A7V liggen die die bewering kan ontkrachten... ;-) :7

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
Da Loogie schreef op 09 July 2003 @ 12:48:
[...]

Nou, ik heb nog een A7V liggen die die bewering kan ontkrachten... ;-) :7
Denk maar aan statische elktriciteit bij het overbouwen.

Greetz, Ander || Specs

Pagina: 1